ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۰۷
412 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت فروش : قبل از صحبت کردن گوش دهید

قانون ۸۰ به ۲۰ یا پارِتو، در مورد مذاکرات فروش هم صدق می کند. در طول معرفی کالا به مشتری، باید به اندازه ی ۲۰% صحبت کنید و ۸۰% مابقی را، مشتری صحبت کند. دلیل اصلی این کار، جذب اعتماد مشتری نیست، بلکه شما با این کار فرصتی پیدا می کنید، تا مطالب بیشتری در مورد خریدار بدانید.

پیشنهاد من این است که مذاکره را با یک سوال شروع کنید و بعد به جواب مشتری گوش کنید. توانایی گوش دادن فعال، چیزی است که فروشنده ی خوب را از بد مجزا می کند. گوش کردن فعال شامل موارد زیر است:

بر روی صحبت مشتری تمرکز کنید. اگر بخشی از ذهن شما درگیر کارهایی است که فردا باید انجام دهید، مطلبی که بعدا می خواهید بگویید و یا غذایی که برای ناهار می خواهید بخورید؛ شما برای دریافت آنچه به شما گفته می شود آماده نیستید و زمان مشتری را هدر می دهید.

چیزی را که مشتری می گوید تایید کنید. این کار را می توانید با حرکات بدن، اشاره ی دست و یا تکان دادن سر، برای نشان دادن فهم صحبت های مشتری، انجام دهید.

وقتی می خواهید در مورد آنچه مشتری گفته است صحبت کنید، قبل از صحبت کردن راجع به آن، نظرات مشتری را نقل قول کنید.

نکته ای که اینجا مطرح می شود این است که نباید دقیقا آنچه را که مشتری گفته است، تکرار کنید. وقتی این کار را انجام دهید مشتری حس می کند شما در حال مسخره کردن او هستید و فروش خیلی سریع با شکست مواجه می شود. بهتر است، خلاصه یا گزیده ای از صحبت های او را با افزودن اندکی نکات کلیدی برای شفاف سازی کج فهمی ها، استفاده کنید.

برای ادامه ی گفتگو، سوالات باز بپرسید. سوالات بسته ای که جواب بله یا خیر دارند، مناسب نیستند و باعث می شوند که بحث به بن بست برسد.

برای مثال:

  • مشتری: کالایی که شرکت شما تولید می کند به نظر می رسد برای جمعیت جوانتر جذاب باشد.
  • فروشنده: آیا شرکت شما سعی می کند ۸ تا ۱۰ ساله ها را جذب کند؟
  • مشتری: بله.

بهتر بود مکالمه به این شکل پیش می رفت:

  • مشتری: کالایی که شرکت شما تولید می کند به نظر می رسد برای جمعیت جوانتر جذاب باشد.
  • فروشنده: جالب است که شما آن را بیان کردید. می توانید درباره ی جمعیت مشترهایی که برای شما ایده آل هستند با من صحبت کنید؟
  • مشتری: خوب، همین حالا ما ایده ی خود را برای تبدیل جذابیت از بزرگ سالان در جهت مخاطبان نوجوان و حتی یک گروهی از جوانان ۹ تا ۱۲ ساله شروع کردیم.
  • فروشنده: من فکر می کنم شما فهمیدید که کالای ما می تواند هر سه گروه مشتریان اصلی را به صورت موثر پوشش دهد، پس بگذارید صحبت کنیم چگونه می شود این کار را انجام داد.

در این گفتگو، مشتری شما را به خوبی راهنمایی کرده است که از محصولات شما چه می خواهد و چگونه می توانید به او کمک کنید. البته برخی از پرسش ها جواب بله یا خیر خواهند داشت، گاهی این دسته از سوال ها امکان جایگزینی ندارند؛ اما در مجوع بهتر است سوال های باز پرسیده شود تا دامنه ی مکالمات شما گسترش یابد.

( منبع : قدرت فروش مثبت ، استفان شیفمن )

ادامه مقالات قدرت فروش مثبت را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *