قدرت فروش: اصول پیگیری مشتری
ما در مقاله ی گذشته (اهمیت پیگیری مثبت)، توضیح دادیم که یک سخنرانی و ارائه ی خوب بدون پیگیری بی فایده است. درنتیجه شما برای ادامه ی صحبت با مشتری برای تشریح نیازمندی هایش، به یک فرصت نیاز دارید.
اولین رکن از اصول پیگیری، تنظیم یک ملاقات در مرحله ی بعد، در همان جلسه ی ملاقات حضوری است.
دومین رکن، فرستادن ایمیل است. بهترین زمان برای ارسال ایمیل، ظرف ۲۴ ساعت، پس از اتمام مذاکره ی فروش است. در این راستا، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
تشکر از مشتری به خاطر صرف زمان برای ملاقات با شما؛
یادآوری مهم ترین چیزهایی که با مشتری بحث کرده اید؛
ذکر دوباره ی زمان و مکان ملاقات بعدی شما؛
تاکید بر نکاتی در مورد کالایی که به مشتری می فروشید. ترجیحا، این موارد باید چیزهایی باشند که شما در حین صحبت به آنها اشاره نکرده اید؛ یعنی چیزهایی که برای مشتری تازگی داشته باشد؛
ذکر نام افرادی که در حین فرآیند فروش با آنها آشنا شده اید؛
تشکر دوباره از مشتری برای صرف زمان و ابراز علاقه ی مجدد.
به یاد داشته باشید که متن نوشته شده نباید بیشتر از ۳ یا ۴ خط باشد؛ اما باید به گونه ای باشد که شما و آنچه را که می فروشید جلوی چشم مشتری نگه دارد.
سومین اصل پیگیری که مربوط به دو یا سه روز بعد از ملاقات اولیه می باشد، این است که شما باید زمانی را به جستجوی اطلاعاتی که برای مشتری مفید و جالب است، اختصاص دهید. این اطلاعات بدست آمده را بعنوان دومین یادداشت برای مشتری بفرستید. نوشته ی شما می تواند خیلی کوتاه باشد.
اینکه آیا مشتری یادداشت های فروستاده شده را بخواند مهم نیست. اما این نوشته ها دو کار انجام می دهند:
شما را جلوی چشم مشتری نگه می دارند؛
بعنوان یک نقطه ی شروع برای دیدار بعدی به شمار می روند.
در همه ی این موارد به یاد داشته باشید که فرد سمجی جلوه نکنید تا پیگیری با موفقیت به فروش منجر شود.
( منبع : قدرت فروش مثبت ، استفان شیفمن )
ادامه مقالات قدرت فروش مثبت را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید