ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۰۱
671 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

مشتری مداری: مراحل تبدیل مشتری خشمگین به مشتری راضی

برای تبدیل مشتری خشمگین به مشتری راضی و بعد به مشتری شاد و هیجان زده باید تدابیر دقیقی در نحوه ی برخورد با او بکار ببریم که انجام سیکل زیر تا حدودی این خواسته را محقق می سازد.

۱.فعالانه به حرف های او گوش دهیم و با حرکات سر و گردن و گفتن کلماتی مثل “می فهمم” یا “مشکلتان را درک می کنم” او را واداریم که همه ی حرف هایش را که ناشی از فشارهای عصبی و روانی است و در رفتار بازرگانی اش با ما موثر بوده، بیان کرده و تخلیه کند (زیرا هیچ کسی موقعی که عصبانی است رفتار منطقی ندارد).

۲.مودب و متین باشید و با او فوق العاده دوستانه و صمیمی صحبت کنید و اگر او بفهمد بعنوان یک انسان برایش احترام خاصی قائل هستید باب مذاکره ی دوستان و سازنده را برای تان باز می کند.

۳.با توجه به شناختی که معمولا از او دارید، با سوال های به موقع و منطقی سعی کنید او را از حالت عصبانی خارج سازید و به او نشان دهید که شما دوستدار واقعی و طرفدار او هستید.

۴.به هیچ وجه به نحو احساسی صِرف، با او برخورد نکنید. بدانید که احساس ترحم کردن او را خشمگین تر می سازد.

۵.در اسرع وقت با استفاده از فن آوری مدن مشکل اصلی او را شناسایی و تعریف کنید.

۶.در صورت امکان، سعی کنید مشکلی را که باعث خشم او شده در حضور خود او بررسی کنید. این فرصت را به هیچ وجه از دست ندهید.

۷.اگر متوجه شدید که حتی درصد کوچکی تقصیر با شماست سریعا مسئولیت را پذیرفته و ضمن اعتراف، از او عذرخواهی کنید و قول دهید که در اولین فرصت صدمات حاصله را جبران کرده و نتیجه را به او اطلاع می دهید.

مطمئن باشید که این صداقت در برخورد و یک پوزش شفاف می تواند یک کدورت و کینه توزی را به یک تفاهم مشترک تبدیل کند و با توجه به اینکه وجود یک ناراحتی در تجارت خسارت بزرگ پیش بینی نشده ای را بوجود می آورد، شما به این وسیله، از ناراضیان خود نه یک نفر بلکه ده ها نفر بالقوه را کم و به گروه طرفداران خود اضافه می نمایید.

۸.اگر حق با او بود، به او بگویید: از وقتی که برای شما صرف کرده تا مشکلی را گوشزد کند و مانعی را از سر راه کمال شما بردارد، کمال امتنان را از او داشته و همه ی عمر خود را مدیون او می دانید.

۹.کلمات تان محرمانه بوده و بوی صمیمیت دهد. مثل “از اینکه شما چند سال مشتری ما هستید، ما خود را ملزم می دانیم به هر طریق ممکن رضایت شما را جلب کنیم.” بدینوسیله در او احساس مهم بودن را زنده کنید و به او دقیقا اطمینان دهید که به نفع او کار خواهید کرد.

۱۰.راه هایی برای کاهش فشار مساله پیدا کنید مثلا اگر تاخیر در تحویل کالا باعث خشم او شده بگویید “دیر و زود دارد ولی مطمئن باشید سوخت و سوز ندارد، اگر دیر شروع کردیم ولی سعی می کنیم به موقع تحویل دهیم.”

۱۱.اقدامی سریع و فوری به عمل آورید و مساله را فوری حل کنید و به مشتری بفهمانید که شما برای حل مساله ی او نهایت تلاش تان را به کار گرفته اید و بگذارید او وقتی از شما جدا می شود احساس مهم بودن را با خود حمل کند.

استیفن برویک می گوید: “یک تاجر تیز هوش به آرامی می گوید سعی خواهیم کرد مشکل شما را حل کنیم سپس او را به دفتر خود هدایت می کند و تعارف نشستن می کند و از او می خواهد که که مشکل را توضیح دهد. بحث نکنید.” ولی این را بدانید که توجیه غیر منطقی بدترین کاری است که می توانید انجام دهید.

۱۲.در خاتمه هم به سراغ مشتری بروید و توضیح دهید که چگونه مشکل را حل کردید.

(منبع: مشتری مداری، اسماعیل محمدی)

ادامه ی مقالات مشتری مداری را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *