ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۱۹
794 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت فروش : اهمیت پیگیری مثبت

فروشنده ی ماهری را می شناسم که هفته ها برای یک تماس مهم وقت صرف می کرد و با همه ی افرادی که قرار بود در آینده به آنها کالا بفروشد به نحوی تماس می گرفت و به شکلی استادانه نمودارهای رنگی و پاورپوینت هایی را تهیه کرده بود تا به آنها گزارش کند.

فروشنده از آداب و رسوم آگاه بود. در روز جلسه، او به خوبی صحبت کرد و مطالب را به بهترین شکل ارائه داد. به نظر می رسید که همه چیز خوب پیش رفته است. او با خوشحالی به شرکت بازگشت و با سرپرستان خود این موضوع را در جریان گذاشت. قراردادها تنظیم شده بود و منتظر بررسی نهایی توسط تیم حقوقی شرکت بودند.

بعد از سه روز سکوت مطلق، رئیس شرکت دوستم، او را به دفترش خواند و سوال کرد: “چه کاری برای آن شرکت انجام دادی؟ آیا از زمان سخنرانی تا کنون با آنها صحبت کرده ای؟”

فروشنده بدون نگرانی گفت: “من اجازه دادم کمی زمان بگذرد. من فقط نمی خواهم در چیزی به این مهمی عجله کنم.”

رئیس سرش را به نشانه ی توافق تکان داد و گفت: “بسیار خوب. اما اگر تا هفته ی آینده چیزی از تو در این مورد نشنوم، ناراحت می شوم.”

هفته ی آینده، رئیس بدون اینکه از فروشنده چشم بردارد، در آن اطراف می چرخید. او را با عصبانیت صدا زد: “این معامله مهم است؟ پس چه اتفاقی افتاده است؟”

فروشنده به شدت ترسیده بود. هیچ حرفی برای گفتن نداشت و می دانست که دچار مشکل بزرگی شده است.

بیرون از دید، بیرون از ذهن

هرچه از دیده رود، از ذهن نیز می رود. دوست دارم به شما بگویم که این داستان پایان خوشی داشت، اما واقعا اینطور نشد. فروشنده به اتکای سخنرانی اش و بدون هیچ پیگیری ای، به مدت دو هفته منتظر ماند و نتیجه دقیقا برعکس شد. شرکت با شخص دیگری قرار داد بسته بود.

آن همه سخنرانی و کار بی فایده بود. این داستان را چند ماه بعد از اینکه اتفاق افتاد، به من گفت، از او پرسیدم: “چرا پیگیری نکردی؟”

او با خستگی شانه هایش را بالا انداخت و گفت: “فکر می کردم آنها پیگری می کنند. آنها خواستار معامله بودند و من می خواستم آنها بیایند و از من بخواهند و من تصور می کردم این در مذاکره به من برگ برنده ای می دهد.”

اما شما نباید کاری کنید که مشتری قدم اول را بردارد. مهم نیست چقدر سخنرانی شما خوب باشد و تا چه اندازه درک شما از حقایق زیاد باشد، وقتی که شما بعد از صحبت در مورد فروش، محل سخنرانی را ترک می کنید، در همان لحظه از ذهن همه ی افراد خارج می شوید. این موضوع به این خاطر نیست که آنها فراموش کارند، بلکه آنها هزاران چیز دیگر برای فکر کردن دارند.

شما باید تصور کنید که یک باغبان هستید و گیاهان شما نیاز به مراقبت برای رشد دارند. اگر فقط آنها را در خاک بکارید و به خود زحمت آب دادن و رسیدگی به آنها را ندهید، خواهند مرد. مشتری نیاز به پیگیری دارد، اگر با او در تماس نباشید و او را پیگیری نکنید، فروش با شکست مواجه می شود.

( منبع : قدرت فروش مثبت ، استفان شیفمن )

ادامه مقالات قدرت فروش مثبت را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *