ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۳/۱۹
932 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

در ادامه ی سری مقالات بازاریابی ویروسی ؛ امروز به بررسی یکی دیگر از فاکتورها، می پردازیم.اگر فاکتورهای قبلی را مطالعه نکردید پیشنهاد می شود قبل از خواندن این بخش، مقالات قبل را مطالعه کنید.

زنجیره ها

دنیای والت دیزنی.این سه کلمه را به بچه های زیر هشت سال بگویید و صبر کنید فریادهای شوق شان تا مغز استخوان تان رسوخ کند. هر سال بیش از هجده میلیون نفر از مردم دنیا از پارک دیزنی دیدن می کنند.

حالا این را مقایسه کنید با کره و عسل. کدام یک از این دو محصول قابلیت این را دارند که سر زبان ها بیفتند؟ والت دیزنی یا کره و عسل؟

مشخص است جواب این سوال، شهر والت دیزنی ست نه؟ به هر حال صحبت کردن درباره ی ماجرا جویی ها هیجان انگیز، جالب تر از این است که بخواهید تعریف کنید صبحانه چه خوردید. اگر از کارشناس ها بپرسید همه متفق القول می گویند “جالب بودن” مهم ترین عامل برای جلب توجه دیگران است. متاسفانه باید بگویم این حرف، کاملا اشتباه است.

همهمه ی بازاِیجنت (Buzz Agent)

دیو کارش را با عنوان یک بازاریاب وظیفه شناس شروع کرد که دنبال پیدا کردن راه های تازه جلب مشتری برای یک نشان تجاری خاص بود. در این سال ها توانست شبکه ای متشکل از ۸۰۰ هزار نفر تهیه کند تا درباره ی سلایق و پیشنهادهای شان با هم صحبت کنند. هیچ محدودیت سنی، شغلی و درآمدی هم ندارد.

هر مشتری جدیدی که تماس می گیرد تیم دیو کار را شروع می کنند به تحلیل محصول و عواملی که در نیاز مشتری به محصول مدنظر موثرند. مثلا فیلیپس فکر می کند محصولش به درد کارمندان و شاغلان پر مشغله و گرفتاری می خورد که بیست و پنج تا سی و پنج سال سن دارند و اهل شرق امریکا هستند. خب؛ هیچ مساله ای نیست. دیو چندین هزار مورد مناسب برایش دارد.

بازایجنت صدها کمپین برای شرکت های مختلفی برگزار کرده. اما چرا همهمه ی برای بعضی محصولات بیشتر از بعضی دیگر است؟ چرا بعضی کمپین ها به مراتب موفق تر از بقیه عمل کرده اند و استقبال بیشتری ازشان شده؟ آیا یکباره بخت با بعضی از محصولات یار می شود؟

برای اینکه جواب این سوال ها را پیدا کنم از یکی از دوستانم کمک خواستم. اول با بررسی این ایده شروع کردیم: هر چه محصول جالب تر باشد، مردم بیشتر درباره ش حرف می زنند.

اولش درست به نظر می آید. همانطور که در مقاله ی اعتبار اجتماعی بحث کردیم، وقتی با بقیه حرف می زنیم، فقط اطلاعات رد و بدل نمی کنیم؛ در واقع داریم به نوعی درباره ی خودمان حرف می زنیم. شرکت های تبلیغاتی هم با پیروی از همین طرز فکر همیشه دنبال ابداع تبلیغ های حیرت انگیز و شوکه کننده هستند. بازاریابی چریکی و ویروسی هم روی همین طرز فکر بنا شده اند.

ولی آیا واقعا چنین چیزی درست است؟ آیا واقعا باید جالب باشند تا بتوانند وارد بحث روزانه ی مردم شوند؟

اما بعد از اینکه ارتباط بین علاقه مندی به محصول و میزان بحث درباره اش را بررسی کردیم؛ هیچ ارتباطی وجود نداشت. صحبت بین محصولات جالب و خوش بر و رو، اصلا بیشتر از بقیه نبود.

تفاوت همهمه های زودگذر و مستمر

تقریبا تمام جنبه ها را بررسی کرده بودیم؛ به ویژه آن بخش جالب بودن را. ولی خیلی زود فهمیدیم که عنصر زمان را به کل نادیده گرفته بودیم.

بعضی حرف ها موقتا بین مردم زیاد می شوند، ولی بعضی ها استمرار بیشتری دارند. ولی چه چیزی باعث می شود که یک محصول گل کند و در همان روزهای اول شروع کارش همه درباره اش حرف بزنند؟ آیا همین عامل باعث ماندگاری و استمرار این حرف ها بین مردم می شوند یا نه؟

برای پیدا کردن جواب این سوال اطلاعات کمپین های بازایجنت را به دو دسته تقسیم کردیم: همهمه های زودگذر و همهمه های مستمر.

همانطور که حدس زده بودیم همهمه ی مردم درباره ی محصولات جالب به صورت موقت اتفاق افتاده بود و درباره ی محصولات نه چندان جالب، انگار استمرار بیشتری داشت.

ادامه ی این مطلب را در مقاله ی بعد دنبال کنید…

(منبع: راهکارهای بازاریابی ویروسی، جونا برگر)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *