IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
حل مشاجره فروش

قدرت فروش : حل مشاجره فروش

قدرت فروش : حل مشاجره فروش

پس از اینکه بررسی کردید و فهمیدید که اعتراض مشتری واقعی است و اعتراض صرفا حرکات تاکتیکی از سوی مشتری نیست، در آن صورت باید برای حل مشکل مشتری اقدام کنید. به بیان دیگر باید بحث و گفتگو را از پرداختن به موضوع مشاجره به سمت حل مشکل هدایت کنید.

با این کار، شما در واقع لحن بیان خود را از حالت منفی به حالت مثبت تغییر می دهید. حالا دیگر مساله این نیست که چه چیزی اشتباه است، شما دنبال یافتن این مطلب هستید که چه چیزی صحیح است.

حل مشاجره به این خاطر مفید است که می توانید از مشتری بپرسید در جستجوی کالا و خدمات مفید، دنبال چه کیفیتی است. این مساله این امکان را فراهم می سازد که به روشنی تشخیص دهید مشتری واقعا از شما چه می خواهد و یک راه حل منطقی برای آن تعیین کنید. چیزی که در این مرحله ضروری است، ادامه ی صحبت با مشتری است.

آخرین چیزی که شما می خواهید یک یار و شریک همدلی است که به شما می گوید: او قصد ندارد چیزی را که شما می فروشید، بخرد، سپس شما شبیه یک صدف خوراکی بداخلاق او را خفه می کنید.

حالا که شما روشی را طراحی کردید که مشتری نیز می خواهد همین را عمل کند باید ارزیابی کنید که آیا می توانید این راه حل را اجرا کنید. در واقع برای این سوال پاسخی پیدا کنید. اگر شما می توانید این راه حل را عملی کنید مابقی درخواست ها نیز آسان است. به هر حال یک شانس بالای پنجاه درصدی وجود دارد که شما نمی توانید آن را اجرا کنید، اگر بتوانید مشاجره در مراحل ابتدایی ایجاد نخواهد شد.

این همان جایی است که شما به گفتگو با مشتری نیاز دارید، شما می توانید با توضیحات مقدماتی، مواردی را تشریح کنید که مد نظر مشتری است. در واقع می توانید بر اساس یک ارزش مشخص، هر آنچه مشتری می خواهد همان را انجام دهید. تعیین ارزش چیزی است که باید با مشتری در مورد آن گفتگو کرد.

این کار اغلب چانه زنی بر روی جزئیات و بحث های طولانی مدت در گفتگوها را از بین خواهد برد. نکته ی مهم این است که گفتگو در مسیر درست و در جهت آنچه می توانید برای مشتری انجام دهید ادامه داشته باشد، که در واقع به معنای این است که از بزرگ ترین قسمت فرآیند مشاجره عبور کرده اید.

بعنوان مثال، اگر مشتری به وضوح و بی پرده بگوید که: البته مشاجراتی وجود دارد که به سادگی نمی توان بر آنها غلبه کرد. من قصد خرید از شما را ندارم و شما نمی توانید نظر مرا تغییر دهید، این مساله ارزش مشاجره و بحث را ندارد؛ ضروری است که حتی در این حالت نیز شما فضا را برای رابطه ای در آینده با مشتری باز بگذارید و همه چیز را خاتمه ندهید.

در این صورت بیشتر از آن چیزی که احتمالا برای اجرای آن وسوسه خواهید شد در مورد حذف جلسات با مشتریان و پاک کردن نام آنها از فهرست مشتریان طرف قرارداد با احتیاط عمل خواهید کرد. در آینده نظریات متعددی خواهید یافت که مشابه عقاید شما نیستند.

برای این افراد باید یک فضای مشاوره ایجاد کنید، با این افراد صحبت کنید و با افتخار به آنها نشان دهید که شرکت شما می تواند مجموعه ای از مسائل و مشکلات را حل کند.

( منبع : قدرت فروش مثبت ، استفان شیفمن )

ادامه مقالات قدرت فروش مثبت را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments