لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۱۲/۱۱
148 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

شرکت بزرگ گوگل برای تبلیغات دارای بخش‌های مختلفی است. AdWords، Google Ads، Display Network، Search Network، AdSence از جمله بخش‌های شرکت گوگل است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید تجربه‌ی تبلیغاتی خوبی داشته باشید. امّا  سوال اینجاست که تبلیغات در گوگل چگونه انجام می‌شود؟ جای تعجب ندارد اگر پاسخ این سوال را ندانید. به دلیل گستره‌ی وسیعی از ابزارها و امکاناتی که این شرکت برای کسب‌وکارها قرار داده است درک کردن و فهمیدن مراحل تبلیغات آن کمی دشوار است. به‌خصوص برای کسانی که تسلط به زبان انگلیسی ندارند این فرآیند ممکن است به کندی انجام شود.

بااین‌وجود، اگر تصمیم گرفته‌اید همه چیز را دراین‌باره یاد بگیرید، باید بگویم که ایده‌ی خوبی است و قدم در راه خوبی گذاشته‌اید. چرا که این تبلیغات، اگر درست به کار گرفته شوند، می‌توانند تا حد زیادی زمینه را برای موفقیت کسب و کار شما در بازار فراهم کنند. شاید این اعداد شما را متعجب کند، ولی طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۳، چیزی بالغ ‌بر ۱.۵ میلیون کسب‌وکار توانسته‌اند از تبلیغات در گوگل ۱۱۱ میلیارد دلار درآمد کسب کنند.

بنابراین، تبلیغات در گوگل یک راه سریع برای رسیدن به درآمد بالا است که نیاز است تمامی صاحبان کسب‌وکار آگاهی لازم را نسبت به آن پیدا کنند. اگر شما هم به فکر یافتن بهترین راه برای تبلیغات در فضای اینترنت هستید، گوگل همه‌ی آن چیزی را که نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. با ما همراه باشید تا به معرفی ویژگی‌های خاص گوگل برای تبلیغات بپردازیم.

تبلیغات در گوگل

 

تبلیغات در گوگل چگونگی انجام می‌شود؟

آیا تبلیغات در گوگل برای کسب‌وکار شما قابل پیاده‌سازی است؟ به احتمال زیاد پاسخ مثبت است. شرکت بزرگ گوگل ساختارهای تبلیغاتی خود را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که هر کسب‌وکاری با هر کیفیتی می‌تواند به یک بازدهی مثبت برسد. تبلیغات در گوگل با کیفیت بالایی انجام می‌شود، زیرا اولویت این شرکت ایجاد یک تجربه‌ی خوب برای میلیاردها کاربر است. به‌خاطر این‌که گوگل می‌داند کاربرانی که از این ساختارهای تبلیغاتی استفاده کرده‌اند، در پایان کار شهرت و آبروی گوگل را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

با وجود آن‌که، گوگل بیشتر درآمدش را از محل انجام تبلیغات مختلف به دست می‌آورد، بسیار مراقب است که این تبلیغات به کاربران استفاده‌کننده از سایر امکانات گوگل صدمه‌ای وارد نکند. البته این موضوع به طراحی تبلیغات نیز بستگی دارد که به خوبی بتواند کاربران را راضی نگه دارد. شرکت گوگل از این نوع تبلیغات به شدت حمایت می‌کند.

در ادامه مواردی را بیان می‌کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید یک تبلیغ مناسب را پیاده‌سازی نموده و برای جذب حداکثر مشتری به‌کار بگیرید. زمانی که به پایان مطالعه‌ی این مقاله برسید به خوبی قادر خواهید بود به این سؤال که «نحوه‌ی تبلیغات در گوگل چگونه است؟» پاسخ دهید.

Google Ads چیست؟

Google Ads ساختاری است که به منظور انجام تبلیغات در گوگل برای کمک به توسعه‌ی کسب‌وکارها طراحی شده است. به کمک این ابزار، تبلیغ‌دهندگان می‌توانند تبلیغ‌های پیشنهادی خود را در مکان‌های مختلفی که گوگل تعبیه کرده، در معرض دید کاربران قرار دهند. به طور کلی، این تبلیغات در صفحات مربوط نتایج جستجوی گوگل یا وبسایت‌های مرتبط با جستجوهای خاص و حتی در نرم‌افزارهای کاربردی شرکت گوگل نمایش داده می‌شوند. در واقع هر وبسایتی که در برنامه‌ی Google AdSence ثبت‌نام کرده باشد می‌تواند مکانی برای نمایش تبلیغات باشد.

تبلیغات در گوگل

 

Google AdSense چیست؟

Google AdSense یکی از ساختارهای گوگل است که برای ناشران و صاحبان وبسایت‌ها طراحی شده است. در این مکان صاحبان وبسایت می‌توانند ثبت‌نام کنند و میزبان تبلیغات گوگل باشند. در عوض،‌ صاحبان وبسایت با هر بار نمایش یا کلیک بر روی تبلیغ که توسط کاربران انجام می‌شود، مبلغی را دریافت می‌کنند که بسته به نوع تبلیغ دارای تعرفه‌های پرداختی متفاوتی است.

به‌علاوه، گوگل به‌صورت کاملاً خودکار مناسب‌ترین آگهی را برای وبسایت‌ها موردنظر انتخاب می‌کند. پرداخت توسط گوگل به راحتی انجام می‌شود به‌گونه‌ای که ابتدا هزینه‌ی تبلیغات را از تبلیغ‌دهنده دریافت می‌کند و سپس آن را با توجه به میزان بازدید و کلیک کاربران سایت برای مالکان وبسایت‌های نمایش‌دهنده تبلیغات، ارسال می‌نماید. البته درصدی از این مبلغ هم به خود گوگل می‌رسد. انتشار دهنده‌ها با ثبت‌نام در سایت AdSense قوانین و مقررات مربوطه را می‌پذیرند و همکاری خود را با شرکت گوگل آغاز می‌کنند. این حساب که برای انتشار دهنده‌ها در نظر گرفته شده است، به‌صورت مجزا از حساب تبلیغ‌دهندگان طراحی شده است و با آن تفاوت دارد. این تمام آن چیزی است که باید به طرو کلی درباره‌ی Google AdSense بدانید.

به‌صورت خلاصه می‌شود گفت که ساختار تبلیغات گوگل، دارای دو قسمت مجزا است. یک قسمت مربوط به تبلیغ‌دهنده است و قسمت دیگر برای انتشار دهنده طراحی شده است؛ و  با توجه به محتوای تبلیغات و محتوای وبسایت موردنظر، شرکت گوگل به مدیریت تبلیغات می‌پردازد.

گوگل ادسنس

 

فرآیند مزایده در گوگل

سفارش و نمایش تبلیغات در گوگل رقابتی بوده و بر پایه‌ی انجام مزایده‌های مختلف صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر، این تبلیغات معمولا نرخ ثابتی ندارند و میزان عرضه و تقاضای مربوط به هر جایگاه تبلیغاتی است که قیمت آن را تعیین می‌کند.

در این بخش به توضیح روند انجام مزایده در گوگل می‌پردازیم که از اهمیت بالایی برای تبلیغ‌دهنده‌ها و همچنین برای صاحبان وبسایت‌های نمایش دهنده‌ی تبلیغات برخوردار است. در هر روز میلیاردها حراج در حال رخ دادن است. فهمیدن و درک چگونگی انجام این مزایده‌ها کلید دست‌یابی به موفقیت در تبلیغات کسب‌وکارهای مختلف است. دو نوع مزایده وجود دارد:

  • مزایده برای تبلیغات در سایت‌های عضو شبکه‌ی Adsense
  • مزایده برای تبلیغات در صفحه‌ی نتایج جستجوی گوگل

مزایده

 

مزایده‌ی AdSense

تبلیغات در این سیستم زمانی آغاز می‌شود که کاربر اینترنت وبسایتی را باز می‌کند. در آن زمان وبسایت موردنظر که در Google AdSense ثبت‌نام کرده است با توجه به محتوای تولیدی و کلیدواژه‌های انتخاب شده برای آن محتوا و پارامترهای دیگر، تبلیغ خاصی را از گوگل دریافت و به نمایش می‌گذارد.

مزیت این سیستم در این است که در صورت برنده شدن در مزایده، تبلیغات شما با یک هزینه مناسب در صفحاتی که موضوعی مرتبط با تبلیغ شما دارند، نمایش داده خواهند شد. این مرتبط بودن بر اساس کلمه کلیدی هدفی است که شما انتخاب می‌نمایید. در واقع فاکتور بسیار مهمی که در این فرآیند وجود دارد، انتخاب کلمه‌ی کلیدی مناسب توسط تبلیغ‌دهنده است. به‌ عنوان‌ مثال، اگر کلمه کلیدی هدف شما در تبلیغات گوگل، «کولر آبی» بوده و یک وبسایت عضو ادسنس گوگل، مقاله‌ای با موضوع «چگونه یک کولر آبی مناسب بخریم؟» منتشر کرده باشد. تبلیغات شما با توجه به کلمه کلیدی مشابه با این مقاله، در این صفحه و صفحات مشابه آن نمایش داده خواهد شد.

این موضوع، تبلیغات را تا حد زیادی هدف‌دار نموده و باعث خواهد شد که مشتریان واقعی وارد وبسایت شما شوند.. موفقیت در تبلیغات گوگل، تا حد زیادی در گرو داشتن آگاهی لازم نسبت به مزایده‌های است. تبلیغ‌کننده با انتخاب کلمه‌ی کلیدی مناسب می‌تواند شانس خود را برای جذب مشتری بالاتر ببرد.

 

مزایده صفحه‌ی جستجوی گوگل

این نوع تبلیغات زمانی انجام می‌شود که شخص کاربر کلمه‌ی کلیدی موردنظر خود را در گوگل جستجو می‌کند. در نتایج جستجو یک یا چند جایگاه تبلیغاتی در ابتدا یا انتهای نتایج نمایش داده شده در هر صفحه وجود دارد. حتما این جایگاه‌ها را دیده‌اید، اگر به خاطر نمی‌آورید، باید بگویم که این تبلیغات معمولا با یک نشان AD یا آگهی از سایر نتایج متمایز می‌شوند. گوگل این جایگاه‌های تبلیغاتی را برای هر کلمه کلیدی، از طریق مزایده به کسب و کارهای مختلف واگذار می‌نماید.

کاهش قیمت

 

امّا چه کسانی برنده‌ی این مزایده‌ها می‌شوند؟ پارامترهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که یکی از آن‌ها انتخاب کلمه‌ی کلیدی مناسب است. کلمه‌ای که توسط بسیاری از مخاطبین جستجو ‌شود و رقیب‌های کمی برای آن وجود داشته باشد، بهترین انتخاب برای یک تبلیغ‌کننده محسوب می‌شود. چرا که وجود رقیب کمتر باعث خواهد شد تا هزینه کمتری برای کسب جایگاه تبلیغاتی مدنظر پرداخت نمایید. در ادامه به توضیح روش‌هایی خواهیم پرداخت که با توجه به آن‌ها، هزینه‌ی هر تبلیغ در گوگل محاسبه می‌شود.

 

روش‌های پرداخت هزینه تبلیغات در گوگل

در مزایده‌های انجام شده مبلغ پیشنهادی‌ برای جایگاه تبلیغاتی مدنظر از اهمیت بالایی برخوردار است و در هر کلمه کلیدی و جایگاه تبلیغاتی، کسب‌وکاری پیروز است که بالاترین قیمت را پیشنهاد داده باشد. برای محاسبه هزینه تبلیغات، سه روش پرداخت متفاوت وجود دارد:

  1. پرداخت به ‌ازای هر کلیک (PPC): در این روش صاحبان کسب‌وکار که قصد تبلیغات در گوگل را دارند به ازای هر بار کلیک بر روی تبلیغ خود، مبلغی را به گوگل پرداخت می‌کنند. در واقع، جایگاه تبلیغاتی را برای تعداد کلیک مشخص، فرضا ۱۰۰۰ کلیک، رزرو می‌کنند و بر همین اساس هزینه محاسبه و پرداخت می‌شود. پس از اتمام تعداد کلیک‌ها، تبلیغ شما از جایگاه تبلیغاتی برداشته خواهد شد. این یک روش خوب و هدفمند است که می‌توانید با استفاده از آن بهتر برنامه‌ریزی نمایید و آمارهای مختلفی را برای کسب‌وکارتان جمع‌آوری کنید.
  2. پرداخت به‌ازای هر فعالیت(CPA): در این روش، شما به ازای هر شخصی که از طریق تبلیغات گوگل وارد سایت شما شده و فعالیت خاصی را انجام دهد، مثلا محصول یا خدماتی را سفارش دهد، باید مبلغی را به گوگل پرداخت کنید. این روش برای کسب‌وکارهایی که به تبدیل شدن افراد به مشتری و خرید محصول اهمیت می‌دهند، بسیار مفید است.
  3. پرداخت به‌ازای تعداد نمایش‌ (vCPM): این روش پرداخت معمولا برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند برندسازی کنند، مناسب‌تر است. در این روش، جایگاه تبلیغاتی بر مبنای تعداد بازدید از تبلیغ مورد نظر رزرو می‌شود و پرداخت هزینه نیز بر همین مبنا صورت می‌گیرد .

اکنون سؤال مهمی که به وجود می‌آید این است که از چه روش‌هایی می‌توان استفاده نمود تا با پرداخت هزینه‌ی کمتر به بازدهی بالاتری دست یافت. برای یافتن پاسخ این سوال، در ادامه با ما همراه باشید.

پرداخت در گوگل

 

دو نکته‌ی مهم برای انجام تبلیغات در گوگل

۱ ـ انتخاب کلیدواژه‌ی مناسب

اگر بودجه شما کم است، باید به دنبال انتخاب آن دسته از کلمات کلیدی باشید که علاوه بر پرطرفدار بودن، رقیب‌های کمتری هم داشته باشد. این کار به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با صرف کمترین هزینه، به نتیجه‌ی موردنظرتان برسید.

اگر از مدل پرداخت به‌ازای کلیک استفاده می‌کنید، پیشنهاد قیمتی که برای هر کلیک می‌دهید، باید از پیشنهادات بقیه‌ی کسب‌وکارها بیشتر باشد تا بتوانید در مزایده‌ برنده شوید. این قیمت پیشنهادی باید با انجام بررسی‌های گسترده انتخاب شود. این قیمت نباید آن‌قدر زیاد باشد که هزینه‌ی تبلیغات در گوگل به ضررتان تمام شود و همچنین نباید آن‌قدر کم باشد که نتوانید در مزایده‌ها برنده شوید.

قیمت‌گذاری مناسب نیاز به بررسی دارد. باید بدانید که نرخ تبدیل صفحه فرود موردنظر چه مقدار است. چرا که همواره فقط بخش کمی  از کل افرادی که کلیک می‌کنند، محصول‌تان را خریداری کرده و باعث ایجاد ارزش افزوده می‌شوند. اگر در تبلیغات یک کلمه‌ی کلیدی نتوانستید به نتیجه‌ی موردنظرتان دست پیدا کنید، بهتر است که فوراً آن را تغییر دهید، یا که در طراحی و متحوای صفحه فرود تجدیدنظر نمایید.

تبلیغات در گوگل

 

۲ ـ تبلیغ متقاعدکننده

برای این‌که در تبلیغات خود به موفقیت دست پیدا کنید و نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید، باید تبلیغات شما از محتوا و ظاهر زیبا و متقاعدکننده‌ای برخوردار باشد. اگر تجربه‌ی کافی در نوشتن و طراحی تبلیغات ندارید، یک نویسنده یا طراح حرفه‌ای استخدام کنید تا میزان موفقیت‌تان را افزایش دهد. یک تبلیغ مناسب می‌تواند افراد بازدید کننده را متقاعد کند تا ازمحصولات‌تان خرید نمایند و سود بیشتری را عایدتان کند.

نوشتن تبلیغ متقاعدکننده و مناسب باعث خواهد شد که در روش پرداخت به‌ازای کلیک، فقط افرادی را جذب کنید که واقعاً قصد خرید از محصولات‌تان را دارند. این کار چند مزیت دارد که مهم‌ترین آن بهینه‌تر شدن هزینه‌ی تبلیغات کلیکی است، چرا که افراد متفرقه کمتر بر روی تبلیغات شما کلیک خواهند کرد.

سخن آخر

گوگل با توجه به گستردگی فعالیت‌ها و تعداد بسیار زیاد کاربران در سرتاسر دنیا، به نحوی طراحی شده است که برای انواع کسب‌وکارها امکان انجام تبلیغات را فراهم نماید. AdSense یکی از این ساختارها است که هم برای تبلیغ‌دهندگان و هم برای مدیران سایت‌هایی که قصد دارند تبلیغ منتشر کنند، قابل استفاده است.

تبلیغات در گوگل

 

تبلیغات در گوگل برای موفقیت در کسب‌وکار و به‌دست آوردن درآمد بالا بسیار مهم است. گوگل به‌عنوان یک شرکت بزرگ و محبوب که ساختارهای زیادی را برای تبلیغات کسب‌وکارها طراحی کرده است، می‌تواند مکان مناسبی برای رشد پایدار یک کسب و کار باشد. با توجه به تنوع ساختارهای طراحی شده در گوگل، یادگیری نحوه‌ی کار با آن‌ها برای تمام صاحبان کسب‌و‌کار که قصد انجام تبلیغات در گوگل را دارند ضروری است.

در این مقاله، سعی شد تا یک راهنمای کلی در زمینه انجام تبلیغات در گوگل ارائه شود. با این وجود این موضوع بسیار گسترده‌تر از آن است که بتوان صرفا در یک مقاله به طور کامل به شرح آن پرداخت. اگر قصد انجام تبلیغات در گوگل را دارید، حتما بیشتر در این زمینه مطالعه نموده و جنبه‌های مختلف آن را با توجه به کسب و کار خود بسنجید. چنانچه نظر یا تجربه‌ای در رابطه با این موضوع دارید، خواهشمندیم که نظر خود را از طریق بخش نظرات، با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما تا انتهای این مقاله سپاسگذاریم.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات