ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۱۱/۱۰
325 بازدید
۳ دیدگاه
اشتراک گذاری

بازاریابی محتوا یک فعالیت بسیار مهم برای آینده است؛ زیرا در اینترنت و فضای مجازی از آن استفاده می‌شود. این تکنیک توسط شرکت‌های بزرگ و کوچک نه تنها برای ایجاد یک نام‌تجاری، بلکه برای کسب سود بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکی از کارهایی که در این راستا انجام می‌شود بهینه سازی محتوا است.

همچنین اگر بخواهیم به بهترین قسمت آن اشاره کنیم، درواقع از روش‌های بازاریابی قدیمی بسیار کارآمدتر است. با توجه به رشد چشم‌گیر بازاریابی محتوا، کسب‌وکارها خودشان را به یک یا دو نوع از انواع مختلف محتوا محدود نمی‌کنند. صاحبان کسب‌وکارهای موفق با نگاه درستی که نسبت به کسب‌وکارشان دارند و بازخورد مناسبی که از تولید محتوا کسب کرده‌اند انواع مختلفی از محتوا را تولید و منتشر می‌کنند. این تنوع زیاد محتوا باعث شده است انواع مختلفی از سلیقه‌ها را پوشش داده و رشد خوبی برای تجار حاصل شود.

بااین‌حال، برای داشتن موفقیت واقعی در بازاریابی محتوا، تولید محتوای باکیفیت کافی نیست. داشتن یک محتوای باکیفیت مهم است امّا اقدام‌های بیشتری باید انجام شود تا بتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید. همچنین باید مطمئن شوید که محتوای تولیدی به‌وسیله‌ی مخاطب هدفتان مصرف می‌شود. زمانی این اتفاق می‌افتد که در موقع مناسب انتشار پیدا کند. اضافه کردن زنگ و سوت کارساز نخواهد بود وقتی‌که محتوای موردنظر در جای مناسبی منتشر نشود.

این همان‌جایی است که بهینه سازی محتوا وارد می‌شود، چیزی که باعث تمایز محتوای تولیدی شما با دیگران شده و کارایی بیشتری را به بازاریابی محصولاتتان می‌دهد.

دایره‌ی بازاریابی محتوا دارای سه قسمت اساسی است که برای کسب موفقیت در آن باید تمامی این قسمت‌ها به‌دقت اجرا شود. در زیر این سه بخش آورده شده است:

  1. تولید محتوا
  2. ارتقاء محتوا
  3. بهینه سازی محتوا

اگر حتی یکی از این مراحل حذف و یا نسبت به آن بی‌توجهی شود تبدیل خواننده به مشتری بسیار سخت می‌شود.

محتوا

 

بهینه سازی محتوا به چه معنا است؟

بهینه سازی محتوا تبدیل یک محتوای معمولی به یک محتوای عالی است که تمامی پارامترها در آن رعایت شده باشد. درواقع با انجام بهینه سازی محتوا علاوه بر بیشتر شدن تعداد بازدیدهای انجام شده باعث رشد چشم‌گیر فروش و ارتقاء کسب‌وکار می‌شود.

هدف اصلی بهینه سازی محتوا این است که محتوا تا حد ممکن برای خوانندگان مفید باشد و در این روند، موتورهای جستجو تمایل بیشتری نسبت به محتوای تولید شده داشته باشند. درواقع زمانی که مخاطبین زیادی از محتوای تولیدی بازدید کنند و نظرات مثبت خود را به ثبت برسانند موتورهای جستجوی محبوب، مانند گوگل وب‌سایت موردنظر را در صفحه‌ی نخست جستجو قرار می‌دهد. این یک سئوی مدرن محسوب می‌شود. با تحت تأثیر قرار دادن مردم می‌توان موتورهای جستجو را هم تحت تأثیر قرار داد.

با تمرکز بر روی بهینه سازی محتوا، اطلاعاتی را در اختیار گوگل قرار می‌دهید که باعث می‌شود بیشتر در مورد محتوای نوشته شده بداند. زمانی که گوگل متوجه شود محتوای تولیدی درباره‌ی چه چیزی است، به‌راحتی می‌تواند پیوندهای خوبی را با کسب‌وکارتان ایجاد کند.

اگر با طراحی یک وب‌سایت کسب‌وکاری در فضای اینترنت ایجاد کرده‌اید، باید بدانید که داشتن رتبه‌ی بالا در موتور جستجوی گوگل بسیار مهم است؛ زیرا باعث می‌شود ترافیک ورودی به وب‌سایت افزایش چشم‌گیری داشته باشد و این افزایش منجر به زیاد شدن فروش محصولات خواهد شد.

هنگامی‌که وقت زیادی برای تولید یک محتوا صرف می‌کنید، درواقع در حال ایجاد یک رویکرد بلندمدت برای افزایش ترافیک ورودی به وب‌سایت خود هستید. با تولید مداوم محتوای درجه‌یک برای مخاطبین هدفتان شانس خود را نسبت به بالاتر بودن رتبه‌ی گوگل در مقایسه با رقبا افزایش می‌دهید.

سئو

 

بهینه سازی محتوا و بهینه سازی موتور جستجو

هرکسی حتی با داشتن اطلاعات کم نسبت به سئو خوب می‌داند که کلمه‌ی کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است. به خاطر اینکه در انتها این کلمات کلیدی هستند که رتبه‌بندی می‌شود. با جستجوی کلمات کلیدی تعیین شده توسط افراد وب‌سایتتان در اولویت نمایش قرار می‌گیرد.

با نگاه به گذشته‌ی بزرگ‌ترین موتورهای جستجو متوجه خواهید شد که کلمه‌ی کلیدی از مهم‌ترین راهبردها برای بهینه‌سازی موتور جستجو بوده است.

این موضوع برای شما چه اهمیتی دارد؟ کاملاً واضح است با توجه به اهمیت بالای کلمات کلیدی در الگوریتم‌های نوشته شده‌ی گوگل و دیگر موتورهای جستجو باید محتوایی تولید شود که کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان داشته باشد تا بتواند مخاطبین بیشتری را جذب وب‌سایتتان کند.

 

 ۳ اشتباه رایج در بهینه سازی محتوا

بهینه سازی محتوا با سئو در ارتباط نزدیکی هستند؛ زیرا کلمه‌ی کلیدی با رتبه‌ی بالا به‌تنهایی نمی‌تواند مؤثر باشد زمانی‌که محتوای تولیدی از کیفیت خوبی برخوردار نیست و نمی‌تواند خواننده را جذب خود کند. وقتی‌که محتوای منتشر شده نمی‌تواند انتظارات خوانندگان را برآورده کند به‌سرعت از وب‌سایت خارج می‌شوند و بازخورد بسیار بدی برای موتورهای جستجو ارسال می‌شود که منجر به کاهش رتبه‌ی وب‌سایت در گوگل می‌شود.

در ادامه ۳ اشتباه رایج که باعث می‌شود نتوانید با خوانندگان در سطح بالا ارتباط داشته باشید آورده شده است:

 

اشتباه اول: محتوای بی‌کیفیت

زمانی‌که افراد می‌خواهند درباره‌ی موضوعی اطلاعات کسب کنند با انتخاب‌های زیادی در گوگل مواجه می‌شوند. آن‌ها معمولاً ۳ پیشنهاد اول را انتخاب می‌کنند و در بعضی از مواقع ۱۰ وب‌سایت را باز می‌کنند. در این زمان تفاوتی بین شما و دیگر وب‌سایت‌ها وجود ندارد تا زمانی‌که آن‌ها وارد وب‌سایت شده و شروع به خواندن محتوای تولیدی می‌کنند.

اگر محتوای تولیدی دارای کیفیت مناسب نباشد و نتواند نیاز مخاطب را برآورده کند شخص به‌سرعت از وب‌سایت خارج می‌شود. در این صورت نمی‌توانید بر روی خواننده تأثیر گذاشته و یا فرد را ترغیب به خرید کنید.

باید محتوایی تولید کنید که برای مخاطبین هدف جذاب باشد و مطلب را تا انتها دنبال کند تا با دادن بازخورد مناسب علاوه بر اینکه تأثیر خود را بر روی خواننده گذاشته‌اید، این نتیجه را حاصل می‌شود که رتبه‌ی بهتری در جستجوی گوگل خواهید داشت.

بهینه سازی محتوا

 

اشتباه دوم: داشتن عنوان‌های مبهم

اولین چیزی که بازدیدکننده به آن توجه می‌کند عنوان‌هایی است که برای متن خود انتخاب می‌کنید. اگر این عنوان‌ها بیش‌ازحد عمومی و مبهم هستند شانس کمی برای نگه‌داشتن خواننده دارید. مردم از دیدن مطالب تکراری خسته شده‌اند و اگر عنوان‌های انتخابی منحصربه‌فرد نباشد به‌راحتی وب‌سایت را ترک می‌کنند و متن نوشته شده را مطالعه نمی‌کنند.

برای جلوگیری از خروجی مخاطبین عنوان‌های جذاب و مرتبط انتخاب کنید. این باعث می‌شود تمایل به خواندن مطلب در افراد بیشتر شود.

 

اشتباه سوم: انتشار محتوای ویرایش نشده

شکی وجود ندارد که انتشار محتوای بیشتر باعث افزایش ترافیک ورودی به وب‌سایت می‌شود. امّا نباید انتشار تعداد زیادی محتوا به قیمت کاهش کیفیت تمام شود. انتشار اولین نسخه‌ی نوشته شده بدون هیچ‌گونه ویرایشی نظر مخاطب را نسبت به شما تغییر می‌دهد و این منجر به خروج شخص از وب‌سایت می‌شود.

زمانی‌که محتوای نوشته شده‌ی خود را ویرایش می‌کنید برای مخاطبین خود ارزش قائل بوده و سعی می‌کنید پیام خود را به‌صورت شیوا انتقال دهید. خواننده متوجه این موضوع می‌شود وقتی که یک متن عالی و بدون هیچ‌گونه ایرادی را مطالعه می‌کند؛ بنابراین برای انتشار هر متن زمان کافی را برای ویرایش آن صرف کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

 

۴ نکته برای بهینه سازی محتوا برای افزایش ترافیک

هیچ شکی وجود ندارد که بهینه سازی محتوا باعث قوی‌تر شدن رویکرد بازاریابی محتوا می‌شود. امّا برای اینکه این کار انجام شود باید مطمئن شوید به‌درستی بهینه سازی محتوا را انجام می‌دهید.

به این منظور نکات مفیدی را در ادامه بیام می‌کنیم تا با استفاده از این نکات بتوانید در کسب‌وکارتان موفق باشید.

ترافیک سایت

 

نکته‌ی یک: از کلمات کلیدی به‌درستی استفاده کنید

حتی زمانی‌که بر روی جزئیات متن تمرکز می‌کنید نباید اهمیت استفاده از کلمات کلیدی را نادیده بگیرید. گنجاندن درست کلمه‌ی کلیدی کمک می‌کند رتبه‌ی آن کلمه افزایش پیدا کند. باید فهرستی از کلمات کلیدی مهم را تهیه کنید و از آن‌ها در مکان‌های مناسب استفاده کنید. در اینجا نحوه‌ی انجام آن را شرح می‌دهیم:

۱ ـ عنوان صفحه: بسیاری از افراد با دانش اندک سئو می‌دانند که اولین مکان برای کلیدواژه در عنوان متن است. امّا آیا می‌دانستید که با قرار دادن آن در ابتدای این عنوان، شانس خود برای کسب مقام بالاتر را افزایش می‌دهید؟ همچنین دقت داشته باشید که عناوین انتخاب شده مختصر باشند.

۲ ـ بدنه‌ی محتوا: قرار دادن کلمات کلیدی در متن از اهمیت بالایی برخوردار است به‌خصوص در پاراگراف اول که باعث ایجاد یک تفاوت بسیار بزرگ با دیگر متون می‌شود. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا نسبت به این مورد غفلت می‌کنند.

۳ ـ لینک‌های داخلی: استفاده‌ی درست از لینک‌های داخلی با استفاده از کلمات کلیدی باعث می‌شود موتورهای جستجو ارتباط بیشتری با تمامی متن‌های انتشار یافته‌ی شما پیدا کنند و رتبه‌ی بالاتری را برای مطالبتان در نظر بگیرند.

۴ ـ بهینه‌سازی تصویر: استفاده از کلمات کلیدی در عنوان‌های تصاویر یکی دیگر از روش‌های بهینه سازی محتوا است که نتایج خوبی را به همراه دارد.

 

نکته‌ی دوم: به‌روزرسانی محتوای قدیمی

محتواهای قدیمی وب‌سایت که دیگر با الگوریتم‌های جدید موتورهای جستجو سازگار نیستند را به‌روزرسانی کنید. به دلیل سرعت بالای پیشرفت صنعت‌های مختلف محتواهای قدیمی دیگر کاربرد خود را از دست می‌دهند. برای اینکه بتوانید مخاطبین خود را راضی نگه دارید محتواهای قدیمی خود را با آخرین الگوریتم‌های موتورهای جستجو به‌روزرسانی کنید و اطلاعات جدیدی در آن‌ها بگنجانید.

بهینه سازی محتوا

 

نکته‌ی سوم: ساده و روان بنویسید

زمانی که مخاطبین هدفتان از طریق گوگل محتوای تولیدی شما را باز می‌کنند و موردمطالعه قرار می‌دهند نمی‌خواهند تجربه‌ای گیج کننده داشته باشند؛ بنابراین اولین قدم برای احترام گذاشتن به خواننده داشتن یک متن ساده و روان است که فرد بتواند به‌راحتی متوجه شود.

مردم نمی‌خواهند به یک متن خالی از تصاویر خیره شوند. باید توجه داشته باشید که محتوای تولیدی نباید فقط از متن تشکیل شده باشد. این باعث می‌شود خواننده وب‌سایتتان را ترک کرده و احتمالاً به سراغ وب‌سایت رقیبتان برود.

باید اطمینان حاصل کنید بهینه سازی محتوا به‌درستی در متن نوشته شده رعایت شود. به‌عنوان‌مثال، متن نوشته شده باید به قسمت‌های مختلفی تقسیم شود با عنوان‌های مختلف تا چشم خواننده را آزار ندهد.

در انتها نکته‌ی بسیار مهم دیگری که وجود دارد و حتماً باید رعایت شود این است که تمامی صفحه‌های وب‌سایتتان باید نسبت به نمایش در گوشی‌های موبایل بهینه شده باشند؛ زیرا امروزه درصد قابل‌توجهی از ترافیک ورودی توسط افرادی انجام می‌شود که با گوشی موبایل وارد وب‌سایت شده‌اند.

 

همان‌طور که می‌دانید تولید محتوا یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود و بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ برای جذب مخاطب بیشتر از این روش استفاده می‌کنند.

تولید محتوا به‌تنهایی نمی‌تواند راندمان خوبی داشته باشد. برای اینکه بیش‌ترین استفاده را از یک محتوا داشته باشیم باید محتوای نوشته شده بهینه‌سازی شده باشد. بهینه سازی محتوا از مهم‌ترین مراحل تولید یک محتوای باکیفیت است. روش‌های مختلف و کارآمدی برای بهینه سازی محتوا وجود دارد که در این مقاله به بیان بعضی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

3 پاسخ به “روش‌های بهینه سازی محتوا برای بهبود کسب‌وکار”

  1. پویا ابدالی گفت:

    مختصر و مفید و عالی دستتون درد نکنه

  2. نرجس تورانچه گفت:

    سلام خیلی ممنون بابت مطلب خوبتون.واقعا عالی بود.یه چند تا سوال داشتم.اول اینکه آیا لینک سازی داخلی روی محتوا هم تاثیر داره.و منظور از ساده و روان چیه؟ چون من مخاطبایی که دارم باید با یک لحن دیگ بنویسم و شاید برای شما گنگ به نظر برسه.و در آخر اینکه بعضی محتواها هستن فکر کنم نمیشه بروز رسانی کرد.راه حلتون برای اونا چیه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین.خسته نباشید.

  3. مهدی شجاعتی گفت:

    sلام خیلی عالی بود و خیلی قابل فهم تر بود ممنونم ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *