IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
مشتری مداری

مشتری مداری: مزایا و مراحل تکنیک QFD

مشتری مداری : مزایا و مراحل تکنیک QFD

۱.کاهش قابل توجه حجم تغییرات محصول پس از شروع تولید.

۲.ترویج کار گروهی و بهبود ارتباطات درون سازمانی.

۳.بررسی، تحلیل و اولویت بندی خواسته ها و نیازهای کیفی مشتریان.

۴.امکان تحلیل وضعیت رقبا و مقایسه ی میزان رضایت مشتریان از محصولات رقبا در مقابل محصولات خودی.

۵.شکایت مشتریان با اعمال این روش، به مقدار ۲ تا ۵ درصد کاهش یافته و در نتیجه به دلیل اعمال خواسته های مشتری، رضایت آنها افزایش می یابد.

۶.کاهش دوره ی زمانی طراحی و توسعه ی جدید (بین ۲۰ تا ۶۰ درصد).

۷.افزایش فروش و سهم بازار و کاهش هزینه های تولید و نتیجتا بالا رفتن سود، با حداقل هزینه ی ممکن.

۱.مطالعه و شناسایی و درک خواست مشتری و سنجش ذائقه های آشکار و پنهان او.

۲.طرح ریزی محصول Product planning

۳.طراحی محصول Product planning

تبدیل نیازمندی های فنی محصول به مشخصات قطعات و اجزای آن.

۴.طرح ریزی فرآیند Process planning

تبدیل مشخصات قطعات و اجرای محصول به مشخصات و ویژگی های فرآیند. فرآیند تولید چه مشخصاتی را بایستی دارا باشد تا بتواند نیازمندی های قطعات و اجزای محصول را تامین کند.

۵.طرح ریزی کنترل فرآیند Process control planning

طراحی روش های کنترل فرآیند بر اساس مشخصات و ویژگی های فرآیند. به منظور هدف تعیین نحوه و چگونگی ثابت نگه داشتن مشخصه های کلیدی فرآیند است.

در پایان این بحث، ابعاد مهمی را که در کیفیت خدمات مورد نیاز باید به آن توجه شود، تحت عنوان RATER بیان می کنیم.

R: Reliability اعتبار ⇐ از طریق انجام خدماتی که قبلا به مشتری وعده داده شده است.

A: Assurance اطمینان ⇐ اطمینان دادن و متعهد بودن از طریق قدرت رقابت سازی.

T: Tangibles کیفیت بالا ⇐ اطمینان بالا بودن کیفیت امکانات، تجهیزات و مواد ارائه شده.

E: Empathy درک و احساس ⇐ هم احساس بودن و توجه به نیازهای خاص مشتری که نشان دهنده ی درک نقطه نظرات وی است.

R: Responsibility پاسخگو بودن ⇐ میل به حل سریع مشکلات مشتری.

(منبع: مشتری مداری، اسماعیل محمدی)

ادامه ی مقالات مشتری مداری را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar