مرحله ی سوم: مشتری گرایی (Customer Oriented) در این مرحله، مشتری، محور تشکیلات و مصرف کننده، فلسفه ی وجودی سازمان هاست. لذا شناسایی، تفکیک و اولویت بندی مصرف کنندگان، کشف انتظارات اصلی آنها و نهایتا حصول رضایت مشتری از اهم فعالیت ها در این مرحله به شمار می روند. سازمان محصولی را تولید می کند که مشتری آن را می خواهد و به آن نیاز دارد. در دو مرحله ی قبل (محصول گرایی و بازارگرایی) سودآوری مهم ترین دغدغه ی...
منتخب سردبیر
مقالاتی که خواندنش جذاب خواهد بود.آخرین مقالات
آخرین مقالات ایده پردازان را دنبال کنید.رید هافمن و ده قانون موفقیت او
۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان بنیان گذار لینکدین موفقیت آسان بدست نمی آید. برای موفق بودن باید سخت تلاش کرد. اگر به فعالیت تجاری خود اهمیت می دهید، بدون آشنایی با قوانین تجارت و بدون داشتن اطلاعات کافی در...
برنامه ی تبلیغاتی “چه خبر؟” Whassup بادوایزر
برنامه ی تبلیغاتی "چه خبر؟" Whassup بادوایزر هیچ تکیه کلام تبلیغاتی ای به سرعت "چه خبر؟" بادوایزر مشهور نشد. این آگهی بیشتر از هر برنامه ی تبلیغاتی دیگری در دنیا جایزه برده است. از جمله، جایزه ی بزرگ بهترین آگهی...
معیارهای کارایی کارمندان
معیارهای کارایی کارمندان به طور قطع تقسیم بندی کارآیی در بعضی مشاغل راحت تر از شغل های دیگر است. برای مثال بهره وری یک فروشنده،به طور مسلم بیشتر از شخصی است که با یک سازمان خیریه یا خدماتی کار می...
نیروی چرای تان در حکم قطب نمای درونی شما
نیروی چرای تان در حکم قطب نمای درونی شما نثطه ی دسترسی به نیروی چرای تان، از طریق ارزش های اصلی و درونی شماست؛ که هم تعریف می کنند چه کسی هستید و هم اینکه چه می خواهید. ارزش های...
مشکلات زندگی را بپذیرید!
مشکلات زندگی را بپذیرید! چند سال پیش در حین صحبت با شخصی، از زندگی پر مسئولیت و دشوار خود تعریف می کردم. پاسخی که او به من داد نقش مهمی در انتقال از این حس که خود را یک فرد...
امید وار ماندن ، راهکار نیست
امید وار ماندن ، راهکار نیست. امیدواری راهکاری برای موفقیت نیست. زندگی شما گرانبهاتر و مهم تر از آن است که به شانس و اتفاق واگذار شود. بزرگترین مسئولیت شما در زندگی این است که زمام آینده خود را به...