کی و چگونه از شرکت تبلیغاتی استفاده کنیم؟
تصمیمگیری در مورد اینکه استفاده و کمک گرفتن از شرکتهای تبلیغاتی چه مواقعی ضرورت دارد، خیلی مشکل است. استفاده از شرکت تبلیغاتی وقتی عاقلانه به نظر میرسد که:
- نمایندگان فروش رسانهها مرتباً تلفنی وقت شما را میگیرند.
- نکات بیشمار مربوط به تولید و پخش تبلیغ شما را گیج و مستأصل کرده.
- زمان و انرژی کافی برای تولید تبلیغ ندارید.
- تولید و پخش آگهی طبق اصول استاندارد، به جای سرگرمی تبدیل به وظیفهای اجباری برای شما شده.
- تلاشها و ابتکارات شما، نتیجهی دلخواه به بار نمیآورد.
- بودجهی تبلیغات شما به قدری زیاد شده که دیگر نمیدانید که این پولها درست خرج میشوند یا نه.
- بررسی دفاتر و نگهداری حساب و کتاب رسانههای مختلف کلی وقت شما را در ماه میگیرد و برایتان دردسرساز شده.
- سرانجام به این نتیجه میرسید، فاکتورهای رسانهها به زبانی نوشته میشوند که شما هیچ وقت نمیتوانید آن را بفهمید. دوست دارید در ازای پولی که پرداخت کردهاید چیزی دریافت کنید و اصولاً بدانید برای چه چیزی دارید پول میدهید.
- خیلی دوست دارید متخصصان تبلیغات، تبلیغی ابتکاری، نو و جدید برای شما خلق کنند.
- مایلید گروهی از متخصصان و افراد حرفهای به وجود آورید و به کسب و کارتان رونق ببخشید.
- با میل و رغبت حاضرید به کارمندان حرفهای شرکت تبلیغاتی خوشامد بگویید، اعم از مبتکران، طراحان تبلیغات، و مسئولان خرید رسانهها.
لازم نیست میلیونها دلار پول برای تبلیغات کنار بگذارید تا از خدمات شرکتی تبلیغاتی بهرهمند شوید. خیلی از شرکتهای کوچک که تبلیغات خرد انجام میدهند، با قیمتی نازل و در حد بودجهی شما نیازهای شما را برطرف میکنند و تمام خدمات شرکتهای بزرگ تبلیغاتی را در اختیار شما قرار میدهند. چنین شرکتهایی معمولاً مؤسسههایی کوچک و تک نفرهاند که انواع تبلیغات محلی و منطقهای را انجام میدهند و اساس کارشان تبلیغات خرد و سریع الپاسخ است.
مطلب زیر نیز به نکاتی اشاره میکند که تأثیرگذاری تبلیغات را دوچندان خواهد کرد:
چه چیزی باعث مؤثر بودن تبلیغات میشود؟
(منبع: تبلیغات به زبان آدمیزاد گری آر.دال ترجمهی راضیه اسلامیه)
دیدگاهتان را بنویسید