IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
اصول پیگیری مشتری

قدرت فروش: اصول پیگیری مشتری

قدرت فروش: اصول پیگیری مشتری

ما در مقاله ی گذشته (اهمیت پیگیری مثبت)، توضیح دادیم که یک سخنرانی و ارائه ی خوب بدون پیگیری بی فایده است. درنتیجه شما برای ادامه ی صحبت با مشتری برای تشریح نیازمندی هایش، به یک فرصت نیاز دارید.

اولین رکن از اصول پیگیری، تنظیم یک ملاقات در مرحله ی بعد، در همان جلسه ی ملاقات حضوری است.

دومین رکن، فرستادن ایمیل است. بهترین زمان برای ارسال ایمیل، ظرف ۲۴ ساعت، پس از اتمام مذاکره ی فروش است. در این راستا، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

تشکر از مشتری به خاطر صرف زمان برای ملاقات با شما؛

یادآوری مهم ترین چیزهایی که با مشتری بحث کرده اید؛

ذکر دوباره ی زمان و مکان ملاقات بعدی شما؛

تاکید بر نکاتی در مورد کالایی که به مشتری می فروشید. ترجیحا، این موارد باید چیزهایی باشند که شما در حین صحبت به آنها اشاره نکرده اید؛ یعنی چیزهایی که برای مشتری تازگی داشته باشد؛

ذکر نام افرادی که در حین فرآیند فروش با آنها آشنا شده اید؛

تشکر دوباره از مشتری برای صرف زمان و ابراز علاقه ی مجدد.

به یاد داشته باشید که متن نوشته شده نباید بیشتر از ۳ یا ۴ خط باشد؛ اما باید به گونه ای باشد که شما و آنچه را که می فروشید جلوی چشم مشتری نگه دارد.

سومین اصل پیگیری که مربوط به دو یا سه روز بعد از ملاقات اولیه می باشد، این است که شما باید زمانی را به جستجوی اطلاعاتی که برای مشتری مفید و جالب است، اختصاص دهید. این اطلاعات بدست آمده را بعنوان دومین یادداشت برای مشتری بفرستید. نوشته ی شما می تواند خیلی کوتاه باشد.

اینکه آیا مشتری یادداشت های فروستاده شده را بخواند مهم نیست. اما این نوشته ها دو کار انجام می دهند:

شما را جلوی چشم مشتری نگه می دارند؛

بعنوان یک نقطه ی شروع برای دیدار بعدی به شمار می روند.

در همه ی این موارد به یاد داشته باشید که فرد سمجی جلوه نکنید تا پیگیری با موفقیت به فروش منجر شود.

( منبع : قدرت فروش مثبت ، استفان شیفمن )

ادامه مقالات قدرت فروش مثبت را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar