ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۶/۱۳
387 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

در دنیای رقابتی امروز، خوشحال و راضی نگه داشتن مشتری، بخشی از وظیفه‌ی هر فرد در سازمان است؛ خواه فرد پیک سوپرمارکت باشد، یا متخصص شبکه  و یا عضوی از مرکز ارتباطات، همه‌ی آن‌ها قسمتی از تجربه‌ی مشتری هستند و در خدمات مشتری عالی، تأثیر فراوان دارند.

با این‌حال اطمینان حاصل کردن از این‌که تمام قسمت‌های کسب‌وکار شما بر مشتری و خدمات مشتری متمرکز هستند، می‌تواند امری دشوار باشد. توقعات مشتریان، براساس تعداد و نوع درخواست‌هایشان، دائماً در حال افزایش است. نتایج پیمایش‌ها نشان می‌دهد که مشتریان نسبت به پنج سال پیش، درخواست‌ها و سوالات پیچیده‌تری دارند، برای مثال مصرف‌کنندگان بریتانیایی در ماه نیم بیلیون بار با شرکت‌ها در تماس هستند.

سروکار داشتن با این حجم از تماس مشتری و ارائه خدمات مشتری، فشار زیادی برای مدل‌های سازمانی موجود در پی دارد. کسب‌وکارها پیچیده هستند و به‌طور معمول بر مبنای بخش‌های مختلف، سازمان‌دهی شده‌اند، تا توان بالقوه‌ی خود را آشکار کنند؛ حتی ممکن است برای رسیدن به این هدف، تیم ‌های مختلف یک سازمان با یکدیگر رقابت کنند. مشتریان به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند؛ آن‌ها به هر کسب‌وکار به عنوان یک موجودیت واحد نگاه می‌کنند، و تنها می‌خواهند پاسخی مناسب برای درخواست‌هایشان دریافت کنند و یا مشکلات‌شان حل شود، بدون توجه به این‌که با چه کسی صحبت می‌کنند.

 خدمات مشتری

همه این‌ها به این معنا است که امروزه مدل‌های قدیمی خدمات مشتری که منحصرا به تیم‌های مرکز ارتباطات با مشتری مربوط می‌شوند، کارایی لازم را ندارند. از این جهت برای ارائه‌ی هر چه بهتر خدمات مشتری، لازم است واحدهای مختلف سازمان، هر چند با یکدیگر در رقابت باشند، موجودیت واحدی داشته باشند و همکاری میان خود را تقویت کنند. بنابراین برای شرکتی که می‌خواهد مشتری ‌مدار باشد، همکاری بیش‌تری درون سازمان ضرورت می‌یابد تا هم بتوانند مشکلات خاص یک مصرف‌کننده به صورت فردی و هم مشکلات عام و مداوم را حل کنند.

چگونه برندها می‌توانند به این امر مهم، یعنی ارائه‌ی خدمات مشتری به بهترین شکل ممکن، دست یابند؟ چهار حوزه‌ی اصلی وجود دارد، که لازم است آن‌ها برای موفقیت در خدمات مشتری، بر آن‌ها متمرکز شوند:

از تیم‌های مجزا به تیم‌های متحد حرکت کنید

لازم است که تیم‌های مجزا در سازمان شما، که با هم هیچ گونه تبادل اطلاعات و ارتباطی ندارند، به تیم‌هایی تبدیل شوند که با یکدیگر کار می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها، بخش‌هایی را برای خدمات مشتری ایجاد کرده‌اند، که افرادی را با مهارت‌های مکمل گرد هم می‌آورد تا بر مسائل خاص در زمینه‌ی خدمات مشتری تمرکز کنند. برای مثال جنرال موتورز، نوعی مرکز رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده، که در آن متخصصان فروش، بازاریابی و خدمات مشتری گرد هم آمده‌اند. این مرکز باعث شده است که زمان ارائه خدمات مشتری و پاسخگویی به مشکلات مشتری، به طور قابل توجهی از ۲۴ ساعت به ۱.۵ ساعت کاهش یابد.

 خدمات مشتری

سیستم‌ها را گرد هم آورید، تا از نقاط سیاه در خدمات مشتری جلوگیری شود

یکی از ناامیدکننده‌ترین چیزها برای مصرف‌کنندگان این است که به آن‌ها گفته شود نمی‌توانند به سیستم مناسب برای حل مشکل‌شان دسترسی داشته باشند، و باید با بخش دیگری ارتباط برقرار کنند. در بیش‌تر موارد این کار باعث ناپدید شدن درخواست مشتری و تبدیل آن به یک نقطه‌ی سیاه در ارائه‌ی خدمات مشتری می‌شود؛ همچنانکه در بیش‌تر قراردادهای میان شرکت‌ها و مشتریان، راهی آسان برای ارسال مشکلات مشتریان و در نهایت ارزیابی آن‌ها، برای اطمینان از پاسخگویی آن‌ها، در نظر گرفته نشده است. در این زمینه نوعی تکنولوژی برای پشتیابانی از این فرایند لازم است تا بتواند بررسی کند درخواست مشتری کجا است، چه زمانی به آن پاسخ داده می‌شود و چه کسی مسئول پاسخ‌گویی به آن است.

دانش و اطلاعات یکسان را در اختیار همه اعضای شرکت قرار دهید

با وجود این‌که سازمان‌ها از اهمیت جمع‌آوری و اشتراک اطلاعات باثبات و یکسان آگاه هستند، اما هنوز بیش‌تر آن‌ها به اطلاعات مجزا و متفاوت درون بخش‌ها و کانال‌های فردی ارائه خدمات مشتری، تکیه می‌کنند. برای مثال مطالعه‌ی اعتماد دیجیتال اپتیکا ۲۰۱۹، نشان داد که بیش از نیمی از شرکت‌ها (۵۸%)، در هنگام پاسخگویی به درخواست‌های مشتریان در بسترهای مختلفِ ایمیل، فیس‌بوک، توییتر و کانال‌های چت، به صورت یک‌دست و باثبات عمل نکرده‌اند. این کار نه تنها مشتریان را ناامید و اعتماد آن‌ها را تخریب می‌کند، بلکه به طور باورنکردنی‌ای به ناکارآمدی بیش‌تر منجر می‌شود؛ زیرا شرکت‌ها باید تلاش فراوانی برای نگه‌داری چندین منبع اطلاعاتی داشته باشند، که زمان زیادی را از آن‌ها می‌گیرد. گرد هم آوردن اطلاعات در یک بستر اطلاعاتی پایدار و به‌روزشده که در دسترس همه‌ی افراد سازمان است، به تیم‌ها قدرت می‌دهد، و باعث کاهش هزینه‌ها، بهبود خدمات مشتری، و در نتیجه افزایش رضایت مشتری می‌شود.

  خدمات مشتری

  

با به‌اشتراک‌گذاری دیدگاه‌ی مشتری، کارایی خدمات مشتری را ارتقا دهید

پیمایش‌ها نشان می‌دهد ۲۴% از برندها، برای برنامه‌ و سنجش‌ صدای مشتری، به عنوان ابزاری با ارزش در کسب درآمد بیش‌تر، اهمیت چندانی قائل نمی‌شوند؛ بخشی از این موضوع، به عدم ارسال دیدگاه‌های مشتری به تیم‌های مرتبط در زمان صحیح، مربوط می‌شود. اعضای سازمان که با هم کار می‌کنند نیاز دارند به دیدگاه‌های مشتری دسترسی داشته باشند، تا بتوانند خدمات مشتری را ارتقا دهند؛ در واقع اگر آن‌ها ندانند که مشکلی وجود دارد، حل کردن آن غیرممکن است. در این زمینه برای ارتقای خدمات مشتری، سازمان‌ها باید دیدگاه‌هایی را، که از برنامه و سنجش صدای مشتری بدست می‌آورند بهبود دهند؛ برای مثال مکالمات مشتری را از تمام کانال‌های ارتباط الکترونیکی جمع‌آوری و تحلیل کنند؛ همچنین باید مطمئن شوند که این اطلاعات به سرعت با تیم‌های مرتبط، به اشتراک گذاشته می‌شود.

جمع‌بندی

بهبود خدمات مشتری در یک سازمان و واحد کسب‌وکار، نیاز به همکاری بیش‌تر میان بخش‌های مختلف آن سازمان دارد. در این زمینه به کارگیری تکنولوژی‌های مناسب، از سیستم‌های تجمیع‌شده تا اطلاعات و دیدگاه‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده، اهمیتی حیاتی برای موفقیت در بازارهای رقابتی کنونی دارد.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *