قدرت فروش: راه بهبود میزان واحد های فروش
- تعداد تماس ها را افزایش دهید
این کار خیلی سخت به نظر نمی رسد. اگر شما در روز ۲۵ تماس می گیرید، چرا آن را به ۳۰ یا ۳۵ تماس افزایش ندهید؟ اینجاست که فروش مثبت مطرح می شود: اگر فکر می کنید که تماس می گیرید که فقط تعداد تماس ها را افزایش دهید، نکته ی اصلی را نگرفته اید. هدف از افزایش تعداد تماس ها، پیدا کردن مشتریان بالقوه است.
اگر این تماس های اضافه را با نگرش و ذهنیت مثبت و قوی بگیرید، متوجه می شوید نتیجه ی کارتان به مراتب بهتر از زمان هایی است که صِرفا افزایش تماس داشتید.
- با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید
یکی از بزرگترین مشکلات این روزها، وجود موانعی در مسیرهای ارتباطی شما با افراد است. کسانی که مانع از صحبت کردن شما با رئیس قسمتی از شرکتی می شوند؛ مثل منشیان، معاونان، متصدیان امور اداری و …، همیشه مشکل سازند.
تعدادی از فروشندگان خیلی زود جا می زنند، زیرا روش درست برقراری ارتباط با این افراد را بلد نیستند و نمی خواهند وقت زیادی را صرف کنند و به زحمت بیفتند و نظر این افراد را به خود جلب کنند. فروشندگان باید هنر گذاشتن پیام های ضروری و ترغیب کننده را در پست های صوتی یاد بگیرند. بسیاری از پیام های صوتی پاسخ داده نمی شوند، پس شما باید راه درست گذاشتن پیام صوتی را یاد بگیرید تا شما را در میان انبوه پیام های صوتی دیگر پاسخ دهند.
- قرارهای ملاقات بیشتری تنظیم کنید
قانون یک فروشنده ی مثبت و قوی این است که باید “خاص” باشد. اگر یک فروشنده نتواند همه چیز را کنترل کند در کار فروش پیشرفت نمی کند. هرچه بیشتر درباره ی خواسته های خود و اینکه چگونه و چه زمانی آن را مطالبه می کنید دقت بیشتری کنید، افرادی بیشتر نسبت به شما واکنش نشان می دهند.
پس وقتی شما با یک مشتری بالقوه صحبت می کنید، برای صحبت مجدد در یک زمان و مکان خاص توافق کنید مثلا بگوید: “آقای X من فکر می کنم امروز بحث خیلی خوبی داشتیم و تمایل دارم این بحث را ادامه دهیم. نظر شما درباره ی ملاقات بعدی در روز سه شنبه ساعت ۶ عصر چیست؟” در اینجا شما در پیشنهاد ملاقات و اطمینان از برنامه ی آقای X ابتکار به خرج دادید.
- مذاکره ی فروش را خاتمه دهید
پایان دادن به مذاکره ی فروش یک هنر است. این چیزی نیست که بتوانید به راحتی یاد بگیرید، اما مانند هر چیز دیگری در فروش، خاتمه دادن به مذاکره، یک فن است.
مشتری را با نیازهای حیاتی ای که دارد شناسایی کنید. برای مشتری، فکر کردن به اینکه آنچه را که شما می فروشید لزوما باید داشته باشد، کافی نیست؛ مشتری نیاز به تعهدی از سمت شما دارد که می توانید مشکلش را حل کنید.
فروش موضوع یادگیری یک فن خاص نیست، فروش یک نگرش و فلسفه است. فروش، باوری است که شما به مشتری پیشنهاد و معرفی می کنید و این اعتقاد برای مشتری اهمیت دارد. اگر با این نگرش شروع کنید که علائق مشتری و شما با هم مطابقت دارد، می توانید روشی را پیدا کنید که هر دوی شما در موقعیت برنده-برنده قرار گیرید. این هدف مقدس فروش است.
( منبع : قدرت فروش مثبت ، استفان شیفمن )
ادامه مقالات قدرت فروش مثبت را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید