ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۳/۱۹
3,557 بازدید
۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
از شکلات مارس تا صندوق رای:
زنجیره ها چطور روی رفتار ما اثر می گذارند

بعضی افکار در بعضی شرایط زمانی و مکانی مشخص، بیشتر به ذهن انسان خطور می کنند و دسترسی به آنها ساده تر است.

اگر بوی غذای چینی در خیابان حس کنید، احتمالا به این فکر می کنید که ناهار چی درست کنید. یا اگر تیلیغ کوکاکولا ببینید، یاد این می افتید که دیشب نوشابه تان تمام شد. دیدن ساحل دریا در مجله ممکن است شما را یاد انواع نوشیدنی های خنک بیندازد.

استفاده ی مکرر از یک محصول هم می تواند در دسترسی ذهنی اش خیلی موثر باشد. یعنی فکر شیر در مغز، نزدیک تر و در دسترس تر از فکر آب انگور است.

حالا اصلا چرا مهم است که بعضی افکار، بیشتر از بقیه در دسترس باشند؟ چون افکاری که بیشتر در دسترس باشند به عمل نزدیک می شوند.

برگردیم به اواسط ۱۹۹۷. شرکت بزرگ شکلات سازی مارس یکباره متوجه شد فروش شکلات هایش نسبت به قبل بیشتر شده. همه تعجب کرده بودند که چرا فروش شان بیشتر شده، در حالی که هیچ تغییری ایجاد نکرده اند.

کار، کارِ ناسا بود! ماموریت شان این بود که نمونه ای از هوا و خاک یکی از سیاره های نزدیک را بیاورند به زمین. وقتی که روی خاک بیگانه فرود آمدند، تمام جهان محسور شده بودند و عنوان اول همه ی روزنامه ها شده بود. موفقیت ناسا.

مقصد مکان یاب کجا بود؟ مارس (مریخ).

نام مارس را از روی نام بنیانگذار شرکت انتخاب کرده بودند نه به خاطر سیاره ی مارس. ولی توجه رسانه ها به این موضوع و تکرار نام مارس در رادیو و تلویزیون باعث شده بود مردم یاد شکلات مارس بیفتند و در نتیجه فروش اش بالا برود.

آخرین بار کجا رای دادید؟

اغلب آدم ها در جواب این سوال، نام شهر یا محله شان را می گویند. اگر ازشان بخواهید واضح تر بگویند، احتما می گویند “نزدیک اداره ام” یا “روبروی سوپر مارکت”.

خیلی ها فکر می کنند اینکه به چه کسی رای می دهید هیچ ربطی به محل رای دادن تان ندارد.

کارشناسان علوم سیاسی معتقدند رای دادن اولویت های مستدل و مستدام خودش را دارد: مردم تمام جوانب را می سنجند، عقاید و نظرات شان را حفظ می کنند و با احتساب سود و زیان تصمیم می گیرند به چه کسی رای دهند. با نگاهی به تجربه های مختلفی که در تحقیقات زنجیره ها کسب کرده ایم، خیلی هم نمی توان در این مورد قطعی جواب داد.

مکان های مختلف، زنجیره های مختلف دارند. حرکت کردن با این زنجیره ها ممکن است در لحظه ی آخر، نظر رای دهنده را عوض کند.

تصمیم گرفتیم این طرز فکر را آزمایش کنیم. تمام اطلاعات مراکز رای گیری سال ۲۰۰۰ آریزونا را جمع کردیم. ۴۰% مردم در کلیسا رای داده بودند، ۲۶% در مدارس، ۱۰% در مجتمع های فرهنگی و بقیه در جاهای دیگر.

روی یک نامزد با یک تفکر خاص متمرکز شدیم. تفکری که می خواست مالیات را از ۵% به ۵.۶% افزایش دهد و مابه التفاوتش را خرج مدارس دولتی کند.

اگر مکان رای گیری روی تصمیم رای دهنده ها اثر نداشت، پس درصد رای حامیان این نامزد باید در مدارس و جاهای دیگر، یکی می شد، ولی نشد. تفاوتشان چیزی حدود ده هزار نفر بود. با فاصله ی بیش از ده هزار نفر از حامیان این طرز تفکر، در مدارس رای داده بودند. در کنار این، کسانی بودند که با توجه به نزیکی مدارس به آنها، می رفتند جای دیگر رای می دادند.

میزان حضور رای دهنده ها در مدرسه حاکی از این بود که می خواستند از افزایش بودجه ی مدارس حمایت کنند.

(منبع: راهکارهای بازاریابی ویروسی، جونا برگر)

ادامه ی مقالات بازاریابی ویروسی سری زنجیره ها را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

2 پاسخ به “بازاریابی ویروسی (زنجیره ها ۲)”

  1. salesman گفت:

    مقاله ی خوبی بود ولی من مقاله های قبلی رو هم خوندم و خیلی مفید و مختصر بودن ولی این مقاله به مثال بیشتری نیاز داره. درکش سخت بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *