ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۴/۰۲
724 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
آتش افروزی با محرک های قوی

اگر می خواهید احساسات مردم را تحریک کنید، تا آنچه را که مد نظرتان است، به هم انتقال دهند حس هایی را انتخاب کنید که آتش درونی شان را شعله ور می کند: محرک های قوی.

در یکی از آزمایش های مان جزئیات یک تبلیغ را دست کاری کردیم تا مردم را بیشتر عصبانی کند. در یک آزمایش دیگر هم توانستیم با تغییرات جزئی، تبلیغ را خنده دار و بامزه کنیم. در هر دو مورد، نتیجه یکی بود. خشم و طنزِ بیشتر، هر دو باعث شدند میزان به اشتراک گذاری مطلب بالا برود. هر چه حس ها تشدید شوند، محرک ها تقویت می شوند. هر چه محرک قوی تر باشد، میزان به اشتراک گذاری یک چیز هم بیشتر می شود.

اما بازاریاب ها از برانگیختن حس های منفی در مردم وحشت دارند، چون فکر می کنند با این کار، نام شرکت شان را لکه دار می کنند.

به تبلیغ “مرد چربی خور” که در مبحث زنجیره ها بیان کردیم، فکر کنید. واقعا چندش آور است. ولی از آنجا که نفرت هم محرک قدرتمندی ست، توانست کاری کند که همه درباره اش حرف بزنند. همه فقط درباره اش توضیح می دادند که بگویند چقدر چندش آور بود، ولی نمی دانند که در واقع دارند اصل مطلب را می گویند. می توانیم از حس های منفی طوری استفاده کنیم که خودشان مردم را به حرف بیاورند.

فعالیت بدنی و انتقال مطالب

در دانشگاه وارتون یک آزمایشگاه داریم که هر کس می خواهد آزمایش های روان شناسی و بازاریابی را انجام دهد، می رود آنجا. من همان جا آزمایشی طراحی کردم که کمی با بقیه فرق داشت؛ یک کم غیر طبیعی بود. از نصف شرکت کننده ها خواستم سی ثانیه همان جا روی صندلی های شان بنشینند و استراحت کنند. به همین سادگی.

از گروه دیگر هم خواستم یک دقیقه در اتاق راه بروند. مرحله ی اول که تمام شد انگار به کل، یک کار دیگر ازشان خواستیم که با مرحله ی قبل، فرق داشت. چند تا مطلب از نشریه های قدیمی دانشگاه به شان دادیم و گفتیم هر کدام را دوست دارند می توانند برای دوستان شان ایمیل کنند.

تا اینجا فهمیده ایم که احتمال انتقال محرک های احساسی قوی، بیشتر از بقیه ی مطالب است. ولی من فکر می کردم اثرات انگیختگی، گسترده تر از این حرفاست.

آزمایش راه رفتن در لابراتوار خیلی مفید بود. با این که عمل های فیزیکی مثل راه رفتن و دویدن، حس خاصی را در انسان ایجاد نمی کند، ولی خودشان یک جور تحریک فیزیولوژیکی هستند. ضربان قلب را بیشتر می کنند، فشار خون را بالا می برند و … پس اگر هر انگیزشی میزان به اشتراک گذاری مطالب را بالا ببرد، دویدن هم باید موثر باشد.

بله موثر بود. آنهایی که در اتاق راه رفتند چیزی بیش از دو برابر گروه دیگر مطالب را برای دیگران ارسال کردند.

گاهی چیزی فراتر از پیام و مفهوم و ویژگی های روانشناختی در نقل و انتقالات حرف، موثر است: موقعیت فیزیکی فرد؛ بدنی، مکانی وزمانی.

تا به حال شده در هواپیما کنار کسی بنشینید که تمام اطلاعات زندگی اش را برایتان بگوید؟ اگر عوامل محیطی، جوری کنار یکدیگر قرار گیرند که باعث انگیختگی فیزیولوژیکی مان شوند، احتمال اینکه بیش از حد نیاز با بقیه حرف بزنیم، بالا می رود. پس این  دفعه که با تردمیل ورزش کردید، حواستان به حرف های تان باشد.

اگر منظورم را خوب فهمیده باشید حتما می دانید بهترین وقت برای به حرف آوردن مردم وقتی ست که فعالیت بدنی دارند. تبلیغاتی هم که در باشگاه ها نصب می شوند، می توانند خیلی حرف جمع کنند. چون کسانی که ورزش می کنند بدن شان همیشه فعال و برانگیخته است.

زمان پخش تبلیغ هم خیلی مهم است. در بین برنامه ها، بعضی صحنه های خاص آن که مثلا ترسناک تر یا هیجان انگیزتر است، بیشتر از بقیه ی جاهای فیلم، مردم را به حرف می آورد. اگر تبلیغات دقیقا در صحنه های اوج فیلم یا بازی پخش شوند، بیشتر درباره شان حرف می زنیم و بهشان دقت می کنیم.

شاید موضوع مورد بحث مان، واقعا جالب نباشد، ولی اگر بدانیم و بخواهیم، می توانیم کاری کنیم که همان مطالب خشک و بی مزه هم به صدر فهرست پرطرفدارترین ها برسند. مثل کاری که دنیس گردی و آنتونی کافارو کردند.

(منبع: راهکارهای بازاریابی ویروسی، جونا برگر)

ادامه ی مقالات بازاریابی ویروسی سری احساسات را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *