قدرت فروش : حقیقت فروش
ابتدایی ترین مطلبی که مربیان فروش به شاگردان شان می آموزند، این است که فروش همان انتقال کالاها و خدمات از راه کانال های توزیعی برای رساندن به مشتری نهایی است.
در واقع شاید این تعریف درست باشد، اما من فکر نمی کنم ماهیت فروش، محدود به این جمله باشد، مگر اینکه بیشتر مردم، چنین تصوری از فروش داشته باشند. مردم معیارهای مشخصی دارند که عملکرد شما را با آن اندازه گیری می کنند.
آنچه که مربیان فروش در تلاش برای اجرای آن هستند، تعیین کمیت چیزهایی است که شما هر روز انجام می دهید:
نسبت درخواست های فروش به فروش بالقوه چقدر است؟
تا چه اندازه، مشتریان بالقوه کالاهای شما را می خرند؟
چند درصدر از کالاها در بازار، فروخته شده اند؟
در اثر فروش، چه مبلغی به شرکت شما وارد می شود؟
اگر این موارد در حال افزایش باشند، مربیان تصور می کنند که کارها را به درستی انجام می دهید. اما این مولفه ها، بخشی از معیارهای ارزیابی فروشنده ی موفق و مثبت هستند.
بخش های مهم تر که پیچیده تر و انتزاعی تر هستند، موضوع این سری مقالات ما هستند. اما قبل از شروع این مبحث باید موضوعاتی که با حقیقت فروش در ارتباطند را دریابید.
پنج عامل وجود دارد که شما می توانید فروش تان را افزایش دهید:
۱.می توانید تعداد شماره هایی را که می گیرید افزایش دهید.
با این کار می توانید تعداد مذاکرات فروش خود و تعداد افرادی که به آنها دسترسی پیدا می کنید را افزایش دهید و در نتیجه شانس شما را برای دستیابی به فروش نهایی بیشتر می کند.
۲.می توانید نسبت درخواست های ایجاد شده را به درخواست های تکمیل شده افزایش دهید.
بهبود این نسبت ممکن است توانایی شما را در کنار گذاشتن پیام های صوتی افزایش دهد، همچنین احتمال دارد توانایی شما صرف کنار گذاشتن موانع سر راه شود.
۳.می توانید قرارهای ملاقات خود را زمان بندی کنید.
معنی زمان بندی ملاقات این است که روشی را برای حفظ آمادگی مشتریان بالقوه پیدا کنید و آنها را به صحبت با خود مشغول کنید.
۴.می توانید فروش بیشتری داشته باشید.
این کار بزرگی است و مستلزم این است که شما یک داستان جذاب و ترغیب کننده ای را به مشتری خود بگویید و بدانید که آنها به چه چیزهایی نیاز دارند و شما چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا مشکلات شان را حل کنند.
۵.می توانید به ازای هر واحد فروش پول بیشتری بدست آورید.
مشخصا این هدف بزرگ، مربوط به همه ی کارهایی می شود که شما انجام می دهید، در صورتی که می خواهید فروش بیشتر و سود بیشتری برای شرکت خود داشته باشید، مجموعه ای از اقدامات وجود دارد که باید انجام دهید. باید بدانید که چگونه انگیزه ایجاد کنید و چگونه قیمت تعیین کرده و صرفه جویی هر واحد را افزایش دهید.
( منبع : قدرت فروش مثبت ، استفان شیفمن )
ادامه مقالات قدرت فروش مثبت را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید