لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1397/11/01
326 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت فروش : تغییر دادن لحن منفی به لحن مثبت

بر اساس تجربه ام، مشتریان بیشتر تمایل دارند در مورد مشکلاتشان صحبت کنند. نکته ی بدی که در این قضیه وجود دارد این است که شروع گفتگو درباره ی مشکلات و مسائل، بحث را به بیراهه می کشاند.

سه سال پیش با یک مشتری در رستوران مورد علاقه ام ملاقات داشتم. روز خوبی بود و من احساس فوق العاده ای داشتم. ناهار را سفارش دادیم و شروع به صحبت کردیم.

  • خوب، اوضاع چطور است؟
  • فکر می کنم، خوب است.
  • شما چطور تحت شرایط اقتصادی قرار می گیرید؟ (این سوال در زمانی که وال استریت در بدترین وضعیت خود بود، اصلا مناسب نبود).
  • (او لبخند تلخی زد و گفت) همه چیز کاملا وحشتناک است. هیچ کدام از خطوط تولید ما کار نمی کنند. فروش هم در سرتاسر بازار، راکد است.
  • (کمی آب نوشیدم) می توانی به من بگویی کدام یک از خطوط تولید شما کار می کند؟
  • هیچ کدام.
  • آیا خط تولیدی بهتری از خطوط دیگر وجود دارد؟
  • نه اصلا.

این بحث در طول ناهار ادامه داشت. در تمام طول بحث، من فقط به دنبال رهایی از این وضعیت بودم. اگرچه ما برای هفته ی بعد قرار ملاقاتی تعیین کرده بودیم، اما من شک داشتم که گفتگوی موفقی بوده باشد.

پس از آن، وقتی به این مساله فکر می کردم، فهمیدم که چیزهای مثبت و خوبی نیز وجود داشت که باید به آنها اشاره می کردم، اما منفی بودن حالت مشتری روی من به شدت تاثیر گذاشته بود.

درسی که من از این ماجرا گرفتم، این بود که در زمان رکود اقتصادی، معمولا مذاکرات فروش به بیراهه کشیده می شود. در چنین مواقعی باید اقدامات زیر را انجام دهید:

۱.تماس را قطع کنید. اگر با ادامه ی صحبت کردن، فروش به خطر می افتد؛ در صورت امکان تماس را به روز دیگری موکول کنید. این کار، بهتر از، از دست دادن فروش است. چون به شما فرصت می دهد تا بیشتر در زمینه ی بازاریابی و راهبرد تفضیلی فروش در برابر افرادی که تمایل به خرید ندارند، فکر کنید.

۲.موضوع را عوض کنید. این کار به نسبت پایان دادن کامل تماس، تاثیر کمتری دارد، اما می تواند مفید باشد. در یکی از موقعیت های زمانی که مذاکره ی فروش در حال خراب شدن بود، من در اعماق ذهنم جستجو می کردم تا بتوانم مسائلی را به فرد مقابل یادآوری کنم. ناگهان با هیجان و تعجب گفتم: شنیده ام که دخترتان ماه بعد ازدواج می کند، برنامه ی ازدواج او چطور پیش می رود؟ چهره ی پدر از هم باز شد و از فکر بد بودن این معامله بیرون آمد و درباره ی روز عروسی تمرکز کرد. بعد از ۲۰ دقیقه، به بحث فروش باز گشتیم، فضای بحث کاملا عوض شده بود و من توانستم کار را تمام کنم.

۳.به دنبال خبرهای مثبت باشید. اگر مشتری تمایل به بحث درباره ی وخیم بودن اوضاع اقتصادی دارد، خبرهای خوب و مثبتی درباره ی این مساله بیان کنید. این اخبار می تواند شامل هر چیزی باشد. مثلا خبر پیشرفت فنی چشمگیر یا ایده ی جدیدی برای بازاریابی و غیره. در اینجا مساله ی مهم تغییر لحن منفی به لحن مثبت است.

گاهی اوقات اوضاع اقتصادی و سیاسی هم مشکلی ندارد، بلکه چیزهای ساده ی دیگری مثل آب و هوا، آنچه مشتری صرف کرده و عملکرد تیم ورزشی مورد علاقه ی مشتری است که می تواند روی مکالمه تاثیر بگذارد.

شما نمی توانید آب و هوا یا عادات غذایی مشتری خود را کنترل کنید، اما می توانید در زمان برنامه ریزی برای فروش، این مسائل را در نظر بگیرید. اگر آب و هوا ابری و گرفته است، مساله ی خوشایند دیگری برای بحث کردن پیدا کنید. اگر مشتری وسواسی یا خسته به نظر می آید، درباره ی خبرهای محلی جالبی که آن روز شنیده اید، صحبت کنید.

دانستن علاقه مندی های مشتری، خارج از حیطه ی تجاری بسیار مفید است. مثلا اگر فهمیدید مشتری شما به جمع آوری تمبر علاقه دارد، درباره ی تمبر شناسی تحقیقاتی انجام دهید و مطالعاتی داشته باشید. نیازی نیست متخصص شوید، فقط به اندازه ی کافی اطلاعات داشته باشید که بتوانید درباره ی آنها بحث و گفتگو کنید.

( منبع : قدرت فروش مثبت ، استفان شیفمن )

ادامه مقالات قدرت فروش مثبت را دنبال کنید…

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات