ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1398/11/12
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

افزایش مشتری برای کسب‌وکارها مهم است. افزایش تعداد مشتریان رابطه بسیار نزدیک با افزایش درآمد شرکت دارد. چه بایدها و نبایدهایی برای موفقیت در افزایش تعداد مشتریان وجود دارد؟ آقای زیگ زیگلر که از موفقیت بالایی در کسب‌وکار خود برخوردار است دراین‌باره نظر جالبی دارد، او می‌گوید برای این‌که بتوان به درآمد بالایی دست پیدا کرد باید چشم‌انداز درستی از کسب‌وکار خود داشته باشید.

این مفهوم بسیار ساده است. به‌عنوان‌مثال، اگر دارای یک کیوسک ساده در پیاده‌رو هستید استفاده‌ی افراد از ماشین باعث کاهش تعداد مشتریان‌تان می‌شود و شانس فروش بیشتر را از دست می‌دهید؛ بنابراین اگر نتوانید چشم‌انداز درستی از موقعیت مکانی کسب‌وکارتان داشته باشید نمی‌توانید رشد پایداری در طول زمان ایجاد کنید.

یک راهی که برای افزایش درآمد در کیوسک خود دارید گذاشتن علامت‌هایی است که بتوانید کسانی که با ماشین رفت‌وآمد می‌کنند را به سمت خود بکشانید. علامت‌هایی چون تخفیف‌های ویژه و یا قرعه‌کشی از مواردی است که قابل پیاده‌سازی است. این روش جذب مشتری برای کسب‌وکارهایی کاربرد دارد که به‌صورت سنتی در حال تجارت هستند. ازآنجایی‌که در جهان آنلاین در حال زندگی کردن هستیم داشتن یک رویکرد مناسب برای افزایش مشتری در فضای مجازی امری حیاتی است.

در ادامه توضیحاتی درباره‌ی یک مشتری واقعی و این‌که این مشتری چه ویژگی‌های خوبی برای کسب‌وکارتان دارد بحث می‌کنیم.

 

مشتری واقعی کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

به‌صورت خلاصه مشتری به کسی گفته می‌شود که به محصولات و یا خدماتی که ارائه می‌دهید علاقه دارد. این مشتری می‌تواند یک شخص، یک گروه از افراد و یا حتی یک سازمان باشد. رویکرد افزایش مشتری تنها پیدا کردن این افراد نیست بلکه ایجاد ارتباط و شناخت علایق و خواسته‌های آن‌ها از جمله رویکردهای تعریف شده است. افزایش مشتری و داشتن یک رویکرد مناسب دراین‌باره بخش مهمی از بازاریابی را تشکیل می‌دهد. به‌هرحال، اگر نتوانید مشتری مناسب کسب‌وکارتان را پیدا کنید و آن‌ها را ترغیب به خرید کنید به موفقیت دست پیدا نخواهید کرد.

افزایش مشتری

 

پیدا کردن مشتری واقعی و رسیدگی کردن به درخواست‌های آن‌ها کار بسیار دشواری است. بر اساس پژوهش‌های انجام گرفته توسط یک مرکز آمار، 61 درصد از کسب‌وکارها بر این باوراند که پیدا کردن مشتری برای شرکت کار بسیار سختی است و نیاز به صرف هزینه و انرژی بالایی دارد. همچنین 80 درصد از آن‌ها نتوانسته‌اند به خواسته‌های خود در جذب مشتری برسند.

جذب یک مشتری واقعی سودآوری بسیار بالایی برای تجارت‌تان دارد. این مشتری می‌تواند به‌عنوان یک بازاریاب واقعی برای شما فعالیت کند و مشتریان بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورد. فعالیت‌هایی که این مشتریان واقعی که عاشق تجارت‌تان هستند انجام می‌دهند به‌صورت داوطلبانه است و هیچ‌گونه هزینه‌ای برایتان ندارد.

هر خریداری نمی‌تواند به‌عنوان یک مشتری واقعی مطرح باشد. طبق پژوهش‌های انجام شده بر روی خریداران در تجارت‌های مختلف تنها 25 درصد از خریداران به یک مشتری واقعی تبدیل می‌شود که سودآوری بسیار بالایی برای شرکت دارد. ابتدا باید افرادی که پتانسیل تبدیل شدن به یک مشتری واقعی را دارند شناسایی کنید و شروع به برقراری رابطه با آن‌ها کنید. محتوایی تولید کنید که مشتریان واقعی علاقه‌ی زیادی به مطالعه‌ی آن‌ها داشته باشند. توضیحات بیشتری درباره‌ی تجارت و کارهایی که انجام می‌دهید به آن‌ها ارائه دهید و حتی آن‌ها را به محل کار خود دعوت کنید و به‌صورت حضوری صحبت کنید تا ارتباط قوی‌تری بین‌تان ایجاد شود.

برای این‌که بتوانید در فضای رقابتی اینترنت به مشتریان واقعی دست پیدا کنید باید فعالیت‌های پیوسته‌ای انجام دهید در زیر روش‌هایی توضیح داده می‌شود که می‌تواند بسیار مؤثر و کارآمد باشد.

 

1 ـ تجزیه‌وتحلیل رقبا

اعضای تیم‌های ورزشی معمولاً زمان زیادی را صرف دیدن مسابقه‌های رقبای خود می‌کنند. در نگاه اول، بهتر است آن‌ها این زمان را صرف تمرین کنند تا این‌که دور هم جمع شوند و به دیدن مسابقه‌ها مشغول شوند. امّا نه کاری که آن‌ها انجام می‌دهند کاملاً درست است؛ زیرا تا وقتی دانش این را نداشته باشند که چه تمرینی انجام دهند نمی‌توانند رقیب‌شان را مغلوب کنند. باید تمرین‌هایی انجام دهند که هدفمند باشد و باعث شود بر رقیب‌های‌شان چیره شوند.

تحلیل رقبا

 

به‌طور مشابه، برای کسانی که دارای کسب‌وکار هستند ضروری است که ابتدا رقبای خود را بشناسند. در این راستا لازم است آنالیزهای دقیقی پیرامون نحوه‌ی فروش و جذب مشتری‌شان داشته باشید و از روش‌های آن‌ها درس بگیرید و در کار خود استفاده کنید؛ بنابراین با توجه به دانشی که به‌دست آورده‌اید می‌توانید عملکرد بهتری از آن‌ها داشته باشید.

حال چگونه می‌توانید یک آنالیز خوب از رقیب‌تان داشته باشید؟ ابتدا باید رقبای خود را بشناسید. به‌طورکلی، رقبای شما شرکت‌هایی هستند که در صنعت مشابه فعالیت می‌کنند و مخاطبین هدف یکسانی با آن‌ها دارید. البته اندازه‌ی شرکت هم مهم است. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید یک فروشگاه اینترنتی فروش لوازم ورزشی تأسیس کنید لازم نیست شرکت بزرگ نایک که سال‌های زیادی در حالت فعالیت است و یک شرکت بسیار بزرگ محسوب می‌شود را به‌عنوان رقیب خود در نظر بگیرید.

زمانی که رقیب‌تان را شناختید به بررسی رویکردهای بازاریابی‌شان بپردازید. بر روی چه محتوایی تمرکز بیشتری دارند و در کدام شبکه‌ی اجتماعی فعالیت می‌کنند و یا حتی اگر می‌توانید درباره‌ی رویکرد سئویی که در پیش گرفته‌اند اطلاعات به‌دست بیاورید.

 

2 ـ افزایش مشتری با استفاده از اینستاگرام

اینستاگرام یک ابزار بسیار مفید در هر رویکرد بازاریابی محسوب می‌شود. حدود یک میلیارد نفر در سرتاسر دنیا از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده می‌کنند و این فرصت بسیار مناسب است تا بتوانید مشتریان واقعی زیادی را جذب کسب‌وکارتان کنید.

اینستاگرام

 

در این شبکه‌ی اجتماعی حدود 72 درصد از افراد زیر 30 سال سن دارند. نوجوانان و جوانان بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید توانایی خرید از محصولات‌تان را دارند. همچنین 60 درصد از افرادی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند علاقه به دیدن محصولات جدید دارند و بیش از 200 میلیون نفر در روز حداقل یک صفحه‌ی تجاری در اینستاگرام را مشاهده می‌کنند.

بنابراین اگر از اینستاگرام استفاده کنید یک گام از رقبای خود جلوتر هستید. برای افزایش مشتری در این نرم‌افزار باید بیشتر از یک استفاده کننده‌ی معمولی باشید. یک نگاه دقیق و سخت‌گیرانه‌ای به رویکرد بازاریابی‌تان در اینستاگرام داشته باشید و هر آن چیزی را که احساس می‌کنید لازم است به کار بگیرید.

اول‌ازهمه از صورت‌تان عکس بگیرید! جالب است بدانید افراد با دیدن تصاویر شما و کارکنان‌تان حس نزدیکی بیشتری به شما خواهد داشت. حتی این کار باعث افزایش اعتماد بین شما و مشتریان‌تان می‌شود که یک نکته‌ی مثبت در جهت افزایش تعداد مشتری‌ها محسوب می‌شود.

 

3 ـ بازاریابی ایمیلی برای افزایش مشتری

زمانی که نوبت به بازاریابی ایمیلی می‌رسد، یعنی نیمی از جنگ را پیروز شده‌اید. اگر کسی موافقت کرده است که پیام‌های ایمیلی‌تان را دریافت کند به این معنی است که آن‌ها در حال حاضر در مورد کاری که انجام می‌دهید، کنجکاو هستند. حال برای تبدیل کردن این افراد به مشتری واقعی کار زیاد سختی نخواهید داشت.

ایمیل مارکتینگ

 

89 درصد از بازاریابان می‌گویند با بازاریابی ایمیلی توانسته‌اند بیشترین مشتریان را برای کسب‌وکارشان ایجاد کنند. مطمئناً رقبای شما از بازاریابی ایمیلی برای جذب مشتری استفاده می‌کنند. برای این‌که بیشترین استفاده و بهره‌برداری را از این فرصت داشته باشید باید ایمیل‌های ارسالی کاملاً بهینه شده باشند. برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی ارسال هدفمند ایمیل بسیار مؤثرتر است؛ یعنی برای هر شخص مطابق با علایق و خصوصیات شخصیتی محتوای موردنظر تولید شود و با مشخصات شخص برایش ارسال شود. این کار باعث می‌شود احساس نزدیکی زیادی بین شما و مشتری ایجاد شود.

 

4 ـ ساخت وب‌سایت

یک وبلاگی که برای حضور در صفحه‌ی اول نتایج گوگل بهینه‌سازی شده است و به‌صورت مرتب و پیوسته محتوای باکیفیت تولید می‌کند توانایی بسیار بالایی برای جذب مشتری جدید دارد. بااین‌حال، شما نمی‌خواهید افراد فقط به وب‌سایت‌تان مراجعه کنند و پست‌های منتشر شده را مطالعه کنند و سپس آن را ترک کنند. افراد وقتی وارد سایت می‌شوند زمان کمی دارید که به خواسته‌ی خود برسید. این خواسته می‌تواند هر چیزی باشد از فروش یک محصول یا خدمات گرفته تا ثبت آدرس ایمیل مشتری تا ارتباط بیشتری برقرار شود.

برای ارائه‌ی پیشنهادها به مشتری هوشمندانه رفتار کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر شخص در حال مطالعه فواید چای سبز است در انتهای پست محصولات خود را که می‌تواند چای سبز باشد پیشنهاد دهید و یا حتی می‌توانید لینک‌هایی را در بین متن نوشته شده قرار دهید که با کلیک بر روی آن‌ها می‌توانند به صفحه‌ی خرید محصول هدایت شوند.

چگونه می‌توان یک متن قانع‌کننده که شخص را ترغیب به خرید کند تولید کرد؟ راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که بیشتر آن‌ها در حوزه‌ی علم روانشناسی قرار می‌گیرد ولی یک راه ساده این است که به‌عنوان‌مثال، اگر یک باشگاه پرورش اندام دارید می‌توانید با ارائه یک کتاب الکترونیکی رایگان درباره‌ی کاهش وزن شخص را تشویق به استفاده از باشگاه خود کنید.

اگر کار خود را تازه شروع کرده‌اید و یا دارای یک کسب‌وکار بزرگ هستید و می‌خواهید افزایش مشتری داشته باشید، به‌شدت انجام این چهار روش توصیه می‌شود. ممکن است کمی زمان ببرد تا به مشتری واقعی دست پیدا کنید امّا مطمئناً این اتفاق خواهید افتاد.

ساخت سایت

 

کلام آخر

فرقی نمی‌کند دارای یک کسب‌وکار بزرگ هستید یا تازه کار خود را آغاز کرده‌اید، برای این‌که در تجارت‌تان موفق باشید و یک رشد ثابت به دست بیاورید باید به فکر افزایش مشتری باشید. خریداران انواع مختلفی دارند که بهترین آن‌ها مشتری‌هایی هستند که به کسب‌وکارتان علاقه دارند و به‌صورت دائمی از شرکت‌تان خرید می‌کنند. این افراد علاوه بر این‌که خود خرید می‌کنند دیگران را هم به این کار تشویق می‌کنند و می‌تواند به‌صورت یک بازاریاب افتخاری برای تجارت‌تان سودآوری داشته باشد.

راه‌های مختلفی برای افزایش مشتری واقعی وجود دارد که در این مقاله به بررسی چهار مورد از آن‌ها پرداخته شده است. این موارد عبارت‌اند از: تجزیه‌وتحلیل رقبا، افزایش مشتری با استفاده از اینستاگرام، بازاریابی ایمیلی و ساخت وب‌سایت که به‌صورت جداگانه توضیح داده شده است.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات