ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۳/۲۰
810 بازدید
۸ دیدگاه
اشتراک گذاری
زنجیره ها: بزرگترین زیستگاه ها

زیست شناسان، اغلب درباره ی زیستگاه های گیاهان و حیوانات صحبت می کنند. زیستگاه، محیطی طبیعی ست که همه ی عناصر لازم برای تداوم و بقای گونه های گیاهی و جانوری خاص خودش دارد.

ایده و محصولات هم زیستگاه های خودشان را دارند

هات داگ را در نظر بگیرید. کباب پز، تابستان، بیس بال، یا حتی سگ فقط چند نمونه از ده ها زنجیره ای هستند که زیستگاه مناسب هات داگ را می سازند.

اکثر ایده ها یا محصولات به طور طبیعی زنجیره هایی در اطراف مان دارند. شکلات مارس و سیاره ی مارس ذاتا به هم گره خورده اند. شرکت شکلات سازی مارس دیگر لازم نبود کاری برای زنجیره سازی انجام دهد.

کیت کت همینطوری به صورت طبیعی به قهوه ربطی ندارد، ولی کالین کوراک با تکرار مستمر توانست این دو محصول را به هم گره بزند.

خیلی مهم است زنجیره هایی انتخاب کنید که نزدیک و ملموس هستند. یک تبلیغ هوشمندانه ی نیوزیلندی را در نظر بگیرید که اثر اجتماعی چندانی ندارد. یک مرد خوشتیپ که دارد دوش می گیرد، دوش های لوکس و خاص. مرد شیر آب را می بندد. در حمام را باز می کند. یک زن جذاب حوله را دورش می پیچد و از حمام بیرون می آید.

یکباره لیز می خورد و سرش می خورد به زمین حمام. صدای غم زده و متاسفی می گوید: با استفاده از پادری می توانید از لیز خوردن ها جلوگیری کنید.

واقعا شوکه کننده ست. بی نهایت جالب و به یاد ماندنی ست. آن قدر به یاد ماندنی ست که من هر بار در حمام هایی دوش می گیرم که جلوی درشان پادری ندارند، یادش می افتم.

فقط یک مشکل وجود دارد.

من پادری را در حمام نمی خرم. پیام، خیلی خوب و درست است. اما آنجا که باید باشد نیست.  مگر اینکه همان لحظه که از حمام بیرون می آیم، لپ تاپ را روشن کنم و درجا آنلاین پادری بخرم. فقط در این صورت است که یادم می ماند پادری همان تبلیغ را بخرم.

همین تبلیغ را با یکی از کمپین های بهداشت و سلامت نیویورک مقایسه کنید که کارشان مبارزه با نوشابه است. هدف کمپین فقط این نبود که به مردم اطلاع دهد شکر نوشابه خیلی زیاد و مضر است. بلکه می خواست کاری کند همه عادات غذایی بدشان را اصلاح کنند.

تصمیم گرفتند تبلیغی بسازند و در آن شخصی را نشان دهد که یک بطری نوشابه ی معمولی را باز می کند. وقتی می خواهد نوشابه را در لیوان خالی کند، از بطری فقط چربی بیرون می ریزد. طرف لیوان را برمی دارد و تمام چربی هایش را طوری سر می کشد که انگار دارد مثل همیشه نوشابه می خورد.

مرد تمام چربی ها را روی میز بالا می آورد و در همین حال پیامی روی صفحه ظاهر می شود: ” خوردن یک قوطی نوشابه در روز باعث می شود سالی ۴.۵ کیلو چاق شوید. پس برای خودتان چربی اضافه نسازید”.

اینجا برعکس تبلیغ پادری، پیام درست در زمان مناسب خودش یاد مردم می افتد؛ دقیقا وقتی دارند نوشابه را در لیوان می ریزند.

چرا کره و عسل حرف ساز تر از شهر والت دیزنی است؟

برگردیم به مثالی که در بخش اول زدیم. زنجیره ها توضیح می دهند که چرا بیشتر درباره ی کره و عسل حرف می زنیم تا درباره ی شهر دیزنی. بله در جالب بودن والت دیزنی هیچ تردیدی نیست. هم با خودش اعتبار اجتماعی می آورد و هم کلی احساسات جالب را در انسان زنده می کند. ولی مشکل اینجاست که مردم زیاد درباره اش فکر نمی کنند.

ولی صدها هزار نفر، صبحانه کره و عسل می خورند. همین زنجیره ها هستند که خیلی بیشتر از شهر دیزنی در دسترس قرارش می دهند. هر چه در ذهن مان جلوتر از بقیه باشد، بیشتر هم درباره اش حرف می زنیم.

(منبع: راهکارهای بازاریابی ویروسی، جونا برگر)

ادامه ی مقالات بازاریابی ویروسی سری زنجیره ها را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

8 پاسخ به “بازاریابی ویروسی (زنجیره ها ۴)”

  1. مهمان گفت:

    مطالبتون واقعا برای بنده گیرا و جذاب بود

  2. مهمان گفت:

    مرسی از اطلاعات خوبتون

  3. مهمان گفت:

    باز هم مطالب وبسایت شمارو پیگیری و استفاده خواهم کرد

  4. مهمان گفت:

    از بابت اینکه مطالب خیلی خوب و با کیفیت تولید می کنید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *