ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۴/۳۰
705 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اثر تخفیف ها تا کجا پیش می رود؟

“اریک اندرسون” و “دانکن سیمستر” دانشمندان بازاریابی،کنجکاو بودند بدانند که آیا ایده ی تخفیف به چشم مصرف کننده ها آن قدر قدرتمند است که فقط اعلام اینکه چیزی “تخفیف” خورده است، باعث افزایش خرید شود.

بنابراین دو نسخه متفاوت از کاتالوگ را ایجاد کردند و هر یک را برای بیش از پنجاه هزار نفر فرستادند. در یک نسخه از عبارت حراج پیش از فصل استفاده شده بود و در نسخه ی دیگر، همه چیز عادی بود و لباس ها هیچ برچسبی نداشتند. قیمت لباس ها در هر دو یکسان بود. اما با وجود یکسان بودن قیمت ها، استفاده از عبارت “تخفیف” باعث شده بود فروش شان یک نیم برابر بیشتر شود.

یکی دیگر از موارد قابل توجه در نظریه ی دورنما، “کاهش حساسیت” است. تصور کنید می خواهید یک رادیوی جدید بخرید، قیمت آن ۳۵ دلار است. یکی از فروشنده های مغازه به شما می گوید که مشابه همین جنس در شعبه ی دیگر به قیمت ۲۵ دلار است و تا مغازه با ماشین، فقط ۲۰ دقیقه راه است. آیا همان رادیو را می خرید یا می روید به شعبه ی دیگرشان؟

اگر شما هم مثل اکثر مردم فکر می کنید، دوست دارید به مغازه ی دیگر بروید. حالا نمونه ی مشابه دیگری را در نظر بگیرید. تصور کنید می خواهید یک تلویزیون جدید بخرید. ۶۵۰ دلار است. یکی از فروشنده ها به اطلاع تان می رساند مشابه این جنس در شعبه ی دیگر به قیمت ۶۴۰ دلار موجود است و تا مغازه فقط ۲۰ دقیقه راه است.

آیا حاضرید ۲۰ دقیقه رانندگی کنید تا ۱۰ دلار برای تلویزیون صرفه جویی کنید؟ حدس می زنم شما هم مثل اکثر آدم ها این دفعه، جواب تان منفی است. پول بنزین تان از پولی که قرار است تخفیف بگیرید، بیشتر می شود.

اگر خوب به حرف هایم فکر کنید، می بینید که این دو سناریو از اساس مشابه هستند. در هر دوی آنها ۲۰ دقیقه رانندگی می کنید تا ۱۰ دلار صرفه جویی کنید. ولی می بینید که جواب ها یکی نبودند. چرا؟

کاهش حساسیت می خواهد این را بگوید که یک تغییر یکسان هرچه از نقطه ی مرجع(صفر) دورتر باشد، اثر کمتری دارد.

تصور کنید در یک قرعه کشی شرکت می کنید. انتظار ندارید خیلی شانس برنده شدن داشته باشید، ولی در عین تعجب، ۱۰ دلار برنده می شوید.

چه شانسی! حال تصور کنید جای آن، ۲۰ دلار برنده می شدید. خب حتما بیشتر خوشحال می شدید.

این دفعه می خواهیم کمی مبلغ جایزه را بالا ببریم. تصور کنید جای ۱۱۰ دلار، ۱۲۰ دلار برده اید. یا حتی بهتر جای ۱۰۱۰ دلار، ۱۰۲۰ دلار برده اید. حالا اینجا، آن ۱۰ دلار اضافی، دیگر اهمیت سابق را ندارد و احتمالا حس مشابهی خواهید داشت. هرچه از نقطه ی مرجع صفر دلار و هیچی نبردن دورتر می شوید، تغییر مشابه، اثر کم تری دارد.

برجسته کردن ارزش های استثنایی

معاملات، وقتی که ارزش های استثنایی را بزرگ جلوه می دهند. انگار جذاب تر هستند. همانطور که در بخش اعتبار اجتماعی گفتیم، هرچه چیزی قابل توجه تر و منحصر به فردتر باشد، بیشتر در موردش صحبت می شود. ما در روز با سیلی از معاملات گوناگون سر و کار داریم. اگر هر دفعه که می روید مغازه ببینیند سوپ های آماده ۱۰ سنت تخفیف خورده اند، در جا به دوستان تان اطلاع دهید، بعد از مدت کوتاهی، دیگر هیچ دوستی نخواهید داشت.

همانطور که تفکر دورنما می گوید، عنصر کلیدی در برجسته سازی ارزش های استثنایی، این است که حد توقع مردم را بسنجیم.

عنصر دیگری که روی تشخیص ارزشمند بودن یک معامله اثر می گذارد، در دسترس بودن آن است. محدود کردن آگهی ها حتی می تواند آنها را موثرتر هم بکند. محدود کردن دسترسی از طریق کمیابی، به شکل خاصی، کالا را ارزشمندتر نشان می دهد.

زمان بندی یا تکرار را در نظر بگیرید. تخفیف خوردن اجناس باعث می شود به نظر، معامله ی خوبی برسند. ولی اگر محصولی همیشه تخفیف بخورد، جای اینکه قیمت عادی، نقطه ی مرجع باشد، قیمت حراج می شود نقطه ی مرجع.

مردم به این نتیجه می رسند که “حراج” یک جورهایی به هنجار تبدیل شده است و دیگر آنها را بعنوان معامله در نظر نمی گیرند و همین میزان خرید را کم می کند. ولی عرضه هایی که برای مدت محدودی وجود دارند، به نظر جذاب تر می آیند؛ آن هم به خاطر محدودیت.

محدودیت های کمیتی هم به همین صورت عمل می کنند. “هر خانوار، فقط یکی” یا “هر مشتری، فقط سه تا”. شاید فکر کنید که این موانع و محدودیت ها به تقاضا صدمه می زنند. ولی در واقع، اثر معکوس دارند؛ حتی معامله را بهتر هم نشان می دهند. “حتما باید یکی از اینها بخرم. باید معامله ی خوبی باشه که مغازه دار نگران تموم شدنشونه. دیر بجنبم تموم شده!”

حتی محدودیت دسترسی می تواند این پیشنهاد معامله را بهتر هم نشان دهد. بعضی از معاملات برای همه موجود است. ولی بقیه ی معاملات، سفارشی هستند یا محدود به عده ی خاصی از مشتری ها می شوند.

هتل ها به اعضای دائمی خود با نرخ های انحصاری هتل، پاداش می دهند؛ یا رستوران ها برای مشتری های خاصی، غذاهای خاصی سرو می کنند. این پیشنهادها مخصوص به نظر می آیند. این نه تنها اشتراک گذاری را با افزایش اعتبار اجتماعی بالا می برد، که در ضمن کمک می کند معاملات، بهتر به نظر برسند.

این حقیقت مطلق که همه نمی توانند به این فرصت درست یابند، آن را در نظر ارزشمند می کند. همین موضوع، باعث بیشتر شدن ارزش کاربردی هم می شود: افزایش ارزش کاربردی، افزایش اشتراک گذاری.

(منبع: راهکارهای بازاریابی ویروسی، جونا برگر)

ادامه ی مقالات بازاریابی ویروسی سری ارزش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *