ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۳/۳۱
792 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
تمرکز روی احساسات

پیام های بازاریابی، بیشتر روی اطلاع رسانی تمرکز می کنند. مردم فکر می کنند، اگر همه چیز را خیلی مختصر و مفید بگویند، بهتر است. فکر می کنند با گفتن واقعیت ها توجه مخاطب را جلب می کنند. بعد هم مخاطب، اطلاعاتش را مقایسه می کند، می سنجد و مطابق آنچه مد نظر تبلیغ بوده است رفتار می کند. ولی همیشه همه چیز اینقدر شسته – رفته اتفاق نمی افتد.

 اکثر نوجوان ها سیگار می کشند، با این که می دانند برای شان خوب نیست. گفتن مجدد شما تکرار مکررات می شود، هیچ فایده ای هم ندارد. یک محرک قوی تری می خواهد.

جای اینکه به واقعیت ها و ویژگی های بارزی که بارها درباره شان بحث شده است، چنگ بیندازید، باید تمرکزتان را متوجه احساسات کنید.

هر ایده و محصولی قابلیت این را دارد که احساسات مردم را برانگیزد و تبدیل به محرک قدرتمندی شود. موتورهای جستجوی اینترنتی را در نظر بگیرید. چنین محصولی، خیلی سخت است که بخواهد احساسات آدم ها را برانگیزد و اشک به چشم شان بیاورد. این طور نیست؟ خب بد نیست بدانید گوگل دقیقا توانست این کار را بکند، با کمپین “عشق پاریسی”.

سال ۲۰۰۹ “آنتونی کافارو” از دانشگاه هنرهای تجسمی نیویورک فارغ التحصیل شد، فکرش را هم نمی کرد بخواهد وارد شرکت گوگل شود. چون به نظر می رسد چنین شرکتی، بیشتر، مهندس می خواهد تا طراح.

یکبار یک طراح پیشنهاد کرده بود که هاله ای از رنگ آبی در نوار ابزار وب سایت قرار دهند. ولی مدیر مسئول از او خواست انتخاب آن را با عدد و رقم توجیه کند. در گوگل، رنگ ها فقط رنگ نیستند، تصمیم گیریِ ریاضی اند. از کافارو خواسته بودند یک چیزی بسازد که عملکرد رابط جستجوی جدید گوگل را برجسته کند.

کافارو میخواست به این رابط های جستجو جان دهد. می خواست با یک تیر، دو نشان بزند. هم ویژگی های جستجوی صحیح را یاد دهد، هم مردم را به وجد آورد. یک ارتباط احساسی ایجاد کند. با کمک گروه لابراتوار خلاق یک ویدئو ساخت به نام “عشق پاریسی”.

نه تصویر خاصی وجود دارد نه صدایی. فقط عبارت های مختلفی دیده می شود که در نوار جستجوی گوگل نوشته می شوند و البته نتایج شان.

داستان از اینجا شروع می شود که یک نفر می خواهد برای تحصیل در پاریس اقدام کند و بعد وارد یکی از سایت های اول نتیجه ی جستجویش می شود. در ادامه دنبال کافه های نزدیک “موزه ی لوور” می گردد. بعد صدای لبخند زنی از پس زمینه می آید و مرد می خواهد معنی جمله ای فرانسوی را بداند. معلوم می شود معنی اش این است که: “تو خیلی با نمکی”. بعد، خیلی سریع می خواهد بفهمد: “چطور یک دختر فرانسوی را تحت تاثیر قرار دهیم؟”

بعد موسیقی شروع می شود و مرد جستجوگر داستان را می بینیم که به دنبال راهکارهایی برای حفظ رابطه ی طولانی مدت می گردد. و بعد کلیساهای پاریس را جستجو می کند (همزمان صدای زنگ کلیسا هم در پس زمینه شنیده می شود). در نهایت با اوج گرفتن موسیقی می بینیم که می نویسد: “طریقه ی سرهم کردن گهواره”. دست آخر، ویدئو با یک پیام ساده تمام می شود: “جستجو کنید”.

امکان ندارد این کلیپ را ببینید و احساسات عمیق قلبی تان برانگیخته نشود. هم عاشقانه است، هم شاد و هم الهام بخش. گوگل توانست با نشانه رفتن احساسات مردم، یک تبلیغ ساده را تبدیل کند به یک ویدئوی جنجالی.

برانگیختن احساسات مردم نه شرکت تبلیغاتی مهمی می خواهد و نه بودجه ی میلیاردی. کافارو این کلیپ را با کمک چهار دانشجوی برنامه ساز ساخت. جای اینکه بیاید خیلی ساده فقط جدیدترین اصطلاحات و ویژگی ها را نشان دهد، به مردم یادآوری کرد که اصلا گوگل را برای چه دوست دارند. هرچند که در همان چند ثانیه نکات آموزشی زیادی درباره ی جستجوی صحیح گنجانده شده.

می خواهید کاری کنید مردم درباره ی گرم شدن کره ی زمین صحبت کنند و برای تغییرش راهپیمایی کنند؟ فقط درباره ی اهمیت و بزرگی موضوع صحبت نکنید. دنبال راهی بگردید که احساسات شان تحریک شود. درباره ی خرس های قطبی بگویید که دارند می میرند.

(منبع: راهکارهای بازاریابی ویروسی، جونا برگر)

ادامه ی مقالات بازاریابی ویروسی سری احساسات را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *