ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۹/۰۲/۰۸
14,660 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

موشن گرافیک تلفیقی از تصاویر گرافیکی متحرک به همراه صدا و متن است که به صورتی هنرمندانه قصد انتقال پیامی به مخاطبان خود را دارد. توسعه فناوری‌های کامپیوتری چه در زمینه سخت افزار و چه نرم‌افزار، در سال‌های اخیر باعث توسعه فوق‌العاده این تکنیک و استفاده گسترده از آن برای اهداف مختلف تبلیغاتی و آموزشی شده است، به طوری که کمتر پیش می‌آید شما در طول روز به چند موشن گرافیک مختلف برنخوردید.

آشنایی با این فناوری فوق‌العاده کاربردی و مهم در صنعت تبلیغات دنیا، می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی در رسیدن به اهداف تجاری و غیرتجاری‌تان بنماید. چرا که با استفاده درست از موشن گرافیک می‌توانید به نحو موثرتری با مخاطبان خود ارتباط برقرار نموده و آن‌ها را ترغیب به انجام کاری نمایید. داشتن یک ارتباط موثر با مخاطبان، خواهد توانست شما را در بازار پررقابت امروز، از رقبا پیش انداخته و سود بسیاری را متوجه کسب و کار شما نماید. از همین رو، در این مقاله قصد داریم به معرفی موشن گرافیک پرداخته و جنبه‌های مختلف آن را مورد کنکاش قرار دهیم. اگر شما هم میخواهید که با این فناوری جالب و پرکاربرد بیشتر آشنا شوید، دعوت می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

موشن گرافیک چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که در ابتدا گفته شد، هدف اصلی موشن گرافیک انتقال موثر و هنرمندانه یک پیام به مخاطبان است. از همین رو، از موشن گرافیک می‌توان در جاهای مختلف بسیاری استفاده نمود. در ادامه شما را با برخی از متداول‌ترین کاربردهای موشن گرافیک آشنا می‌نماییم.

موشن گرافیک

·       انتشار اطلاعات

اگر شما قصد آموزش مخاطبان و افزایش اطلاعات آنان درباره‌ی یک موضوع خاص را دارید، موشن گرافیک می‌تواند در این زمینه به شما بسیار کمک نماید. در این روش، شما می‌توانید ایده خود را در قالب تصاویرگرافیکی طراحی شده، به همراه متن و صدا به مخاطبان عرضه نمایید. این روش آموزش برخلاف روش‌های سنتی، برای مخاطبان کمتر کسالت‌بار بوده و به علت به‌کارگیری همزمان چندین حس و جذابیت بصری تصاویر و متون، معمولا تاثیرگذارتر بوده و بهتر با مخاطب ارتباط برقرار می‌نماید. امروزه در تلویزیون و فضای اینترنت، به طور گسترده‌ای از موشن گرافیک برای آموزش مخاطبان استفاده می‌شود. این روش درمقایسه تهیه فیلم‌های آموزشی حرفه‌ای، معمولا کم‌هزینه‌تر بوده و در صورت طراحی و ایده‌پردازی مناسب، می‌تواند بسیار موثرتر از فیلم‌های آموزشی نیز باشد.

·       ساخت تیتراژ

تیتراژ قطعه‌ای ویدئویی است که معمولا در ابتدا و انتهای فیلم‌ها مختلف پخش شده و حاوی اطلاعاتی راجع فیلم و سازندگان آن است.اگر دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که تیتراژ بسیاری از فیلم‌های امروزی با کمک فناوری موشن گرافیک تولید می‌شود. علت این موضوع، قابلیت فوق‌العاده موشن‌گرافیک در نمایش زیبا و هنرمندانه متون به همراه صوت و مزیک است. همچنین، موشن‌گرافیک را می‌توان در اشکال و با سناریوهای مختلفی ساخت و همین امکان نوآوری و تنوع، باعث می‌شود که بتوان یا کمی دقت و تلاش، تیتراژی جذاب و به‌ یاد ماندنی و نوستالژیک برای مخاطبان ساخت.

·       ساخت لوگوی متحرک

همانطور که می‌دانید، لوگو نشان هویتی یک شرکت است و مردم معمولا هر شرکت را با لگوی آن به خاطر می‌سپارند. از همین رو هرچه نمایش لوگو در معرض دید مخاطبان زیباتر باشد، توجه مخاطبان به آن بیشتر شده و برندسازی بهتر انجام می‌شود. ساخت یک لوگوی متحرک با استفاده از موشن گرافیک می‌تواند به این موضوع کمک بسیاری نماید. چرا که لگوهای متحرک در مقایسه با لگوهای ثابت کمتر تکراری و خسته کننده بوده و بیشتر در یاد مشاهده‌کنندگان می‌مانند.

·       پست‌های شبکه‌های اجتماعی

این روزها، مردم بیشتر از هر زمان دیگری به شبکه‌های اجتماعی مختلف وابسته شده‌اند و برای انجام تقریبا هر کاری، از مطالعه اخبار گرفته تا انجام خرید، داشتن سرگرمی و یا حتی تحصیل، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. تمامی اطلاعات موردنیاز مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، به صورت روزانه در قالب پست‌هایی توسط افراد مختلف منتشر شده و در دسترس بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. هر چه محتوای کانال یا صفحه‌ای جذاب‌تر و مفیدتر باشد، معمولا مخاطبان بیشتری به آن جذب شده و آن انتشار دهنده صاحب گروه بزرگتری از دنبال‌کنندگان خواهد بود که به طرق مختلف، می‌توانند برای اون سودآور باشند.

به علت قابلیت‌های فوق‌العاده موشن گرافیک در ایجاد پست‌های جذاب و برقراری ارتباط موثر با مخاطبان، امروزه بسیاری از انتشاردهندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی، از این فناوری برای تولید پست‌های خود استفاده می نمایند. این کار اگر به درستی و با فکر و ایده‌پردازی صحیح انجام شود، می‌تواند باعث جهش در تعداد دنبال‌کنندگان شود.

شبکه های اجتماعی

·       بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یک موضوع بسیار گسترده است که شامل زمینه های مختلفی مثل ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازریابی موتورهای جستجو و غیره می‌باشد. در تمام این زمینه‌ها به تولید محتوا نیاز است و می‌توان از موشن گرافیک برای تولید محتوای جذاب و موثر استفاده نمود.

·       تیزرهای تبلیغاتی

شاید بتوان گسترده‌ترین استفاده از موشن گرافیک را در ساخت تیزرهای تبلیغاتی دانست. ویژگی‌های برجسته‌ی موشن‌گرافیک همچون هزینه پایین، جذابیت بالا، قابلیت انتقال پیام فوق‌العاده، امکان نوآوری گسترده و سادگی فرآیند ساخت باعث شده است که اغلب برندها و شرکت های بزرگ و کوچک، با زمینه‌های کاری مختلف، همواره موشن‌گرافیک را به عنوان یک گزینه اصلی برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی خود در نظر بگیرند.

موشن گرافیک چه مزیت‌هایی دارد؟

علت گستردگی استفاده از موشن‌گرافیک در زمینه‌های مختلف را باید در مزایای فوق‌العده این فناوری جستجو کرد. باید بدانید که مزایا و فواید موشن‌گرافیک به طرز چشمگیری بر مضرات و محدودیت‌های آن غلبه داشته و این تکنیک را به ابزاری قدرتمند برای ایجاد ارتباط با مخاطبان و انتقال موثر پیام تبدیل نموده است. در ادامه به برخی از برجسته‌ترین مزایای موشن گرافیک اشاره خواهیم نمود.

·       صرفه جویی در زمان و هزینه

ساخت یک انیمیشن و یا فیلم جذاب معمولا هزینه هنگفتی به همراه دارد و زمان بسیاری برای طی مراحل مختلف ساخت نیاز است. همچنین این کار دارای پیچیدگی‌های بسیاری بوده و هر کسی نمی‌تواند به درستی آن را به انجام برساند و نیاز به تخصص و تجریه بسیاری است. برخلاف انیمیشن و فیلم، ساخت یک موشن گرافیک جذاب و زیبا، اغلب هزینه و زمان بسیار کمتری نیاز داشته و به علت سادگی فرآیند تولید، امکان ساخت آن توسط افراد بسیاری وجود دارد و نیاز نیست که شما حتما به دنبال دادن سفارش به یک استودیوی حرفه‌ای و درجه یک باشید.

·       جذابیت

تصاویر و متون ساده و غیر متحرک معمولا نسبت به موشن‌گرافیک جذابیت کمتری برای مخاطبان دارند و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. اما در مورد موشن گرافیک، موارد بسیاری از جمله متحرک بودن تصاویر و متون، امکان استقاده از صوت، وجود افکت‌های چشم‌نواز، داشتن سناریو و همچنین امکان بهره‌گیری از المان‌های تصویری مختلف باعث افزایش جذابیت آن می‌شود.

موشن گرافیک

·       انتشار آسان

از آنجا که موشن گرافیک یک محتوای الکترونیکی است، به راحتی می‌توان آن را در شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های دیجیتال منتشر نمود. از همین رو افراد بیشتری می‌توانند آن را مشاهده نمایند. علاوه بر این، امکان تولید موشن‌گرافیک در فرمت‌های مختلف وجود دارد و شما می‌توانید بر اساس ویژگی‌های محل انتشار،فرمت آن را تعیین نمایید و یا آن را به فرمت دلخواه تبدیل کنید.

·       استایل شیک

در میان انواع مختلف استایل در ویدئو مارکتینگ، موشن‌گرافیک را می‌توان شیک‌ترین، متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین استایل دانست.

برای ساخت موشن گرافیک باید از چه نرم‌افزارهایی استفاده نمود؟

تولید موشن گرافیک، از طراحی تصاویر گرافیکی گرفته تا ادیت و صداگذاری، با کمک نرم‌افزارهای کامپیوتری مختلف صورت می‌گیرد. با توجه به استقبال گسترده از موشن گرافیک در سال‌های گذشته، شرکت‌های کامپیوتری مختلفی اقدام به تولید و انتشار نرم‌افزارهایی برای ساخت موشن‌گرافیک نمودند که هر یک مزایا و نواقص خاصی دارند. در ادامه به معرفی برخی از مشهورترین نرم‌افزارهای مورد استفاده در ساخت موشن گرافیک خواهیم پرداخت.

·       Adobe PhotoShop

با این که فتوشاپ به عنوان یک نرم‌افزار ویرایش تصویر شناخته می‌شود، اما با کمک آن می‌توان سبک های مختلفی از موشن گرافیک را نیز تولید نمود. افراد حرفه‌ای با استفاده از فتوشاپ می‌توانند انواع ساده و پیچیده موشن گرافیک را تولید نمایند.

·       After Effects

افکرافکت را می‌توان نرم‌افزار شماره یک ساخت موشن گرافیک دانست. این نرم‌افزار به صورت حرفه‌ای برای این کار طراحی شده و دارای خصوصیات و ابزارهای مختلفی برای ساخت تصاویر میتحرک دو بعدی و سه بعدی است.

افتر افکت

·       Cinema 4D

این نرم‌افزار برای طراحی مدل‌ها و تصاویر متحرک سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک پلتفرم استاندارد صنعتی برای طراحان تصاویر متحرک است.

·       Maya 3D

یکی از پرکاربردترین و ساده‌ترین نرم‌افزارهای مورد استفاده توسط طراحان، نرم افزار Maya 3D است. از این نرم‌افزار می‌توان برای تولید طیف گسترده‌ای از تصاویر متحرک، از موشن های ساده تا انیمیشن‌های پیچیده، استفاده نمود.

·       Adobe Illustrator

یکی از مشهورترین نرم‌افزارهای گرافیکی کمپانی Adobe از زمان تاسیس تا کنون را می‌توان همین نرم‌افزار ایلوستریتور دانست. از این نرم‌افزار برای طراحی تصاویر گرافیکی، انواع لگو و همچنین انیمیشن‌های سه بعدی استفاده می‌شود.

سخن آخر

همانطور که گفته شد، امروزه یکی از موثرترین و بهترین راه‌ها برای انتقال پیام به مخاطبان و ایجاد ارتباط با آن‌ها، استفاده از موشن گرافیک است. اکثر کمپانی‌های بزرگ دنیا، از این ابزار برای انجام تبلیغات و جذب مخاطبان استفاده می‌کنند. از همین رو، فرصت‌های شغلی بسیاری نیز در زمینه طراحی و ساخت موشن گرافیک وجود دارد که می‌تواند بازار کار فوق‌العاده ای برای افراد مستعد در این زمینه باشد.

همچنین وجود مزایای فوق‌العاده در استفاده از موشن گرافیک و همچنین عرضه‌ی نرم‌افزارهای بسیار کارآمد برای طراحی و ساخت آسان موشن گرافیک سبب شده‌است که این موشن گرافیک بیشتر از سایر پلتفرمهای ویدئو مارکتینگ مورد توجه و اقبال قرار بگیرد و روز به روز در این زمینه پیشرفت داشته باشد.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *