مشتری مداری: قانون پارتو یا قانون 80 به 20 پیام این قانون در نظام مشتری مدار این است که 20 درصد مشتریان 80 درصد درآمد ما را تعیین می کنند و مابقی 80 درصد مشتریان فقط 20 درصد کالا و خدمات ما را می خرند. بدین ترتیب شناخت این گروه از بین انبوه مشتریان، برای هر سازمان فوق العاده حیاتی و حائز اهمیت است که به آنها مشتریان کلیدی، مشتریان مهم، مشتریان طلایی و مشتریان وفادار هم می گویند. آنها...
منتخب سردبیر
مقالاتی که خواندنش جذاب خواهد بود.آخرین مقالات
آخرین مقالات ایده پردازان را دنبال کنید.انواع نوازش در تحلیل رفتار متقابل
انواع نوازش در تحلیل رفتار متقابل ما می توانیم انواع نوازشها را به شرح زیر طبقه بندی کنیم: کلامی یا غیر کلامی مثبت یا منفی شرطی یا غیر شرطی نوازشهای کلامی در مقابل نوازشهای غیر کلامی در مثالی که در...
به جای رقابت ، بر ارزش آفرینی تمرکز کنید
به جای رقابت، بر ارزش آفرینی تمرکز کنید هرچه سازمانها بیشتر روی تطابق با رقابت و رقبایشان تمرکز کنند، و هرچه بیشتر تلاش کنند که به مزیت های آنها دست یابند یا از آنها بگذرند، بیشتر شبیه رقبای خود به...
داستان سقوط سهام جنرال موتورز توسط مدیر بازاریابی
داستان سقوط سهام جنرال موتورز توسط مدیر بازاریابی بیایید نام های تجاری تک محصولی مثل شورلت را کنار بگذارید و به شرکت جنرال موتورز بعنوان یک واحد تجاری بپردازیم. در سال 1994 رونالد زارلا Ronald Zarella بعنوان مدیر بازاریابی، از...
دلیلِ دیگر نادیدهگرفتن بیکفایتی؛ پرهیز از برخورد با کارمند
دلیلِ دیگر نادیده گرفتن بی کفایتی؛ پرهیز از برخورد با کارمند سومین دلیل نادیده گرفتن بی کفایتی کارمندان، ناشی از این مطلب می باشد که ما هیچ گاه توانایی و یا میل به مقابله با کارمند را در خود افزایش...
اثر مرکب :ارتباط ها؛ چه کسانی روی شما اثر میگذارند؟
اثر مرکب : ارتباط ها؛ چه کسانی روی شما اثر می گذارند؟ پرندگان هم نوع با هم پرواز می کنند؛ همان ضرب المثل معروف کبوتر با کبوتر، باز با باز. آدم هایی که از روی عادت با آنها در ارتباط...
برای آرام گرفتن ذهن تان، بی حرکت بمانید!
برای آرام گرفتن ذهن تان، بی حرکت بمانید! آیا تا به حال شده است که چند دقیقه بی حرکت بمانید، هیچ کاری انجام ندهید و این کار را فقط برای آنکه آرام و بی حرکت مانده باشید، انجام دهید؟ اگر...