ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۳/۰۳
432 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت بیان : فرصت برنده شدن

بهترین محبتی که می توانید به دیگران بکنید این نیست که ثروت تان را با آنها تقسیم کنید، بلکه ثروت خودشان را به آنها نشان بدهید. بنیامین دیزرائیلی

همان طور که گفتم آگاهی از نحوه برگزاری و شرکت مؤثر در جلسات حائز اهمیت است. اما در این جلسات همیشه از شما می خواهند در مورد ایده، محصول، یا سیاست خود سخنرانی کنید تا دیگران ترغیب شوند با شما موافقت و از اقداماتی که پیشنهاد می کنید حمایت کنند. پس اگر جلسات تجاری ابزار مهمی برای مدیران هستند، سخنرانی های ارائه شده در این جلسات مهم تر هستند. بسیاری از افراد با ارائه یک سخنرانی تأثیرگذار برای گروه کوچکی از افراد تصمیم گیرنده، تمام جهت گیری حرفه و شرکت را تغییر داده اند. شما هم می توانید این کار را انجام دهید.

سخنرانی برای گروه های کوچک می تواند به موفقیت یا شکست شما منجر شود

هر بار که برای یک گروه کوچک سخنرانی می کنید، تصور کنید که آینده و شغلتان نامشخص است. تصور کنید که از این سخنرانی فیلم برداری می شود تا آن را برای هزاران نفر نمایش دهند. تصور کنید در حالی که شما سخنرانی می کنید، یک دوربین مخفی از شما فیلم می گیرد و عملکرد شما به تمام مردم در سراسر کشور نشان داده می شود. به عبارت دیگر، سخنرانی را جدی بگیرید. هر چه سخنرانی را جدی تر بگیرید، شرکت کنندگان هم واکنش جدی تری به شما نشان می دهند. مانند سایر انواع سخنرانی، آمادگی کلید موفقیت است. ۹۰ درصد از نتایجی که به دست می آورید یا برای به دست آوردن آنها، با شکست مواجه می شوید، نتیجه آمادگی یا عدم آمادگی شما هستند. یک باریک وکیل برجسته به من گفت: «فکر نمی کنم واژه ای به اندازه واژه آمادگی تأثیر چندانی داشته باشد.»

هنگام شروع سخنرانی، پایان آن را در ذهن داشته باشید

هدف از سخنرانی را تعیین کنید. یک کمال مطلوب برای خودتان در نظر بگیرید و از خودتان بپرسید: «اگر این جلسه به خوبی برگزار شود، چه اتفاقی می افتد؟» افکارتان را روی کاغذ پیاده کنید. اگر می خواهید سخنرانی شما کاملا تأثیر گذار باشد و به اهدافی که در ذهنتان دارید برسید، بهترین چیزهایی را که ممکن است رخ دهند یادداشت کنید. هرچه برداشت تان از نتیجه مطلوب، مشخص تر باشد، آمادگی برای سخنرانی راحت تر و دستیابی به اهداف در انتهای سخنرانی امکان پذیرتر می شود.

فراموش نکنید همه چیز مذاکره است

وقتی در یک گروه کوچک سخنرانی می کنید تا دیگران را ترغیب کنید از شما حمایت کنند، در واقع نوعی مذاکره می کنید. هر کسی با ایده ها و خواسته های خود وارد جلسه می شود. هدف شما این است که کاری کنید اطرافیان، دیدگاه شما را بپذیرند و آن ها را متقاعد کنید که از پیشنهادهای شما حمایت کنند. این بدان معناست که شما باید طرز تفکر آنها را به تدریج و در برخی موارد کاملا تغییر بدهید.

مثل وکلا فکر کنید

در روند آمادگی برای سخنرانی ها از «روش وکلا» استفاده کنید. وکلا قبل از آماده کردن پرونده خود، پرونده رقیب را آماده می کنند. برای این کار، تمام خواسته ها یا چیزهایی را که فکر می کنید طرف مقابل تصور می کند با افکار و خواسته های شما متناقض هستند، بنویسید. اگر می توانید دقیق تر باشید، اهداف خاص و دلیل مقاومت افرادی که قرار است با آنها صحبت کنید را هم ضمیمه کنید.

به تفاوت بین ترس و آرزو پی ببرید

من وقتی یک یا دو بار در سال با گروه بزرگی از مدیران مذاکره می کنم، ابتدا اطلاعات مربوط به دغدغه ها و دلایل تردید آن ها را می نویسم. مهم تر از همه می دانم که آن ها در مقابل ایجاد تغییرات مقاومت می کنند. وقتی سخنرانی می کنید، این امر کاملا طبیعی است. افراد تمایل دارند وارد منطقه آرامش شوند و سپس در مقابل هرگونه تلاش یا پیشنهادی که آنها را از این منطقه خارج می کند، مقاومت می کنند. دو انگیزه اصلی برای معامله یا تقریبا برای هرگونه تصمیم گیری جهت تغییر ترس و آرزو هستند. مردم می ترسند زمان، پول، اعتبار، سود و یا هر چیز دیگری را از دست بدهند. در عوض آنها آرزو دارند زمان، پول، سهام، موقعیت و … بیشتری به دست بیاورند.

به گفته روان شناسان قدرت انگیزشی ترس دو برابر و نیم بیشتر از قدرت انگیزشی آرزو است. این بدان معناست که اگر بر چیزهایی تأکید کنید که افراد با پذیرفتن ایده های شما از دست می دهند، آنها دو برابر و نیم بیش از زمانی که بر چیزهایی که به دست خواهند آورد، ترغیب می شوند. اما در برخی موارد، امتیاز اصلی ای که باید به آن اشاره کنید این است که آنها از ایده های شما بهره مند خواهند شد. دلیل اصلی این که مردم کاری را انجام می دهند بر واژه پیشرفت استوار است. به عبارت دیگر، مردم به این دلیل کاری را انجام می دهند که تصور می کنند در مقایسه با زمانی که این کار را انجام نمی دهند، از رفاه بیشتری برخوردار خواهند بود. پس حتی زمانی که به ترس گرایش دارید – ترس از طرد شدن، انتقاد، از دست دادن چیزی، دست پاچگی، عدم تایید، مورد استهزا قرار گرفتن و…. در واقع می گویید که اگر طرف مقابل به توصیه های شما عمل کند، به نسبت و اندازه ترس هایش، پیشرفت خواهد کرد.

طی این سال ها پی برده ام که مردم اغلب مواقع از تجربه کم ایده جدید که خطر کمتری داشته باشد، استقبال می کنند. از طرف دیگر، آنها در مقابل ریسک کردن مبلغ هنگفت برای تجربه ایده ای که قبلا امتحان نشده به شدت مقاومت می کنند.

منبع: (قدرت بیان، حرف بزن تا برنده شوی، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت بیان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *