ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۱۱/۱۳
376 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

آیا به‌دنبال راه‌هایی برای بهبود فعالیت‌های تبلیغاتی کسب‌وکارتان هستید؟ اولین قدم برای بهبود فعالیت‌های تبلیغاتی، پیگیری اثربخشی آن‌ها است. با جذب مخاطب به وب‌سایتتان نیمی از راه را پیموده‌اید. باید با مدیریت سرمایه و برنامه‌ریزی بازگشت هزینه تبلیغات را تحقق بخشید.

اگر هیچ سودی از این آگهی‌ها نداشته باشید پس در واقع آن‌ها مؤثر نیستند. روش‌ها و راه‌های مختلفی برای اندازه‌گیری تأثیر تبلیغات وجود دارد. یکی از بهترین و دقیق‌ترین راه‌ها اندازه‌گیری بازگشت هزینه تبلیغات است. اگر تبلیغاتی که استفاده می‌کنید پرداخت در ازای کلیک است شاید نسبت به روش محاسباتی بازگشت هزینه تبلیغات شگفت‌زده شده باشید. پرسش‌های متعددی پیرامون این قضیه وجود دارد که در اینجا سعی می‌کنیم به بیشتر آن‌ها پاسخ دهیم.

اگر می‌خواهید در بازگشت هزینه تبلیغات وضعیت بهتری را تجربه کنید ابتدا نیاز است توجه شوید بازگشت هزینه تبلیغات  چگونه کار می‌کند. در زیر رویکردهای مختلفی را جمع‌آوری کرده‌ایم که در مدیریت سرمایه‌ی تبلیغاتی به شما کمک شایانی می‌کند.

موفیت

 

بازگشت هزینه تبلیغات چیست؟

بازگشت هزینه تبلیغات یا به‌اختصار ROAS معیاری است که بازاریابان از آن برای تعیین اینکه چه مقدار ریال به‌دست می‌آورند به ازای هر ریالی که خرج تبلیغات می‌کنند. اساساً این معیار کمک می‌کند تا میزان مؤثر بودن رویکردهای تبلیغاتی آنلاین خود را سنجیده تا بتوانید تصمیمات بعدی را اتخاذ کنید.

از بسیاری جهات،‌ ROAS بسیار شبیه به معیار مهم دیگری است که ما در بازاریابی به آن بازگشت سرمایه یا ROI می‌گوییم. معیار بازگشت سرمایه برای کل تلاش‌های بازاریابی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید بدانید کدام رویکرد تبلیغاتی ارزش صرف زمان و پولتان را دارد بهتر است از معیار بازگشت هزینه‌های تبلیغاتی استفاده کنید. همچنین می‌توانید متوجه شوید که آیا تغییر در رویکرد تبلیغاتی تأثیری در افزایش درآمدتان داشته یا خیر؟

 

چگونگی محاسبه‌ی بازگشت هزینه تبلیغات

حال که پاسخ به سؤال بازگشت هزینه تبلیغات چیست را می‌دانیم بهتر است در مورد چگونگی محاسبه‌ی آن در رویکردهای مختلف تبلیغاتی بپردازیم. اول‌ازهمه باید اطلاعات فروش در رویکردهای مختلف تبلیغاتی را دنبال کنیم. خوشبختانه،‌ بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی که با دریافت هزینه تبلیغات انجام می‌دهند این اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهند.

به‌عنوان‌مثال، اگر معیار بازگشت هزینه تبلیغاتی را در کمپین پرداختی گوگل دنبال می‌کنید، اطلاعات موردنیازتان در صفحه‌ی داشبورد شخصی قابل مشاهده است. محاسبه‌ی بعضی از معیارهای بازاریابی مشکل است، امّا محاسبه‌ی بازگشت هزینه تبلیغات یکی از آن‌ها نیست. هنگامی‌که اعداد لازم را دارید، می‌توانید آن‌ها را در فرمول زیر قرار دهید تا بتوانید بازگشت هزینه تبلیغاتی را محاسبه کنید.

قبل از اینکه اعداد خود را در این رابطه قرار دهید، ابتدا باید رویکرد تبلیغاتی خود را تعیین کنید و آن را مورد ارزیابی قرار دهید.

تبلیغات

 

اهمیت استفاده از بازگشت هزینه تبلیغات  چیست؟

تاکنون با بازگشت هزینه تبلیغات چیست و چگونه اندازه‌گیری می‌شود آشنا شده‌ایم. امّا ما واقعاً درباره‌ی این موضوع بحث نکردیم که چرا این موضوع اهمیت دارد و چگونه می‌توانید از آن برای بهبود فعالیت‌های تبلیغاتی آنلاین خود استفاده کنید.

محاسبه‌ی ROAS مهم است زیرا کمک می‌کند تعیین کنید کدام رویکرد تبلیغاتی خاص تأثیر بیشتری بر روی افزایش درآمد کسب‌وکارتان دارد. این واقعاً خوب است که می‌توانید تبلیغاتی که هزینه‌های آن‌ها بیشتر از سوددهی است را تعیین کنید و آن‌ها را حذف و یا تغییر دهید.

به‌عنوان‌مثال،‌ اگر یک رویکرد تبلیغاتی خاص را مدنظر داشته باشید، سپس می‌توانید در نظر بگیرید چرا این رویکرد تبلیغاتی توانسته درآمد بیشتری را از دیگر روش‌های تبلیغاتی ایجاد کند. با نگاه جدیدی که از این بررسی‌ها به‌دست می‌آورید می‌توانید حداکثر سود را از کمپین‌های تبلیغاتی مختلف به‌دست آورید. به‌اضافه، محاسبه‌ی بازگشت هزینه تبلیغات کمک می‌کند راه‌های بهتری برای اختصاص دادن بودجه پیدا کنید.

اگر متوجه شده‌اید که یک رویکرد تبلیغاتی اثرگذاری پایینی دارد، با گرفتن بودجه از آن و دادن به رویکرد تبلیغاتی که مؤثرتر است می‌توانید به موفقیت بالایی در فروش دست پیدا کنید. در آینده ممکن است برای انتخاب رویکردهای تبلیغاتی خود بااحتیاط بیشتری عمل کنید و یا در طول زمان همیشه ROAS را اندازه‌گیری کنید تا از درست عمل کردن آن اطمینان حاصل کنید.

در انتها،‌ به کمک محاسبه‌ی بازگشت هزینه تبلیغات می‌توانید بودجه‌ی خود را مدیریت شده خرج کنید. با موجود اینکه تمام کسب‌وکارهای کوچک دارای بودجه‌ی محدودی هستند، مهم است که آن را عاقلانه خرج کنید. زمانی که محاسبات مربوطه را انجام می‌دهید و تغییرات لازم را اعمال می‌کنید اثربخشی کلی رویکردهای تبلیغاتی خود را بهبود بخشیده و درآمد خالص خود را افزایش می‌دهید.

 

۴ روش عملی برای بهبود بازگشت هزینه تبلیغات

باوجوداینکه محاسبه‌ی بازگشت هزینه تبلیغات یک فرآیند بسیار ساده است، امّا ارتقاء و بهبود آن داستان دیگری است که از اهمیت بالایی برخوردار است. سه روش اساسی وجود دارد که می‌توانید ROAS را بهبود بخشید:

  1. افزایش درآمد با نگه داشتن هزینه‌ها
  2. کاهش هزینه‌ها با حفظ درآمد
  3. افزایش درآمد با کاهش هزینه‌ها

البته، گفتن این‌ها ساده است امّا عمل کردن به آن‌ها دشوار بوده و باید تلاش زیادی انجام دهید. بهترین رویکرد برای بهبود ROAS در نهایت به فعالیت‌های تبلیغاتی فردی بر می‌گردد که با صرف زمان و هزینه انجام می‌شود.

بااین‌حال، در زیر چند مورد رویکرد مختلف گزارش شده است که می‌توانید برای بهبود تبلیغات کلیکی از آن‌ها استفاده کنید.

بازگشت هزینه تبلیغات

 

۱ ـ کلمات کلیدی در تبلیغات کلیکی

اگر در گذشته تبلیغات کلیکی زیادی را در بخش‌های مختلف اینترنت انجام داده‌اید بدون آنکه به محاسبه‌ی بازگشت هزینه تبلیغات فکر کنید، دچار سردرگمی و نداشتن مدیریت مالی شده‌اید. برای اینکه یک رویکرد تبلیغاتی خوب داشته باشید باید با دقت محاسبات مربوطه را انجام دهید و از آن‌ها استفاده کنید.

بعضی از بازاریابان بر این باور هستند که تلاش برای معرفی نام‌تجاری کاری هزینه‌بر است. وقتی کسی با نیازی روبه‌رو می‌شود برای رفع نیاز خود به سراغ جستجوی در اینترنت می‌رود. آیا افراد نام‌تجاری محصول موردنظرشان را می‌دانند یا اسم محصول موردنیازشان را جستجو می‌کنند؟ یکی از راه‌ها برای افزایش ترافیک ورودی به سایت استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و کاربردی است که افراد در جستجوهای خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

این یک روش ارگانیک است که تأثیر مثبتی بر روی بازگشت هزینه تبلیغات می‌گذارد.

 

۲ ـ اضافه کردن کلمات کلیدی منفی

یکی از ساده‌ترین روش‌های بهبود تبلیغات کلیکی و بازگشت هزینه تبلیغات استفاده از کلمات کلیدی منفی است. امّا کلمات کلیدی منفی چیست؟ کلمات کلیدی منفی عبارات و یا کلماتی هستند که نمی‌خواهید افرادی که آن‌ها را جستجو می‌کنند وارد وب‌سایتتان شوند. همان‌طور که می‌دانید در تبلیغات کلیکی پرداختی برای هر کلیک بر روی لینک هزینه‌ای توسط صاحب کسب‌وکار باید پرداخت شود؛ بنابراین نباید افراد غیر مرتبط با کسب‌وکارتان را جذب کنید. این باعث بهبود بازگشت هزینه تبلیغات می‌شود.

به‌عنوان‌مثال، اگر محصولی که برای فروش دارید چکمه‌های زنانه است و از این کلمه‌ی کلیدی استفاده کرده‌اید و می‌دانید که این کفش‌ها قیمت پایینی ندارند و برای پیاده‌روی‌های طولانی استفاده نمی‌شوند می‌توانید از کلمات کلیدی منفی مانند پیاده‌روی و کفش ارزان استفاده کنید.

بازگشت هزینه تبلیغات

 

۳ ـ صفحه‌ی فرود برای بهبود بازگشت هزینه تبلیغات

جذب مخاطبین از طریق جستجوی گوگل فقط نیمی از کار است. اگر می‌خواهید بازگشت هزینه تبلیغات را بهبود ببخشید باشد بر روی صفحه‌ی فرود تمرکز بیشتری انجام دهید تا بتوانید کاربران وارد شده به سایت را به یک خریدار تبدیل کنید. پس باید مطمئن شوید صفحه‌های فوردتان برای تبدیل بهینه‌سازی شده‌اند.

اگر تمام ترافیک ورودی از طریق تبلیغات کلیکی را به یک صفحه هدایت می‌کنید و یا بدتر از آن همه‌ی آن‌ها را به صفحه‌ی نخست می‌برید وقت آن است که رویکرد خود را تغییر دهید و استراتژی جدیدی را حاکم کنید.

صفحه‌ی فرود باید با نوع کلمه‌ی کلیدی وارد شده یا محصول موردنظر افراد همخوانی داشته باشد و تمام آن چیزی که برای یک خرید موفق نیاز است را در اختیار خریدار قرار دهد. به‌عنوان‌مثال، اگر تبلیغتان برای خرید یک پیشنهاد مجانی است پس باید صفحه‌ی فرود و یا صفحه‌ی بعد از کلیک بر روی لینک تبلیغاتی همان پیشنهاد را ارائه داده باشد.

البته در این مسیر باید روش‌های مختلفی را امتحان کنید و آن صفحه‌ای را انتخاب کنید که بهترین عملکرد را برای فروش بیشتر داشته است.

 

۴ ـ تنظیم پیشنهادها براساس زمان و مکان

یک راه دیگری که برای بهبود بازگشت هزینه تبلیغات وجود دارد این است که پیشنهادهای خود را براساس زمان و مکان جستجو تنظیم کنید. به‌عنوان‌مثال، یک کسب‌وکار مربوط به تهویه‌ی مطبوع تشخیص می‌دهد که تبلیغات در آخر هفته نتیجه‌ای برای آن‌ها ندارد و کسی نیست که پاسخگوی تلفن‌ها باشد؛ بنابراین ارزش کلیک در آخر هفته نسبت به سایر روزها متفاوت است. قرار ندادن تبلیغات در این زمان‌ها باعث بهینه شدن تبلیغات پرداختی می‌شود. به‌طور مشابه، افزایش پیشنهادها در زمان‌هایی که مصرف‌کنندگان بیشتری وجود دارد ROAS را ارتقاء می‌دهد.

این مورد برای مکان نیز صادق است. مکان‌های خاصی وجود دارد که برای کسب‌وکارتان تمایل بیشتری به خرید وجود دارد. در این مکان‌ها پیشنهادها را افزایش دهید. به‌ عنوان‌ مثال، مکان‌های روستایی ممکن است تمایل کمتری به خرید از محصولاتتان داشته باشند؛ بنابراین بهتر است در این مکان‌ها پیشنهادهای کمتری ارائه شود.

          بازگشت هزینه تبلیغات

 

برای هر کسب‌وکاری تبلیغات و جذب مشتری از اهمیت بسیار بالایی برای رشد پایدار است. روش‌های تبلیغی مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید. امّا در روش‌های تبلیغاتی کلیکی که با پرداخت هزینه انجام می‌شود باید بتوانید بیشترین بهره را ببرید.

یکی از معیارها، بازگشت هزینه تبلیغات است که برای مدیریت هزینه‌های تبلیغاتی بسیار مفید و مؤثر است. با توجه به اینکه کسب‌وکارهای کوچک از بودجه‌ی اندکی برخوردار هستند استفاده از برنامه‌های مدیریتی بر روی تبلیغاتی کلیکی بسیار مهم است. روش‌های مختلفی برای بهبود هزینه‌های تبلیغاتی وجود دارد که می‌توان به انتخاب کلمه‌ی کلیدی مناسب، استفاده از کلمات کلیدی منفی،‌ بهینه‌سازی صفحه‌ی فرود و انتخاب زمان و مکان مناسب اشاره کرد.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *