ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۹/۰۲
256 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

خیلی سخت است که زمان زیاد و هزینه بالایی برای نوشتن محتوای بهینه شده سایت اختصاص دهید و در نهایت متوجه شوید که در صفحه ۳ یا ۴ گوگل قرار دارید! این بخصوص برای کسانی که در حوزه محتوا نویسی و فروش محصول فعالیت دارند بسیار مهم است. بهینه سازی یک سایت و بهبود رتبه آن جزئیات زیادی دارد و مهمترین بخش آن محتوا است. اگر یک سایت از لحاظ آماده سازی محتوای آن در سطح مطلوبی قرار داشته باشد، بدست آوردن رتبه خوب در نتایج SERPs چندان سخت نخواهد بود.

اما در گروه ایده پردازان در این مطلب به شما خواهیم بود که چرا محتوای بهینه شده سایتتان رتبه خوبی در گوگل ندارد و چه کاری برای رفع این مشکل انجام دهید.

تعریف ما یا گوگل از محتوای بهینه شده سایت

وقتی که ما در مورد یک محتوای بهینه شده صحبت می‌کنیم، در حقیقت منظور ما ویژگی‌های زیر است:

  • ساختار آن بر مبنای استفاده از یک کلمه کلیدی طراحی شده باشد
  • از کلمات کلیدی مرتبط و کلمات کلیدی LSI در آن استفاده شده باشد
  • از لحاظ فنی مورد تأیید گوگل باشد
  • از لحاظ ظاهری تأثیر مثبتی روی تجربه کاربری یا همان ux داشته باشد
  • لینک سازی آن به شکل مناسبی صورت گرفته باشد
  • لینک خارجی مناسب داشته باشد و به نوعی مورد تأیید کاربران باشد
  • به اندازه کافی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده باشد

دوستی می‌گفت که موفقیت در سئو به اندازه زبان خر بامزی تأثیر گذار است (کارتون بامزی را به خاطر داشته باشید، خر او در یک مسابقه فقط به خاطر دراز کردن زبان خود موفق شد!). پس حقیقتاً موفقیت در سئو یا همان بهبود رتبه سایت به فاکتورهای بسیار جزئی بستگی دارد. در نظر گرفتن این موارد در محتوای بهینه شده سایت می‌تواند ما را به یک رتبه بهتر و معقولانه‌تر برساند. حالا در ادامه به ۵ دلیل برای عدم موفقیت در این حوزه و فرستادن مقاله به صفحات ۳ یا ۴ گوگل می‌پردازیم:

تعریف ما یا گوگل از محتوای بهینه شده سایت

رقابت بیش از حد در کلمه کلیدی هدف شما

در اکثر موارد، اگر شما محتوای سایت خود را به شکل ایده آل بهینه کرده باشید، رتبه نامناسب سایت به دلیل مشکل در محتوا نیست و بیشتر به رقابت بالا در آن کلمه بر می‌گردد. به عنوان مثال، کلمه سئو رقابت بسیار بالایی دارد، این در حالی است که رقابت در سئو و بهینه سازی سایت بسیار کمتر است. بنابراین طبیعی است که هر چه کلمه کلیدی رقابتی‌تری را انتخاب کنید، شانس شما برای گرفتن یک رتبه بهتر پایین‌تر می‌آید.

برای فهمیدن این مشکل، کلمه کلیدی اصلی که محتوای بهینه شده خود را بر مبنای آن نوشته‌اید در گوگل جستجو کنید. ببینید که در این کلمه سایتهای قدرتمندی مانند ویکی پدیا یا فروشگاه‌های قدرتمند مانند دیجی کالا در صفحه اول هستند؟ آیا وب سایت‌هایی را می‌بینید که قبلاً جای خود را در این صفحه محکم کرده‌اند؟

اگر چنین شرایطی وجود داشت، متاسفانه سایت شما صلاحیت بیشتری نسبت به این سایت‌ها نداشته و شما نمی‌توانید به رتبه مورد نظر خود برسید. این یک روال طبیعی در نتایج گوگل است که معمولاً اهمیت زیادی به دامنه‌های قدیمی داده می‌شود و گرفتن جایگاه آنها بسیار سخت است.

چکار کنیم؟

اگر تصمیم خود را برای بهینه کردن یک کلمه بسیار رقابتی گرفته‌اید، باید استراتژی خود را بر مبنای استفاده از کلید واژه‌های بلند و ترکیبی امتحان کنید. قبل از پرداختن به یک کلمه کلیدی، پست‌های وبلاگ را به کلمات ترکیبی و مرتبط آن اختصاص دهید. اگر بتوانید در این کلمات طولانی به رتبه خوبی برسید، در نهایت محتوای بهینه شده سایت شما برای کلمات کلیدی رقابتی‌تر آماده بوده و می‌توانید هزینه و تلاش خود را روی آن متمرکز کنید.

سایت شما مشکل فنی دارد

گاهی شما یک محتوای خوب نوشته‌اید، اما به هیچ وجه در موتورهای جستجو نشان داده نمی‌شود. در این صورت مسائل فنی اصلی‌ترین مانع نمایش نتایج محتوا هستند. گاهی ایراد در بخش فنی و گاهی هم استفاده از افزونه‌های نامناسب منجر به ایجاد مشکلاتی می‌شود که ایندکس شدن سایت در گوگل را سخت می‌کند. استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا یا همان CMS کار وبمسترها را راحت کرده، اما باید تنظیمات آن به درستی انجام شود.

اگر قبلاً رتبه خوبی داشتید، ولی به صورت ناگهانی از نتایج جستجو حذف شدید، باید به سراغ امنیت سایت خود بروید که احتمالاً هک شده‌اید. اگر یک سایت هک شود، محتوای بهینه شده آن هم رتبه خوبی نخواهند داشت و پست‌های جدید به آسانی رتبه نمی‌گیرد. احتمال وجود مشکلات دیگری هم در ساختار سایت شما وجود دارد و حتی استفاده از محتوای تکراری و روش‌های سئو کلاهبرداری احتمال پنالتی شدن شما توسط گوگل را افزایش می‌دهد.

 چکار کنیم؟

اگر از یک افزونه خاص برای سئو مطالب خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که تنظیمات آن درست است. در این افزونه‌ها محلی برای مشخص کردن فعالیت خزنده‌های گوگل در ساختار سایت شما تعریف شده که باید آن را تنظیم کنید. اگر قبلاً به گوگل و خزنده‌های آن اجازه نداده‌اید که مطالب شما را ایندکس کنند، الان باید به آن قسمت بروید و اجازه دهید که محتوای شما در نتایج جستجو ظاهر شوند.

اگر از این لحاظ مشکل ندارید، می‌توانید محتوای بهینه شده سایتتان را به یک سئوکار حرفه‌ای نشان دهید و از او بخواهید که شرایط فنی سایت را هم بررسی کند. کارهای داده شده توسط گوگل را بررسی کنید که احتمالاً خطر پنالتی شدن وب سایت شما وجود دارد و این کار سایت را برای بازگشت به شرایط قبلی سخت می‌کند.

ساختار لینک داخلی شما مناسب نیست

یکی دیگر از دلایل عدم نمایش محتوای بهینه شده سایت شما در نتایج جستجو، نداشتن استراتژی مناسب برای لینک داخلی است. لینک داخلی از این جهت اهمیت دارد که کاربر را در صفحات مختلف سایت جابه‌جا می‌کند و به گوگل نشان می‌دهد که کاربر از سایت شما استفاده می‌کنند. داشتن ساختار شفاف برای سایت منجر به درک بهتره خزنده‌های گوگل می‌شود. اگر لینک داخلی شما ضعیف باشد، احتمالاً رتبه پایین‌تری به دست خواهید آورد، حتی اگر محتوای شما بهینه شده و عالی باشد.

 چکار کنیم؟

بین صفحات مختلف سایت خود لینک داخلی ایجاد کنید! مطمئن شوید که بین قسمت‌های مختلف در وبلاگ و محصولات لینک کافی وجود دارد. البته اضافه کردن لینک داخلی به صورت تصادفی به هیچ وجه خوب نیست و مطمئن شوید که این لینک‌ها کاملاً مرتبط هستند و برای هدایت کاربران مناسبند. برخی از افزونه‌ها وجود دارند که به شما اجازه لینک دهی دائمی برخی از کلمات را می‌دهند. مراقب استفاده از این افزونه‌ها باشید که احتمالاً تأثیر بسیار بدی روی ساختار محتوای بهینه شده شما دارند.

 لینک خارجی کمی به سایت شما داده شده است

اگر تازه یک وب سایت را راه اندازی کرده‌اید، انتظار نداشته باشید که محتوای شما سریعاً به رتبه مناسب برسد. حتی اگر هر کدام از صفحات خود را به شکل مناسب بهینه کرده باشید و اگر چراغ‌های سبز یواست (Yoast) شما را امیدوار کرده باشد، بازهم به گرفتن لینک از وب سایتهای دیگر یا همان بک‌لینک نیاز دارید. از این گذشته، گوگل باید بداند که وب سایت شما وجود دارد.

چکار کنیم؟

برای به دست آوردن بک لینک بیشتر، باید به وب سایت‌های دیگر دسترسی پیدا کنید و محتوای مناسبی داشته باشید که برای سایت خود لینک ایجاد کنید. می‌توانید از برخی وب سایت‌ها بخواهید که که سایت شما را در مطالب خود بیاورند یا در مورد محصولات شما صحبت کنند و به آنها لینک بدهند. همچنین شبکه‌های اجتماعی بهانه خوبی برای رقابت در یک کلمه کلیدی خاص هستند و ذکر کردن وب‌سایت و محتوای شما می‌تواند منجر به شناخته شدن وبسایت شود.

هدف گذاری اشتباه در نوشتن محتوای بهینه شده

نکته نهایی که می‌تواند پایین بودن رتبه محتوای شما را توجیه کند، هدف گذاری اشتباه با توجه به جستجوی کاربران است. امروز گوگل از یک موتور جستجو به یک موتور پاسخگو تبدیل شده است و بیشتر سعی می‌کند که مناسب‌ترین و ایده آل ترین پاسخ‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد. در حقیقت گوگل می‌خواهد بفهمد که:

  • کاربران به دنبال پاسخ یک سؤال هستند یا به فکر خرید یک محصول؟
  • چه اطلاعاتی به انتخاب کاربران کمک می‌کند؟
  • شرایط جغرافیایی و مکانی کاربر به چه صورت است؟
  • کاربر در جستجوهای قبلی خود از چه وب‌سایت‌هایی استفاده کرده است؟
  • یک وب سایت تا چه اندازه نیاز کاربر را برآورده کرده است؟

اگر محتوای بهینه شده شما با هدف اصلی جستجوگرها مطابقت نداشته باشد، شانس اینکه در موتورهای جستجو آورده شود بسیار کم است. در حقیقت شما چیزی ننوشته‌اید که کاربران به دنبال آن باشند!

هدف گذاری اشتباه در نوشتن محتوای بهینه شده

چکار کنیم؟

متاسفانه شما قدرت تغییر کلمه هدف کاربران در موتورهای جستجو را ندارید، اما حداقل می‌توانید استراتژی محتوای خود را با توجه به آن تطبیق دهید. اگر محتوای بهینه شده سایت شما رتبه خوبی ندارد، نتایج جستجو در مورد کلمه کلیدی خاص ببینید و آن را تجزیه و تحلیل کنید. در این نتایج می‌بینید که برخی از کلمات غالب و اصلی هستند. چند تا ببینید که آیا برای آن تصویر یا فیلم وجود دارد؟ بررسی کنید که کاربران قبلاً چه مواردی را جستجو کرده‌اند. حالا این نتایج را در محتوای خود در نظر بگیرید و آنها را به عنوان کلمات کلیدی هدف محتوای خود انتخاب کنید.

بخاطر داشته باشید که بهینه سازی محتوای سایت هم شامل مقالات وبلاگ و هم شامل متن محسوب می‌شود، پس تلاش کنید که در هر دو زمینه بهینه سازی محتوا را به شکل مناسب انجام دهید تا در نتایج گوگل دیده شوید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *