چه چیزی باعث مؤثر بودن تبلیغات می‌شود؟

چه چیزی باعث مؤثر بودن تبلیغات می‌شود؟
مجموع 5 از 1 رای

تبلیغات

چه چیزی باعث مؤثر بودن تبلیغات می‌شود؟

از هر ۱۰۰۰ محصول جدید، فقط یک محصول به طور دائم بازار فروش پیدا می‌کند. چنین شانسی خیلی سخت به دست می‌آید. اما همیشه به خاطر داشته باشید که اکثر کالاها(از ۱۰۰۰ کالایی که وارد بازار می‌شوند) در وهله‌ی اول بدند(شاید هم کاملاً بی‌ربطند) و اگر کالای شما نیاز مشتری را برآورده کند و در عین حال تبلیغات شما نیز مؤثر باشد، شانس شما به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

بنابراین چه چیزی باعث مؤثر بودن تبلیغات می‌شود؟ تبلیغات مؤثر عبارت است از:

ابتکاری: پیام تبلیغات را به شیوه‌ای کاملاً جدید و ابتکاری ارائه دهید.

تند و کوبنده: عنوان تبلیغات، متن آگهی یا تصاویر باید به قدری گیرا و جذاب باشد که خوانندگان یا شنوندگان را در جای خود میخکوب کند.

به یاد ماندنی: تبلیغات باید طوری باشد که هر زمان مشتری‌ها به محصولات و خدمات(مشابه) فکر می‌کنند، محصول شما را به یاد آورند.

واضح و روشن: پیام تبلیغاتی باید دقیق و روشن باشد، طوری که همه به راحتی آن را درک کنند.

روشنگر: تبلیغات باید در مورد کالای شما به مردم اطلاعات دهد و در عین حال دلایل مهمی برای خرید این کالا ارائه کند.

تبلیغات مؤثر باعث فروش کالا می‌شود. البته کالایی که به وعده‌های تبلیغاتی عمل کند. در ضمن تبلیغات مؤثر باعث فروش کالاهای بد هم می‌شود، ولی فقط برای یک مرتبه.

مارک‌های جا‌افتاده‌ای که اغلب مردم هر روز استفاده می‌کنند مانند کوکاکولا، پپسی، مک دونالد، برگرکینگ و … درست همانی هستند که در تبلیغات وعده داده شده است. در حقیقت این محصولات چنان به وعده‌های پرشور تبلیغاتی عمل می‌کنند که پس از مدتی چنین کالاهایی جزء لاینفک زندگی روزمره‌ی میلیون‌ها نفر از مردم می‌شوند. این محصولات مارک‌دار می‌شوند؛ یعنی هرگاه به نوشابه‌ها، غذای سرپایی(Fast Food)، ماشین و … فکر کنید، چنین مارک‌هایی به ذهنتان می‌آیند. اثری که این محصولات، بر روان شما و میلیون‌ها مشتری دیگر به جا می‌گذارد هرگز از بین نمی‌رود.

(منبع: تبلیغات به زبان آدمیزاد گری آر.دال ترجمه‌ی راضیه اسلامیه)

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

با خبرم کن
avatar
wpDiscuz