ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۹/۰۹
342 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بازاریابی ارزان در شبکه‌های اجتماعی، موضوعی است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای نوپا به‌دنبال آن هستند. روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند سطح بازاریابی شما را در رسانه‌های اجتماعی ارتقاء دهد و باعث رشد بیشتر تجارتتان شود. امروزه، رسانه‌های اجتماعی و کسب‌وکارها جدایی‌ناپذیر بوده و ارتباط تنگاتنگی با یک‌دیگر دارند.

اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها امری ضروری است. در حال حاضر، حدود ۳.۲ میلیارد کاربر رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارند. این رقم نشان‌دهنده‌ی بیش از ۴۲ درصد از جمعیت جهان است که روزبه‌روز در حال افزایش است.

فیس‌بوک در خط مقدم این انقلاب وجود دارد که افراد بسیاری در سرتاسر دنیا در حال استفاده از آن هستند. بااین‌حال، اشتباه نکنید، شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند انیستاگرام و تویتر هم بر روی کسب‌وکارها تأثیر دارند. اگر کسب‌وکار خود را تازه آغاز کرده‌اید و بودجه‌ی کمی در اختیار دارید باید روش‌های بازاریابی ارزان را دنبال کنید.

مهم است که کدام شبکه‌ی اجتماعی را برای فعالیت انتخاب می‌کنید. هر شبکه‌ی اجتماعی مجموعه‌ای منحصربه‌فردی از مخاطبین را دارد و باید متناسب با کسب‌وکارتان و اهدافی که تعیین کرده‌اید انتخاب مناسبی بین شبکه‌های اجتماعی موجود داشته باشید.

به‌عنوان‌مثال، اگر سابقه‌ی فعالیت طولانی‌مدت دارید و در حرفه‌ی خود متبحر هستید می‌توانید از شبکه‌ی اجتماعی Pinterest استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر دارای کسب‌وکار مرتبط با پوشاک هستید مطمئناً استفاده از شبکه‌ی اجتماعی LinkedIn نمی‌تواند شما را به اهدافتان برساند.

بنابراین، بدون توضیح بیشتر به سراغ ۶ روش بازاریابی ارزان در شبکه‌های اجتماعی می‌رویم که می‌تواند تحول چشمگیری در کسب‌وکارتان ایجاد کند.

 ۶ روش بازاریابی ارزان در شبکه‌های اجتماعی

 

۱ ـ تولید محتوای با کیفیت

اگر نوشتن محتوا را به‌عنوان یک راه بازاریابی ارزان انتخاب می‌کنید باید در این مسیر بدون اشتباه باشید. تولید محتوا در بازاریابی آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌طوری‌که می‌تواند مشتریان زیادی را جذب کسب‌وکارتان کند. برای تولید محتوا باید هدفمند عمل کنید و متناسب با کسب‌وکار و کلیدواژه‌های تعیین شده شروع به تولید محتوای با کیفیت کنید. مطمئن باشید مخاطبین زیادی را جذب خواهید کرد.

باید به‌طور پیوسته متن‌هایی را تولید کنید و در وبلاگ و یا وب‌سایت خود انتشار دهید. اطمینان حاصل کنید که مطالب بسیاری در وبلاگتان منتشر کرده‌اید و اگر تعدادشان کم است سرعت خود را در ابتدای راه افزایش دهید. این محتوای تولید شده را در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر کنید و میزان بازید آن‌ها را تحلیل کنید. این باعث می‌شود بیشتر با سلیقه‌ی مشتریان خود آگاه شوید و محتوای مناسب‌تری تولید کنید.

       محتوای با کیفیت

۲ ـ استفاده از ویدیو برای بازاریابی ارزان

روش دیگر بازاریابی ارزان و مؤثر در رسانه‌های اجتماعی، تولید محتوای ویدیویی است. اگر این روش را انتخاب کنید گام بلندی را در جهت رسیدن به اهداف خود برداشته‌اید. کسب‌وکارهای دیگری که برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی از این روش استفاده کرده‌اند، نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ای کسب کرده و ثابت کرده‌اند که مردم علاقه‌ی زیادی به دیدن محتوای تصویری دارند.

در حقیقت، سه شرکت از چهار شرکتی که از این روش برای بازاریابی آنلاین خود استفاده کرده‌اند، گفته‌اند که به آن‌ها کمک کرده است تا فروش بیشتری داشته باشند. با توجه به آمار این روش علاوه بر این‌که یک روش بازاریابی ارزان است می‌تواند در فروش محصولات بسیار مؤثر عمل کند. ویدیوی تولیدی لازم نیست از کیفیت بالایی در ساخت برخوردار باشد؛ به‌مانند آگهی‌های حرفه‌ای که برای تبلیغات در تلویزیون تولید می‌شوند.

پس چه نوع ویدیویی برای این منظور مناسب است؟

ما معمولاً ویدیوهایی را توصیه می‌کنیم که محصولات و یا خدمات شما را برجسته کنند. به این منظور، به‌سادگی و بدون استفاده از تکنیک‌های رسانه‌ای، دستورالعمل‌ها و نکات آموزشی مربوط به محصول خود را توضیح دهید. مخاطبین شما با آن ارتباط برقرار می‌کنند و برایشان جالب خواهد بود؛ این باعث می‌شود محتوای تصویری را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. این دقیقاً آن چیزی است که شما نیاز دارید.

به مخاطبین خود آموزش دهید و داستان‌هایی مرتبط با کسب‌وکارتان را برایشان تعریف کنید. داستان چگونگی راه‌اندازی کسب‌وکار و چالش‌هایی که با آن‌ مواجه بوده‌اید و همچنین راه‌حل‌هایی که برای آن‌ها پیدا کرده‌اید. همه‌ی این‌ها حس اعتماد را در مخاطبین شما ایجاد می‌کند.

تولید محتوای ویدیویی را جزء روش‌های بازاریابی ارزان خود قرار دهید!

۳ ـ استفاده از بازاریابی ایمیلی

ممکن است از این‌که این روش را به‌عنوان یکی از تاکتیک‌های بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی معرفی کرده‌ایم، کمی تعجب کرده باشید. امّا در واقع، این روش جزء مؤثرترین روش‌های بازاریابی است که صاحبان کسب‌وکار کم‌تر به آن توجه می‌کنند.

آیا می‌دانستید که نزدیک به ۹۰ درصد از بازاریابان دیجیتال معتقدند که بازاریابی ایمیلی می‌تواند در هدایت مشتریان و یا فروش بیشتر مؤثر باشد؟

چند روش وجود دارد که می‌توانید از بازاریابی ایمیلی به‌عنوان بازاریابی ارزان در رسانه‌ای اجتماعی خود استفاده کنید. اگر یک لیست از آدرس ایمیل مشتریان خود دارید، از آن استفاده کنید! خبرنامه‌ها را ارسال کنید و بگذارید آن‌ها بدانند که چگونه و کجا شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنند.

نکته‌ی دیگر این است که این راهبرد مستلزم صبر است و نباید انتظار داشته باشید فوراً به فروش بالا دست پیدا کنید. همچنین برای کسب‌وکارتان خوب نیست که بلافاصله برای مشتریان خود تعداد زیادی ایمیل ارسال کنید.

      ایمیل مارکتینگ

۴ ـ ارسال پیام خصوصی

همه دوست دارند که پیام شخصی دریافت کنند. پس اگر صاحب کسب‌وکار هستید، باید از آن استفاده کنید. آدم‌ها دنبال حس‌های واقعی و معتبر هستند و از این‌که مستقیماً با آن‌ها در ارتباط باشید لذت می‌برند و به شما اعتماد می‌کنند. این یکی دیگر از روش‌های کارآمد برای بازاریابی ارزان در شبکه‌های اجتماعی است.

اگر نام تجاری شما بتواند این ارتباط را برقرار کند، آن وقت شما را از رقبایی که این کار را انجام نمی‌دهند، جدا می‌کند؛ بنابراین برای متمایز شدن و رسیدن به فروش بیشتر این روش را هم در لیست تکنیک‌های بازاریابی ارزان خود قرار دهید.

۵ ـ ارتباط زنده

ما قبلاً در مورد استفاده از محتوای ویدیویی صحبت کرده‌ایم. ممکن است فکر کنید که این یک چیز مشابه است، در واقع همین‌طور است. ارتباط زنده هنوز هم یک محتوای ویدیویی محسوب می‌شود؛ امّا جدا از شباهت‌هایی که دارند، ارتباط زنده ویژگی‌های متفاوتی دارد که نمی‌توان آن را با محتوای آفلاین ویدیویی مقایسه کرد.

دراین‌باره، رسانه‌های اجتماعی مطرح مانند فیس‌بوک، انیستاگرام و یوتیوب گزینه‌های بسیار زیادی را برای استفاده از قابلیت ارتباط زنده فراهم کرده‌اند. این روش یکی از تکنیک‌های فوق‌العاده در بازاریابی ارزان شبکه‌های اجتماعی است به‌خاطر این‌که مزیت‌های زیادی دارد.

اول‌ازهمه، شما به‌صورت زنده با مشتریان خود در ارتباط هستید و حس واقعی بودن به‌شدت در مخاطبین شما ایجاد می‌شود. این باعث می‌شود نسب به شما و کسب‌وکارتان اعتماد بیشتری ایجاد شود. در یک ارتباط زنده می‌توانید درباره‌ی کسب‌وکارتان با مشتریان خود صحبت کنید و مشکلات روزمره‌ی خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

این یک فرصت است که مشتریان با شخصیت واقعی شما آشنا شوند و ارتباط زنده را تجربه کنند. همچنین می‌تواند به یک تمایز بین شما و رقبا تبدیل شود و افراد از محصولات شما خرید کنند.

       ارتباط زنده

۶ ـ استفاده‌ی مجدد از پست‌های قدیمی

یکی از سریع‌ترین روش‌های بازاریابی ارزان در شبکه‌های اجتماعی استفاده از پست‌های قدیمی است. پس از گذشت چند سال استفاده از پست‌های قدیمی برای افرادی که تازه تجارتتان را دنبال می‌کنند می‌تواند مؤثر باشد.

یک ایده‌ی فوق‌العاده که درباره‌ی این روش وجود دارد، ساخت یک کتاب الکترونیکی که شامل پست‌های قدیمی می‌شود است. همچنین می‌توانید از ویدیوهای قدیمی استفاده کنید و یک سری برنامه‌های آموزشی جدید تولید کنید.

مهم‌ترین بخش از موفقیت یک کسب‌وکار مربوط به جذب مخاطب می‌شود. کسب‌وکارهای جدید به‌دلیل نداشتن سرمایه‌ی زیاد نمی‌توانند برای تبلیغات هزینه کنند؛ بنابراین آگاهی از روش‌های بازاریابی ارزان در شبکه‌های اجتماعی برای صاحبان کسب‌وکارهای جدید می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *