IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
مشتری مداری

مشتری مداری: فواید مدیریت شکایات از دیدگاه ماتسوشیتا

مشتری مداری : فواید مدیریت شکایات از دیدگاه ماتسوشیتا

ماتسوشیتا یکی از موفق ترین تجار و صنعت گران ژاپنی است و با اینکه از تحصیلات بالایی برخوردار نبود ولی با اعمال شیوه های ابتکاری توانست به موفقیت های چشم گیری نایل شود. به طوری که امروزه نه تنها برای ژاپنی ها بلکه برای جهانیان یک نام آشناست. یکی از راهکارهای موفقیت او استقرار سیستم مدیریت رسیدگی به شکایت است که دربرگیرنده ی نکات بسیار ارزشمندی است از جمله ی آن می توان به این موارد اشاره کرد:

شکایات بایستی با دید مثبت و نگاه حرفه ای بررسی شود.

شکایت روشی مناسب برای دریافت بازخورد از مشتری ناراضی است.

شکایات ابزاری برای جلوگیری از غرور بی جا در شرکت ها و به کار گیری استعدادهای داخلی جهت تولید و انجام خدمات بهینه است.

شکایات روشی سودمند برای اندازه گیری عملکرد، کیفیت خدمات و تخصیص منابع می باشد.

شکایات آیینه ای سودمند برای به کار گیری عملکرد داخلی جهت رقابت با دیگر شرکت های همسان و قرار گرفتن در ردیف سازمان های متعالی است.

شکایت بهترین فعالیت برای نزدیک کردن مصرف کننده ها به اعضای داخلی شرکت و درک بهتر آنها است.

چرا خیلی از مشتریان انتقاد و شکایت نمی کنند؟

یکی از علل اساسی این است که، بعضی از مواقع مشتریان نمی دانند چگونه شکایت کنند، به چه کسی و یا کدام یک از مقامات مسئول شکایت کنند.

علت دیگر این است که در بعضی مواقع، اگر چند بار انتقاد شود و اثر نداشته باشد، مشتری به این نتیجه می رسد که شکایتش بی فایده است و وقتش را برای این کار به هدر نمی دهد.

و علت سوم این است که مشتری فکر می کند که ارائه کنندگان خدمات با فروشندگان، ممکن است به فکر انتقام از آنها برآیند.

(منبع: مشتری مداری، اسماعیل محمدی)

ادامه ی مقالات مشتری مداری را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar