قدرت فروش: لازمه های تماس مستقیم با مشتری
صبح ها، بعد از بیدار شدنم، مطابق روال همیشگی، باید مدت زمانی را صرف سرگردان بودن در اطرافم بکنم، بعد قهوه ای درست کنم، کاغذها را بردارم و نگاهی به بیرون کنم و وضعیت آب و هوا را چک کنم. تازه، وقتی همه ی این کارها را انجام دادم، آماده ی پیوستن به نژاد انسانی می شوم.
بعضی از مردم، زمان بیشتری را نیاز دارند و کارهای دیگری انجام می دهند. یکی از دوستان من می گفت که تا زمان صرف ناهار، حس بیدار شدن به طور کامل را ندارد. هر کسی عادت های مخصوص به خود را دارد. این عادت ها در طول زندگی شکل گرفته و برای ایجاد حس امنیت و داشتن حس مثبت در زمان کار و تعامل با مردم، بوجود آمده اند.
تماس با مشتری، لزوما چیز متفاوتی نیست. برای انجام درست این کار، روال عادی و تکراری وجود دارد. البته هر کدام از ما، سبک خاص خود را داریم، اما من کارهای زیر را در زمان اولین ملاقاتم با مشتری انجام می دهم:
۱.چند دقیقه زودتر در محل حاضر باشید. این کار به شما فرصت می دهد تا مطالبی را که می خواهید ارائه دهید، مدیریت کنید، آرامش پیدا کرده و میدان داری کنید. همچنین در صورت لزوم می توانید از سرویس بهداشتی استفاده کنید. نباید هیچ عاملی مانع سخنرانی شما بشود.
۲.با مشتری خود، با لبخند برخورد کنید و دست او را به گرمی بفشارید. اگر ناراحت هستید، زمان خوبی برای نشان دادن نارضایتی نیست.
۳.وقتی به محل ارائه رسیدید، یادداشت های خود را برای دسترسی آسان تر در مقابل تان بگذارید. در طول ارائه، هیچ چیز آزار دهنده تر از این نیست که فرد برای پیدا کردن کاغذها، کیفش را زیر و رو کند. لیوانی آب بخواهید یا بطری آب به همراه خود بیاورید. اگر قهوه را ترجیح می دهید، لیوانی قهوه یا هر چیزی که گلوی شما را به هنگام صحبت صاف می کند همان را بخواهید.
۴.از مشتری بخواهید درباره ی شرکت صحبت کند. البته بیشتر مطالبی که مشتری عنوان می کند برای شما شناخته شده است، چون قبلا در این زمینه بررسی کرده اید، اما تحقیق از مشتری، روش خوبی برای یادگیری این مطلب است که مشتری در مقایسه با دیگران، اقدامات و روش های شما را چگونه می بیند. از مشتری بخواهید که زیاد صحبت کند و دنبال این باشید که بحث های شما یک گفتگوی دو طرفه باشد، نه اینکه فقط شما به سخنرانی بپردازید.
( منبع : قدرت فروش مثبت ، استفان شیفمن )
ادامه مقالات قدرت فروش مثبت را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید