ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۴/۲۵
701 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
ارزش کاربردی

اگر می خواهید کسی را سوژه ی ساخت یک ویدئوی پرطرفدار کنید، “کن کرگ” احتمالا آخرین انتخاب تان است. مخاطب و سازنده ی خیلی از این ویدئوهای پر بیننده، نوجوان ها هستند.

 ولی کرگ ۸۶ ساله ش است. چطور توانست چنین ویدئویی بسازد؟

کن از دهه ی ۲۰ میلادی تا حالا همیشه ذرت می خورده. تمام مشتقات ش را هم امتحان کرده: از خوراک ذرت و آبگوشت ذرت گرفته تا ذرت مکزیکی و سالاد ذرت.

ولی اگر یکبار هم بلال خورده باشید، می دانید که دو مشکل وجود دارد. علاوه بر دانه های چسبیده اش که به کل دهان و دندان تان می چسبند، آن رشته های نخ مانند مزاحم هم( که ابریشم ذرت نامیده می شوند) هستند که به نظر می آید همیشه به ذرت چسبیده اند. با چند فشار کوچک می توانید به راحتی پوسته های ذرت را بِکَنید، ولی به نظر می رسد ابریشم اش اصلا کنده نمی شود.

و اینجاست که کن کرگ وارد می شود.

چند سال پیش، یک شب، عروس اش داشت شام درست می کرد. از کن خواست کمی ذرت برایش پاک کند. کن گفت: “باشه، ولی بذار بهت یه حقه ی کوچولو نشون بدم.” بلال خام را برداشت و در مایکروویو گذاشت. هر بلال، چهار دقیقه. وقتی تمام شد، کار آشپزخانه را برداشت و نیم اینچ و خورده ای از پایین ذرت را برید. بعد غلاف بالای ذرت را گرفت، چند تکان سریع داد و بلال ذرت جدا شد. کاملا تمیز.

عروس اش خیلی تحت تاثیر قرار گرفت. گفت باید از این کارش فیلم بگیرد و برای دخترش در کُره بفرستد.

برای اینکه دخترش راحت تر به ویدئو دسترسی پیدا کند، آن را گذاشت در یوتیوب و بعد ویدئو را برای چند تا از دوستان اش فرستاد.

کلیپ به دست هر کسی که می رسید، آن را برای چند نفر دیگر می فرستاد. خیلی زود ویدئوی “خوشه های همیشه تمیز ذرت” کن کرگ با ۵ میلیون بازدید، بین مردم همه گیر شد.

این ویدئو برخلاف خیلی از ویدئو های محبوب جوان ها، در جهت دیگری حرکت می کرد. اما چرا مردم این ویدئو را به اشتراک می گذاشتند؟

اطلاعات مفید و کاربردی

چند سال پیش با برادرم به تپه نوردی در کوه های کارولینای شمالی رفتم. در همان حال که کمره ی پایین تپه را دور می زدیم، گروهی از تپه نوردها را جلوی مان دیدیم. از آنجا که من آدم کنکاوی هستم، یواشکی به حرف های شان گوش می دادم. فکر می کردم در مورد هوای فوق العاده، یا شیب طولانی که پشت سر گذاشته بودیم، صحبت کنند.

اما اینطور نبود. در مورد جاروبرقی حرف می زدند!

جاروبرقی؟ هزار تا چیز دیگر وجود داشت که این تپه نوردها می توانستند راجع به آن بحث کنند. ولی چرا جاروبرقی؟

توضیح درباره ی ویدئوی ذرت کن کرگ، با استفاده از ابعادی که تا اینجا در مقالات بازاریابی ویروسی راجع به شان حرف زدیم، کار ساده ای نیست. تازه، توضیح راجع به تپه نوردهایی که در مورد جاروبرقی بحث می کردند، از آن هم سخت تر است. آنها در مورد چیز به خصوص چشم گیری صحبت نمی کردند، پس اعتبار اجتماعی در اینجا نقش چندانی ندارد.

بله، زنجیره های زیادی برای جاروبرقی در خانه وجود دارد، یا حتی در شهر، ولی چه چیزی آنها را در جنگل یاد جاروبرقی انداخته بود؟

جواب اش ساده است. مردم دوست دارند اطلاعات مفید و کاربردی را با هم رد و بدل کنند.

اطلاعات مفید و کاربردی، مهم هستند.

مردم اطلاعات کاربردی شان را برای کمک به هم به اشتراک می گذارند. مثلا به دوست شان یاد می دهند با انجام فلان کار می تواند در وقت اش صرفه جویی کند یا سوپر مارکت ایکس تخفیف گذاشته، برود از آنجا خرید کند.

امروزه با توجه به اینکه زندگی مدرن، ما را از دوستان و همسایگان مان دور کرده است؛ اشتراک گذاری مطلبی مفید می تواند راه حلی ساده و سریع برای کمک و ارتباط با دیگران باشد. حتی اگر از هم دور باشیم. پدرها و مادرها می توانند از صدها کیلومتر آن طرف تر، فرزندان شان را راهنمایی کنند.

مثلا اگر بدانیم دوست مان آشپزی دوست دارد، دستور پخت جدیدی را که پیدا کرده ایم، برایش می فرستیم تا به هم نزدیک تر شویم. این تعامل ها روابط دوستانه را مستحکم می کند.

اعتبار اجتماعی، بیشتر، گوینده محور ست. در این مورد، توجه معطوف کسی ست که می خواهد اطلاعات را انتقال دهد. ولی ارزش کاربردی، بیشتر در مورد شنونده است. گوینده، مطلب مفید را به شنونده می گوید تا به او کمک کند؛ نه به خودش.

البته نمی توان منکر این شد که حضور اعتبار اجتماعی هم، در خلال این کمک ها کمی حس می شود. ولی در اصل، هدف نهایی، کمک به بقیه است.

به اشتراک گذاشتن یعنی اهمیت دادن.

به اشتراک گذاشتن مطالب کاربردی، به شدت به نظرات بقیه وابسته است و به عبارت دیگر کاملا سلیقه ای ست. مردم در مورد اینکه کدام برنامه ی بازنشستگی کم هزینه تر است یا اینکه کدام ساستمدار، بودجه را به تعادل می رسند، با هم صحبت می کنند؛ یا در این باره که کدام دارو برای سرما خوردگی خوب است یا کدام سبزی، کاروتین بیشتری دارد.

اما سوال اینجاست که چه عنصری باعث می شود یک چیز آنقدر از لحاظ کاربردی، ارزشمند جلوه کند که مقبول باشد؟

این سوالی است که در مقاله ی بعدی به آن پاسخ خواهیم داد…

(منبع: راهکارهای بازاریابی ویروسی، جونا برگر)

ادامه ی مقالات بازاریابی ویروسی سری ارزش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *