IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
انواع مشتری

قدرت فروش : انواع مشتری (1)

قدرت فروش: انواع مشتری (۱)

افراد پرخاشگر، خود رای و چالش برانگیز هستند. آنها صحبت های شما را قبول ندارند و خواستار شواهد و مدارک به صورت آماری، نموداری و ترسیمی برای ادعاهای شما هستند. برای مذاکره و گفتگو افراد سختی هستند و در اغلب موارد تلاش می کنند از نیرو و قدرت شخصیت خود، برای ترساندن شما استفاده کنند.

سر و کار داشتن با افراد سلطه جو می تواند خسته کننده باشد، چون از شما می خواهند بارها یک مساله را تکرار کنید تا قانع شوند. کار با آنها می تواند آزار دهنده باشد؛ چون مسائلی را که از نظر شما منطقی هستند، نادیده می گیرند و حتی وقتی که معامله تمام می شود و شما درباره ی همه ی موارد فروش با هم توافق دارید از زمان امضای قرار داد تا جزئیات معامله پافشاری و تاکید می کنند.

وقتی آنها را درباره ی حسن نیت خود متقاعد کردید، تبدیل به مشتریان وفادار خواهند شد. تلاش زیادی برای جذب آنها لازم است، به همین دلیل آنها در صورت اعتماد به شما تمایل دارند همراه شما بمانند. این بدین معنی نیست که دیگر تقاضایی از شما نمی کنند، بلکه به این معناست که آنها تمایل دارند با شما بمانند، مگر اینکه شما نخواهید.

در نگاه اول به لحاظ شخصیتی به نظر می رسد این افراد دقیقا نقطه ی مقابل افراد سلطه جو باشند. مشتریان با نفوذ به جنبه های دوستانه و گرم رابطه ی فروش توجه دارند. آنها می خواهند درباره ی شما، خانواده تان، دوستان تان و اینکه تعطیلات تابستان را چگونه می گذرانید مطالبی بدانند.

آنها افرادی با روابط اجتماعی قوی هستند و معمولا زمانی متوجه می شوید که آنها با نصف کارمندان سازمان شما در ارتباط هستند، بر رسانه های عمومی از جمله فیسبوک، لینکدین و توئیتر، تسلط دارند و از این رسانه ها برای حفظ ارتباطات شان استفاده می کنند.

افراد با نفوذ مانند افراد سلطه جو می توانند به دلایل متفاوتی بسیار خسته کننده باشند. مشتریان با نفوذ از شما می خواهند که مرتبا با آنها در تماس باشید و میلیون ها سوال از شما دارند. بسیاری از این سوالات درباره ی محصولات شما و بسیاری از آنها نیز درباره ی خود شما است.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از دادن اطلاعات زیاد به غریبه ها خودداری می کنید، ارتباط و معامله با این نوع مشتریان می تواند برای تان ناراحت کننده باشد.

قدرت برقراری ارتباط در دنیای فروش مانند بسیاری از حوزه های دیگر بسیار مهم است. شما از طریق مشتریان با نفوذ می توانید تعداد مشتریان خود را بالا ببرید و بر آنچه در صنعت می گذرد تسلط و کنترل بیشتری داشته باشید. فقط به یاد داشته باشید که شخصیت های با نفوذ ضرورتا از اطلاعات دور نیستند. آنها به طور آزادانه ای با دیگران ارتباط دارند، در نتیجه هر چیزی که به آنها بگویید از طریق شبکه ی یکپارچه بین آنها پخش می شود.

( منبع : قدرت فروش مثبت ، استفان شیفمن )

ادامه مقالات قدرت فروش مثبت را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments