ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۱۸
555 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

برنامه ی تبلیغاتی “چه خبر؟” Whassup بادوایزر

هیچ تکیه کلام تبلیغاتی ای به سرعت  “چه خبر؟” بادوایزر مشهور نشد. این آگهی بیشتر از هر برنامه ی تبلیغاتی دیگری در دنیا جایزه برده است. از جمله، جایزه ی بزرگ بهترین آگهی تلویزیونی در فستیوال فیلم های تبلیغاتی کن.

مجله ی عصر تبلیغات از همهمه ای که بعد از اعلام برنده در کن برپا شد چنین گزارش داد: ” سری شش تایی آگهی های ماءالشعیر بادوایزر آنقدر نزد بینندگان جشنواره محبوبیت داشت که بعد از تمام شدن بخش جوایز نوشیدنی ها، مردم هنوز جمله ی تبلیغاتی بادوایزر را فریاد می زدند.”

یکی از اعضای هیات داوران تلویزیون گفت: “این آگهی تازه و سرگرم کننده بود و همه عاشق آن شدند و برای ما حدودا پنج دقیقه زمان برد که آن را تقریبا صد در صد انتخاب کنیم.”

سال بعد از آن، بادوایزر در جشنواره ی کن، جایزه ی شیر برنز را به خاطر برنامه ی تبلیغاتی “در چه حالی؟” که در واقع دنباله ی آگهی “چه خبر؟” بود، از آن خود کرد و آقای اگوست بوش چهارم، نایب رئیس بازاریابی شرکت آن هویزر- بوش Anheuser Busch بعنوان برترین مدیر تبلیغاتی سال برای آگهی بادوایزر و به دلیل ” ارائه ی تبلیغات متفاوت و خاص و با کیفیت دائمی در طول چند سال اخیر” شناخته شد.

یک دقیقه صبر کنید! آیا آگهی “چه خبر؟” و “در چه حالی؟” باعث فروش بادوایزر شدند؟ در حقیقت فروش بشکه ای بادوایزر در ایالات متحده طی دهه ی گذشته هر سال اُفت داشته است. رقم فروش آن ۵۰ میلیون بشکه در سال ۱۹۹۰ به کمتر از ۳۵ میلیون بشکه در سال ۲۰۰۰ رسیده است.

بادوایزر در چه حالی؟ آنچه که سیر ترقی پیموده، بادلایت Bud light( ماءالشعیر کم کالری بادوایزر) بوده است. در دهه ی گذشته فروش بادلایت هر سال بالا رفته است به گونه ای که از ۱۲ میلیون بشکه در سال ۹۰ به ۲۲ میلیون بشکه در سال ۲۰۰۰ رسیده است و به احتمال زیاد در آینده ی نزدیک فروش بادلایت از بادوایزر معمولی بالاتر خواهد رفت.

خوب پس چرا جایزه ی بزرگ به تبلیغات بادلایت تعلق نگیرد؟ هر چه باشد فروش این محصول بیشتر شده است و اگر تبلیغات بادوایزر باعث بالا رفتن فروش آن نشده، پس مستحق پاداش نیست.

ممکن است شما روان شناسی جامعه ی خلاق هنری را درک نکنید. تبلیغات هنر است و هیچ ارتباطی به فروش ندارد. شما با وارد کردن منافع تجاری، روند فعالیت آن را مخدوش میکنید.

به جز یک مورد، هیچ کدام از برنامه های مخصوص جوایز بزرگ تبلیغات، در اهدای جایزه، به جز خود آگهی به نکته ی دیگر توجهی ندارد. موارد دیگری که در یک آگهی مهم است، مثل اهداف آن یا به وجود آوردن آگاهی تازه در مخاطب، در انتخاب بهترین آگهی از نگاه داوران نقشی ندارد. (آن یک مورد استثناء، جایزه ی اِفی Effe است که توسط شعبه ی نیویورک سازمان بازاریابی آمریکا اهدا می شود.)

ممکن است حدس بزنید که همکاران خلاقی-هنری تبلیغات، به ندرت درباره ی بردن جایزه ی اِفی (مخفف واژه ی Effectiveness یا تاثیر گذاری) لاف می زنند.

شاید شرکت آن هویزر- بوش، روی تبلیغات بادلایت بیشتر از بادوایزر سرمایه گذاری کرده باشد! البته در حقیقت موضوع عکس این است. در پنج سال گذشته این شرکت ۵۰ درصد بیشتر از تبلیغات بادلایت، روی تبلیغات بادوایزر هزینه کرده است.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *