swot چیست و چه کاربردی دارد؟ ماتریس SWOT در واقع یک سیستم تحلیلی است که به شما کمک می کند با آنالیز عوامل داخلی و خارجی مربوط به سازمان، فرصت ها (Opportunities)، تهدیدها(Threats) ، نقاط قوت (Strenghts)و ضعف(Weaknesses) سازمان یا پروژه خود را بشناسید و راهکارهایی برای استفاده از فرصت و نکات مثبت و یا رفع نقاط ضعف و تهدید ارائه کنید. SWOT به شما کمک می کند تا برای درک موقعیت فعلی و آینده بازار، برای یک یا چند...
منتخب سردبیر
مقالاتی که خواندنش جذاب خواهد بود.آخرین مقالات
آخرین مقالات ایده پردازان را دنبال کنید.تلاش پولاروید، زیراکس و کداک برای گسترش خطی
تلاش پولاروید، زیراکس و کداک برای گسترش خطی آمازون همیشه می تواند به طرف حرفه ی اصلی اش عقب گرد کند، اما شرکت شرکت های دیگر دارای امنیتی که یک حرفه ی مادر بوجود می آورد نیستند. سه مثال اخیر...
خارج شدن سایت آمازون دات کام Amazon.com از مسیر
خارج شدن سایت آمازون دات کام Amazon.com از مسیر "آمازون دات کام" نام تجاری ای است که توسط اطلاع رسانی به وجود آمد. حتی زمانی بود که نام آن بیش از نام بیل کلینتون در مقالات تکرار می شد. ولی...
خارج شدن کالاوای Callaway از مسیر
خارج شدن کالاوای Callaway از مسیر محصولی که باعث شهرت این نام تجاری شد، چوب گلف بیگ برتای Big Bertha آن بود. ولی گویا کلوپ های گلف به اندازه ی کافی مطابق میل "کالاوی" نبودند. نام تجاری لوازم گلف کالاوی،...
خارج شدن از مسیر حرکت درست با تبلیغات
خارج شدن از مسیر حرکت درست با تبلیغات بسیاری از نام های تجاری سوار بر موجی از اطلاع رسانی در جهت تثبیت ایده ها و برداشت ها، در مورد خودشان در ذهن مخاطبین، وارد بازار می شوند. سپس واحد تبلیغات...
عدم بازگشت سرمایه در تبلیغات
عدم بازگشت سرمایه در تبلیغات بیش از چهل سال پیش آلفرد پولیتز Alfred politz، محقق برجسته، دامی که مشتریان تبلیغات خلاق در دام آن می افتند را نمایان کرد. او در مقاله ای تحت عنوان "معمای حل نشدنی تبلیغات خلاق"...
هر نام تجاری ای به خلاقیت نیاز ندارد !
هر نام تجاری ای به خلاقیت نیاز ندارد ! هر نام تجاری ای که یک برنامه ی تبلیغاتی در نظر دارد، نیازمند خلاقیت نیست. اگر چنین نیازی داشت، بیشتر محتاج برنامه ی روابط عمومی تا تبلیغات. نام های تجاری توسط...