سادگی، رمز تبلیغ موفق

سادگی، رمز تبلیغ موفق
مجموع 5 از 1 رای

تبلیغ-ساده

سادگی، رمز تبلیغ موفق

بهترین شیوه برای تولید آگهی به یادماندنی را می‌توان در جمله‌ای ساده خلاصه کرد:

(( هرچه ساده‌تر بهتر )).

اما چرا سادگی تا این اندازه اهمیت دارد؟ خوب، برای اینکه امروزه مردم خیلی بیشتر از گذشته در معرض اطلاعات قرار می‌گیرند و در حقیقت اطلاعات همچون سیل بر سر مردم فرود می‌آید. و تعداد بسیار زیادی از مردم در هر دقیقه و ساعت از شبانه‌روز، با دنیای بیرون در ارتباطند. کامپیوتر، تلفن همراه، سیستم‌های جهانی مخابراتی، رادیو، تلویزیون، بی‌سیم و بسیاری وسایل الکترونیکی دیگر باعث می‌شوند مردم ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته در معرض آخرین اطلاعات و اخبار قرار گیرند. میزان اطلاعات موجود واقعاً شگفت‌انگیز است. حالا تصورش را بکنید که به این دیگ جوشان اطلاعات و اخبار، تبلیغات هم اضافه شود. حداقل انتظار شما این است که به آگهی شما توجه شود و حداکثر و بهترین حالتش این است که مردم این تبلیغ را به خاطر بسپارند و به آن جواب دهند. بهترین راه برای اینکه مطمئن شوید مردم حرف شما را فراموش نمی‌کنند، ساده‌گویی است.

دیوید آگیلوی به نوشتن آگهی‌های پرمغز و مبسوط مشهور بود. مصرف کننده با خواندن دقیق آگهی‌های او، می‌توانست تصمیمی منطقی و عاقلانه بگیرد. اما فکر نمی‌کنم روش وی دیگر این روزها خریدار داشته باشد. هیچ‌کس وقت ندارد بنشیند و مطلبی طولانی بخواند. و حقیقت امر این است که اصلاً کسی دلش نمی‌خواهد یک دنیا مطلب بخواند، آن هم در یک آگهی. مردم می‌خواهند خیلی سریع به اطلاعات مورد نیازشان برسند، تصمیم درستی بگیرند، و بعد هم بروند سراغ مسئله‌ای دیگر.

اما واقعاً چه چیزی باعث می‌شود مردم به آگهی خاصی پاسخ دهند؟ چرا مردم از مغازه‌ای خاص خرید می‌کنند، در حالی که سر راهشان یکی دوجین مغازه‌ی دیگر هم هست که همین کالا را می‌فروشد؟ احتمالاً به این دلیل که آگهی خاص با ارائه‌ی دلایل کافی و موجه به آن‌ها توجهشان را برای خرید از این مغازه جلب کرده. یعنی ایده‌ای خوب که به طرزی جذاب، چشمگیر و نو مطرح شده و مورد توجه مردم قرار گرفته است.

(منبع: تبلیغات به زبان آدمیزاد گری آر.دال ترجمه‌ی راضیه اسلامیه)

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن