ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۵/۱۹
318 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

موفقیت کسب‌وکار، مبتنی بر اعتماد مشتری است. وقتی از شما پرسیده می‌شود «به چه برندی وفادار هستید؟»، در واقع در حال پاسخ دادن به این سوال هستید که «کدام برند اعتماد شما را جلب کرده است؟». چه برندهایی، بارها و بارها ثابت کرده‌اند که می‌توانند به وعده‌های خود عمل کنند؟ کدام برند شما را ناامید نکرده است؟ کدام برند تمام انتظاراتی را که از آن وجود دارد، برآورده می‌کند؟ …. پاسخ تمام این سوالات به اعتماد مشتری مربوط می‌شود.

براین اساس، گزارش اعتمادسنجیِ اِدِلمن ۲۰۱۹، نشان می‌دهد که اگرچه از نظر ۸۱% از مشتریان، اعتماد عنصری ضروری در تصمیم برای خرید است، تنها ۳۴% از افراد به برندهایی که از آن‌ها خرید می‌کنند یا از آن‌ها استفاده می‌کنند، اعتماد دارند؛ تنها ۳۴% !!!

این بدان معنا است که جلب اعتماد مشتری به برند شما، امتیازات قابل‌توجهی را به دنبال دارد. متأسفانه، به جای استفاده از این فرصت، اغلب مشاهده می‌شود که بیش‌تر برندها مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که توانایی آن‌ها را در جلب اعتماد مشتری، تخریب می‌کند. بعضی اوقات حتی قبل از شروع روابط مشتری، برای جلب اعتماد مشتری لازم است این اشتباهات را متوقف کنید؛ در ادامه مواردی از این اشتباهات، بر مبنای آنچه مشتریان انتظار دارند که شرکت‌ها از آن آگاه باشند و مرتکب آن نشوند، توضیح داده می‌شود:

اضافه کردنِ بدون اجازه‌ی اسم مشتری را به فهرست ایمیل‌ها، متوقف کنید

لازم است صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، نمایندگان املاک و مستغلات و حتی مربیان اصلی شخص، به این موضوع توجه کنند؛ این‌که شخصی (به عنوان مشتری بالقوه) در محیطی دوستانه، کارت ویزیت خود را به شما می‌دهد به معنای اجازه دادن او، برای دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی شما که ربطی به او ندارد، نیست؛ این کار به جای موثر واقع شدن، به آن شخص نشان می‌دهد که شما از ابتدا به فروش به آن شخص علاقه‌مند هستید، و نه به شناختن آن شخص؛ این کار در نهایت به تخریب اعتماد مشتری می‌انجامد.

اعتماد مشتری

ارسال پیام‌های مکرر‌ از طریق شبکه‌های اجتماعی را به مشتری متوقف کنید

به این پیام از زبان یک مشتری توجه کنید: «این کار مسخره شده است؛ من می‌فهمم که همه‌ی ما نیاز داریم چیزها را بفروشیم؛ اما هنگامی‌که حتی روش معرفی کردن آن محصول توسط شما را ندانم، محصول شما را نخواهم خرید، و نیز زمانی‌که مرا تنها رها می‌کنید و هیچ روشی برای درک من و دنیای من ندارید»؛ این پیام به خوبی نشان می‌دهد که برای جلب اعتماد مشتری، لازم است با او رابطه برقرار کنید؛ از این طریق می‌توانید مشتری را بشناسید و همچنین برای او فرصتی و روش‌هایی برای شناخت محصول خود فراهم آورید.

از وعده‌های برند خود مطلع شوید و به آن عمل کنید

فرض کنید، براساس جملات کلیدی تبلیغاتی و صدای برنامه‌ی بازاریابی شما، مشتری از برند شما تصور سریع بودن و سرگرم‌کننده بودن را داشته باشد؛ در این صورت چرا باید در صورت مراجعه به محل فروش شما، یک فروشگاه بی‌برنامه و قدیمی را مشاهده کند؟ چرا فرایند خرید واقعی در فروشگاه شما کند و خسته‌کننده است؟

در این حالت، به مشتری حس فریب خوردن دست خواهد داد و شما برای همیشه اعتماد او را از دست می‌دهید؛ شما، برندی را ارائه دادید، ولی در عمل آن را به چیز دیگری تغییر داده‌اید.

مشتری را در عرض چند دقیقه از خرید خود پشیمان نکنید

به این سخن یک مشتری در این زمینه توجه کنید: «شما به اندازه‌ی کافی اعتماد من را جلب کردید تا کالایی را از شما خریداری کنم؛ اما الان می‌گویید که نمی‌توانید کالا را تا سه هفته‌ی آینده تحویل دهید؛ یا این‌که نیاز به خرید کالاهای دیگری دارم تا باعث کار کردن کالای شما شود؛ احساس می‌کنم که به من دروغ گفته شده است و ناامید شده‌ام». این سخن نشان می‌دهد، جلب اعتماد مشتری در لحظات اولیه پس از خرید، برای موفقیت کسب‌وکار ضروری است.

 اعتماد مشتری

دست از تأکید بی‌جا روی صورتحساب بردارید

«من قبض‌های خود را به موقع پرداخت می‌کنم؛ اما هنگامی که به‌صورت خودکار هر ماه صورتحساب خود را پرداخت می‌کنم، هشداری سخت به من داده می‌شود؛ متشکرم از این‌که من را یک مجرم تصور می‌کنید و به من اجازه می‌دهید تا از عواقب خطرناکی که در صورت تأخیر در پرداخت یا پرداخت نکردن صورتحسابم نصیبم می‌شود، آگاه شوم»؛ این‌ها سخنان یک مشتری است که هر ماه پیام هشدار شرکت را دریافت می‌کند. داشتن فعالیت‌های قانونی برای حفاظت از برند و کسب‌وکار خوب است؛ اما لازم است شرکت، مشتریان وفادار را به رسمیت بشناسد و به آن‌ها اعتماد کند. صورتحساب‌ها، ذاتاً تاثیر منفی دارند؛ بنابراین لازم است به دنبال راه حل بهتری باشید تا تجربه‌ی خرید کردن از شما و پرداخت صورتحساب را، به تجربه‌ای خوشایند تبدیل و در نتیجه اعتماد مشتری را جلب کنید؛ در غیر این صورت مکرراً به مشتری‌ها القا می‌کنید که به آن‌ها اعتماد ندارید، درصورتی‌که مشتری کار خاصی انجام نداده و به درستی عمل کرده است.

به ارزش‌هایی که ادعای داشتن آن‌ها را دارید، پایبند باشید.

ساختن یک آگهی تبلیغاتی در مورد این‌که چقدر به محیط زیست یا حمایت از زنان اهمیت می‌دهید، خوب است؛ اما در این صورت از شما انتظار می‌رود که فعالیت‌ها و رفتارهایتان به آن ارزش‌ها پایبند باشد.

اصالت و قابلیت اعتماد برندها، به محل تصمیم‌گیری مشتریان تبدیل شده است؛ اعتماد مشتری در صورتی ایجاد می‌شود که برند یکپارچگی و صداقت خود را حفظ کند؛ این بدان معنا است که باید ارزش‌های خود را بشناسید و به روشی واضح و مشخص به آن‌ها پایبند باشید.

حقیقت برند خود را مخدوش نکنید

در دنیای امروز هیچ رازی وجود ندارد. در زمینه‌ی اعتماد مشتری، این قابل قبول نیست که محصول یکسانی را، تنها صورتی‌رنگ کنید و بگویید که مخصوص زنان است تا دو برابر هزینه دریافت کنید. این درست نیست که برند خود را تغییر دهید به نحوی که خود را دوست‌دار گروه‌های مختلف نشان دهید، اما فعالیت‌هایی برای حمایت از آن گروه‌ها نداشته باشید؛ چنین مواردی اعتماد مشتری را تخریب می‌کند.

در دنیای امروز پیدا کردن آنچه واقعاً در جریان است دیگر نیازی به گزارش تحقیق ندارد؛ تنها با چند کلیک در اینترنت می‌توان فهمید که آیا برند شما به ادعاهای خود عمل می‌کند. مشتریان نمی‌خواهد با حمایت از تلاش‌های شما احساس کنند که آن‌ها نیز بخشی از فرایند فریب هستند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که برند شما دقیقاً چه چیزی است و چگونه می‌توانند با شرکت‌هایی که ارزش‌های خود را به اشتراک می‌گذارند هماهنگ شوند.

 اعتماد مشتری

آنچه در محل کار شما اتفاق می‌افتد، در وبسایت‌هایی مثل گوگل ادامه می‌یابد

حدس بزنید چه‌کسی به این موضوع اهمیت می‌دهد که شما چگونه با کارگران‌تان رفتار می‌کنید؟ پاسخ ساده است: مشتریان شما. آن‌ها نیاز دارند بدانند که رفتار شما با کارگران و کارمندان، خوب و منصفانه بوده است. نکته‌ی مهم دیگر در اینجا این است که چگونه کارمندانِ شادتر برای جلب اعتماد مشتری، بهتر هستند. کارگرانِ بهتر برای سود شرکت و وفاداری و تعامل مشتری، مفیدتر هستند. به گفته‌ی گالوپ، برندهایی که دارای بالاترین میزین تعاملات با کارمندان خود هستند، می‌توانند ۲۱% بیش‌تر از رقبای خود که این ویژگی را ندارند، سودآوری و جلب اعتماد مشتری را در پی داشته باشند.

مشتریان شما به این موضوع اهمیت می‌‌دهند. بنابراین تصور نکنید که تجربه‌ی کارمندان و تجربه‌ی مشتریان، مسائلی متفاوت هستند؛ چنین تصوری می‌تواند اعتماد مشتری به برند شما را تخریب کند.

با مشتری صادق باشید و بیهوده این صداقت را از بین نبرید.

اعتماد مشتری، به معنای این است که من می‌دانم شما کارهای درستی انجام خواهید داد. وقتی می‌دانید که تجربه‌ی مشتری از شرکت شما خوب نیست، آن را تأیید نکنید. با فریب دادن و بی‌توجهی،  اعتماد مشتری را فدای چند تومان بیش‌تر نکنید. با مشتری به صورتی رفتار کنید که دوست دارید با شما به همان صورت رفتار شود.

ارتباطی که برند شما با مشتریان دارد، مانند هر رابطه‌ی دیگر است؛ برای ایجاد اعتماد مشتری، باید دلایلی را ارائه دهید؛ دلایلی که به رفع تردیدها در مشتریان کمک می‌کند. همچنین لازم است لحظات شادی‌بخشی را برای مشتریان فراهم آورید، تا این ارتباط برای آن‌ها ارزشمند شود.

جمع‌بندی

شما چگونه اعتماد مشتری‌ را جلب می‌کنید؟ چگونه این اعتماد را به تدریج از بین می‌برید؟ این‌ها سوال‌هایی هستند که لازم است پرسیده شود. اگر سعی کنید تنها بر مبنای «شگفت‌زده کردن و لذت‌بخش بودن» عمل کنید، به احتمال زیاد فرصت‌های جلب اعتماد مشتری، به صورت منظم را از دست می‌دهید. مشتریان از شما انتظار دارند کار درست را انجام دهید. در واقع، ساختن اعتماد مشتری به برند شما، همان مسئله‌ی پایبندی به ارزش‌هایتان و عمل کردن به آن چیزی است که آن را وعده داده‌اید؛ این چیز زیادی نیست؛ همان چیزی است که باید از خود به عنوان یک کسب‌وکار خوب انتظار داشته باشید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *