IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
قدرت فروش

قدرت فروش : اهمیت پیگیری مثبت

قدرت فروش : اهمیت پیگیری مثبت

فروشنده ی ماهری را می شناسم که هفته ها برای یک تماس مهم وقت صرف می کرد و با همه ی افرادی که قرار بود در آینده به آنها کالا بفروشد به نحوی تماس می گرفت و به شکلی استادانه نمودارهای رنگی و پاورپوینت هایی را تهیه کرده بود تا به آنها گزارش کند.

فروشنده از آداب و رسوم آگاه بود. در روز جلسه، او به خوبی صحبت کرد و مطالب را به بهترین شکل ارائه داد. به نظر می رسید که همه چیز خوب پیش رفته است. او با خوشحالی به شرکت بازگشت و با سرپرستان خود این موضوع را در جریان گذاشت. قراردادها تنظیم شده بود و منتظر بررسی نهایی توسط تیم حقوقی شرکت بودند.

بعد از سه روز سکوت مطلق، رئیس شرکت دوستم، او را به دفترش خواند و سوال کرد: “چه کاری برای آن شرکت انجام دادی؟ آیا از زمان سخنرانی تا کنون با آنها صحبت کرده ای؟”

فروشنده بدون نگرانی گفت: “من اجازه دادم کمی زمان بگذرد. من فقط نمی خواهم در چیزی به این مهمی عجله کنم.”

رئیس سرش را به نشانه ی توافق تکان داد و گفت: “بسیار خوب. اما اگر تا هفته ی آینده چیزی از تو در این مورد نشنوم، ناراحت می شوم.”

هفته ی آینده، رئیس بدون اینکه از فروشنده چشم بردارد، در آن اطراف می چرخید. او را با عصبانیت صدا زد: “این معامله مهم است؟ پس چه اتفاقی افتاده است؟”

فروشنده به شدت ترسیده بود. هیچ حرفی برای گفتن نداشت و می دانست که دچار مشکل بزرگی شده است.

بیرون از دید، بیرون از ذهن

هرچه از دیده رود، از ذهن نیز می رود. دوست دارم به شما بگویم که این داستان پایان خوشی داشت، اما واقعا اینطور نشد. فروشنده به اتکای سخنرانی اش و بدون هیچ پیگیری ای، به مدت دو هفته منتظر ماند و نتیجه دقیقا برعکس شد. شرکت با شخص دیگری قرار داد بسته بود.

آن همه سخنرانی و کار بی فایده بود. این داستان را چند ماه بعد از اینکه اتفاق افتاد، به من گفت، از او پرسیدم: “چرا پیگیری نکردی؟”

او با خستگی شانه هایش را بالا انداخت و گفت: “فکر می کردم آنها پیگری می کنند. آنها خواستار معامله بودند و من می خواستم آنها بیایند و از من بخواهند و من تصور می کردم این در مذاکره به من برگ برنده ای می دهد.”

اما شما نباید کاری کنید که مشتری قدم اول را بردارد. مهم نیست چقدر سخنرانی شما خوب باشد و تا چه اندازه درک شما از حقایق زیاد باشد، وقتی که شما بعد از صحبت در مورد فروش، محل سخنرانی را ترک می کنید، در همان لحظه از ذهن همه ی افراد خارج می شوید. این موضوع به این خاطر نیست که آنها فراموش کارند، بلکه آنها هزاران چیز دیگر برای فکر کردن دارند.

شما باید تصور کنید که یک باغبان هستید و گیاهان شما نیاز به مراقبت برای رشد دارند. اگر فقط آنها را در خاک بکارید و به خود زحمت آب دادن و رسیدگی به آنها را ندهید، خواهند مرد. مشتری نیاز به پیگیری دارد، اگر با او در تماس نباشید و او را پیگیری نکنید، فروش با شکست مواجه می شود.

( منبع : قدرت فروش مثبت ، استفان شیفمن )

ادامه مقالات قدرت فروش مثبت را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments