ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۳/۰۲
470 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت بیان : دیگران را ترغیب کنید(۲)

این مطلب ادامه مطلب قدرت بیان : دیگران را ترغیب کنید(۱) می باشد.

تمجید؛ یک بار آبراهام لینکولن گفت: « همه دوست دارند مورد تعریف و تمجید قرار بگیرند.» وقتی از افراد به دلیل کاری که انجام داده اند، یا حرفی که زده اند، یا به هر دلیل دیگری تشکر می کنید، آن ها احساس می کنند ارزشمندتر و مهم تر هستند و در نتیجه شما را بیشتر دوست خواهند داشت. همیشه به دنبال راه هایی برای تمجید از دیگران باشید. می توانید از کیف دستی کیف پول، یا خود کار افراد تعریف کنید. می توانید از لباس یا جزیی از چهره آن ها تعریف کنید. اگر کسی اطلاعاتی ارائه کرد برای تمجید از او بگویید اطلاعاتی که داده عالی هستند. حتی نگاه کردن، سر تکان دادن و لبخند زدن به صورت تحسین آمیز می تواند باعث شود افراد فکر کنند ارزشمند تر و مهم تر هستند، شما را دوست داشته باشند و در آینده از چیزی که ارائه می کنید حمایت کنند. 

تأیید؛ می دانید که همه به دنبال تأیید دیگران هستند. افراد به تأیید دیگران، به ویژه کسانی که به آن ها احترام می گذارند، نیاز دارند. هر وقت که به هر دلیلی از کسی تمجید و او را تأیید می کنید، اعتماد به نفس او را افزایش و تصویر ذهنی اش را بهبود می بخشید و کاری می کنید که او در مورد شما و خودش احساس بهتری داشته باشد. بهترین راه این است که تأیید بلافاصله و دقیق باشد. وقتی کسی کار ارزشمندی انجام می دهد، یا اطلاعات مفیدی در اختیار گروهی می گذارد، بلافاصله با گفتن عبارت «خیلی خوب است» اطلاعات او را تأیید کنید. دقیق باشید. مثلا بگویید: «این ارقام قابل توجه هستند؛ فوق العاده است.» هرچه بیش تر همکاری دیگران را تأیید کنید، آن ها هم همکاری بیش تر و بهتری خواهند داشت، شما را بیش تر دوست خواهند داشت و بعد ها از ایده ها و نظرهای تان بیش تر حمایت خواهند کرد.

توجه؛ مردم همیشه به افراد و چیزهایی که ارزش بیشتری برایشان قائل هستند، توجه بیشتری می کنند. در واقع زندگی، جلب توجه دیگران است. وقتی به کسی توجه بیش تری می کنید، او احساس می کند با ارزش تر و مهم تر است. برای توجه کردن به دیگران باید وقتی او صحبت می کند به دقت به حرف هایش گوش کنید و حرف او را قطع نکنید. مستقیم به او نگاه کنید و به همه واژه ها توجه داشته باشید. سرتان را تکان بدهید، لبخند بزنید و موافقت تان را نشان بدهید، طوری که گویی چیزی که آن فرد می گوید فوق العاده مهم و خردمندانه است. وقتی دیگران احساس کنند به دقت به حرف های شان گوش داده می شود، اعتماد به نفسشان افزایش می یابد، مغزشان اندورفین آزاد می کند و آن ها نسبت به خودشان و کارشان، خوشحال تر و خوش بین تر می شوند. به علاوه، آن ها نسبت به شما هم احساس خوبی پیدا می کنند و نفوذ شما بر آن ها به شدت افزایش می یابد.

موافقت؛ اصل آخر که می توانید در تمام جلسات با هر تعداد شرکت کننده امتحان کنید، این است که به طور کلی با دیگران موافق باشید. حتی اگر با نظر کسی مخالف بودید، می توانید خودتان را موافق نشان بدهید. وقتی کسی چیزی می گوید، یا نکته ای مطرح می کند که با آن موافق نیستید، به جای این که با او مخالفت کنید و با این کار باعث شوید او حالت تدافعی به خود بگیرد و عصبانی شود، جمله ای مثل این جمله بگویید، «نکته جالبی است. قبلا به چنین چیزی فکر نکرده بودم. این موضوع با ایده های من متناقض است، اما دوست دارم اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنم.» 

اگر مجبور هستید مخالفت کنید؛ از روش «مخالفت نفر سوم» استفاده کنید. به جای این که بگویید «من با شما مخالفم» می توانید بگویید، «نکته جالبی است. اما اگر کسی بخواهد با اشاره به نکات دیگر با شما مخالفت کند چه جوابی به او می دهید؟» به عبارت دیگر، مخالفت خود را از زبان فرد سوم که وجود خارجی ندارد، بیان کنید. از آن فرد بخواهید در مقابل کسی که وجود ندارد از ایده اش حمایت کند. این کار باعث می شود فشار کمتری به فرد وارد شود و بدون این که حالت تدافعی به خود بگیرد یا احساس کند کسی به او تنش وارد می کند، از ایده اش دفاع کند.

از انتقاد یا بدبینی بپرهیزید

اگر برگزارکننده جلسه ای باشید از قدرت بالایی برخوردارید. همه به شما به عنوان رئیس جلسه احترام می گذارند و از حرف های شما برداشت مثبت یا منفی می کنند. وقتی دیگران در برگزاری جلسه با شما همکاری می کنند، باید سرتان را تکان بدهید، لبخند بزنید و از آن ها حمایت کنید. وقتی کسی در جلسه صحبت می کند، گویی بالای سن است. او در کانون توجه همه به ویژه افرادی که مافوقش هستند، قرار می گیرد. این امر باعث می شود او یا احساس کند فرد ارزشمندی است، یا این که تضعیف شود و حالت تدافعی به خود بگیرد. به حرف هایی که می زنید دقت کنید.

همه متوجه نقد جزئی، بالا بردن ابرو با نگاه کردن توأم با عصبانیت به یکی از شرکت کنندگان می شوند و این کار باعث می شود فرد مورد نظر احساس حقارت کند و اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. باید از سمت خود به عنوان رئیس جلسه به دقت استفاده کنید و  بدون در نظر گرفتن نظرتان در مورد ایده های دیگران، اعتماد به نفس و تصویر ذهنی آن ها را حفظ کنید. اگر با کاری که فردی انجام داده، یا حرفی که زده موافق نیستید، جلوی بقیه آرام و خوش بین باشید و موضع «خنثی» را انتخاب کنید. سپس با آن فرد قرار ملاقات خصوصی بگذارید. قاعده این است که دیگران را در جمع تأیید و به صورت خصوصی ارزیابی کنید.

منبع: (قدرت بیان، حرف بزن تا برنده شوی، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت بیان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *