ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۳/۲۷
394 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

چگونه برندها می‌توانند در دنیای فرار بازاریابی رشد کنند؟

۱۰۰ برند اول جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه شرکت برندز، وضعیت اقتصادی و ژئوپلتیک فزاینده‌ای‌ در جهان را نشان می‌دهند.

انتخابات، رفراندوم، جنگ‌ تعرفه‌ها، فاجعه زیست محیطی؛ همه اینها نشان می‌دهد که جهان پر از بی‌ثباتی و بلاتکلیفی است. در عین حال، میزان تغییر در جامعه، مصرف کنندگان و تکنولوژی در حال رشد و به سرعت در حال تغییر است. البته این موضوع بر روی برندها و شکل دادن دستور کار بازاریابی تاثیر دارد.

این نوسانات را می‌توان در رتبه بندی ۱۰۰ برند برتر جهان از نگاه شرکت برندز مشاهده کرد. این رتبه بندی نشان می‌دهد که ۴۶ برند تجاری در مقایسه با سال قبل که رقم این برندها ۷۱ بود، میزان ارزش خود را بیش از ۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش دادند، این در حالی که ۲۶ برند تجاری در سال جاری بیش از ۱ میلیارد دلار در مقایسه با سال ۲۰۱۸ که ۱۲ برند تجاری بوده‌اند، کاهش ارزش داشته‌اند.

با توجه به سایت Kantar، تمام این حالات به وجود آمده برای برندهای تجاری نشانه‌ای از زندگی در جهان VUCA (یعنی جهان بی‌ثبات، بلاتکلیف، پیچیده و دارای ابهام) است، که VUCA مفهومی است که ابتدا توسط دانش آموزان در کالج نظامی ارتش آمریکا، برای توصیف بی‌ثباتی، بلاتکلیفی، پیچیدگی و دارای ابهام بودن جهان پس از جنگ سرد به وجود آمد.

به گفته گراهام استاپلهورست مدیر استراتژی جهانی شرکت برندز: “افزایش برندهای اکوسیستم یک نشانه از پیچیدگی است؛ شکستن مرزهای طبقه‌بندی نشانه‌ای از ابهام است؛ سرعت حرکت داده‌ها نشان دهنده بی‌ثباتی است، “

 آمازون با بیش از ۵۲٪ افزایش ارزش، شماره اول در سال ۲۰۱۹ و نمونه اصلی از یک برند اکوسیستم است، همچنین شرکت Adobe با ۵۷٪ و رتبه چهل و دوم و وبسایت Salesforce با ۵۸٪ افزایش و رتبه چهل و ششم جزء شرکت‌های سودآور بودند.

تحقیقات برندز نشان می‌دهد برندهای که در پنج یا بیشتر حوزه‌های کسب و کاری کار می‌کنند به طور متوسط چهار برابر بزرگتر و ۱۰ برابر سرعت رشد آن بیشتر از دیگران است.

برندهای مصرف کننده تکنولوژیکی چینی به نام Meituan (رتبه ۷۸) و شرکت DiDi Chuxing  با (رتبه ۷۱) – هر دو تازه واردان برندز در سال جاری هستند که با افزایش حوزه‌های کاری خود در حال افزایش ارزش خود هستند. با توجه به توان بالقوه چین و توانایی‌های آنها در تکنولوژی، این برندها قادر خواهند بود به سرعت ارزش خود را افزایش دهند.

همچنین گردش ارزش در بخش مالی نیز از بانک‌های بزرگ تا شرکت‌های پرداختی اکوسیستم نیز وجود دارد. در دهه گذشته، ارزش درآمدزایی شرکت‌های پرداختی ۸۰۱ درصد افزایش یافته است، و این در حالی است که بانک‌های جهانی به طور کلی توانسته‌اند ۴۹ درصد ارزش خود را افزایش دهند.

اگر شما در موقعیتی قرار دارید که نام برند و خودتان شناخته شده‌تر از مناسباتتان باشد، با مشکل مواجه هستید.

مارتین گوئریرا، برندز

افزایش ارزش شرکت‌های پرداختی در سال ۲۰۱۹ کاملا در اطلاعات موجود در برندز مشهود است؛ مسترکارت با افزایش ۳۰ درصدی سهام در رتبه دوازدهم، پی‌پل با افزایش ۲۵ درصدی و رتبه بیست و ششم، و American Express با افزایش ۱۷ درصدی و رتبه سی و سوم بیشترین افزایش سود را داشتند، در حالی که بانک Commonwealth استرالیا در رتبه نود و یکم با ۱۸ درصد کاهش ارزش، Wells Fargo در رتبه بیست و سوم با ۱۵ درصد کاهش ارزش، Citi Bank در رتبه هفتاد و هفتم با ۱۱ درصد کاهش ارزش و HSBC در رتبه پنجاه و ششم با ۲ درصد کاهش ارزش، تفاوت گردش مالی این دو را نشان می‌دهند.

شرکت‌های تولید کننده خودرو نیز سرنوشت مشابهی را تجربه می‌کنند. حتی یک شرکت تولید ماشین در سال ۲۰۱۹ نتوانست ارزش خود را افزایش دهد. بی ام دبلیو در رتبه پنجاه و پنجم و مرسدس بنز در رتبه پنجاه و چهارم هر دو ۹٪ کاهش ارزش داشتند و تویوتا در رتبه چهل و یکم کمتر از ۳٪ کاهش ارزش داشته است، این در حالی است که فورد و هوندا به طور کامل از رتبه‌بندی حذف شده‌اند. در همین حال، با ارزش گذاری ۹ میلیارد دلاری، برند تسلا (Tesla) برای اولین بار خیلی نزدیک به وارد شدن به رتبه بندی است.

مارتین گوئریرا، مدیر تحقیقاتی جهانی برندز می‌گوید: “در زمان‌های قدیم میزان مقیاس، بزرگی برند بود که در حال حاضر دیگر وجود ندارد.”

“شاید قبلا این مقیاس اندازه‌گیری برندهای بزرگ، برای بعضی از آنها، احساس از خود راضی بودن بود. اما این طرز تفکر امروزه کاملا حذف شده است، زیرا امروزه هرکس می‌تواند با یک لپتاپ و اتصال Wi-Fi کاری را شروع کند.

“برندهایی موفق شده‌اند که یاد گرفتند چگونه بر روی موضوعات مختلف روز سوار شوند، اما آنها مجبور هستند تا در مواقعی مجددا خود بسازند، حتی اگر در مورد قصد و هدف‌شان از مصرف کنندگانشان صادق باشند، در مواقعی مجبور هستند با توجه به تغییر نیازهای مصرف‌کنندگان رویه خود را تغییر دهند. “

از هم گسیختگى معنادار

بارها و بارها ثابت شده است که از هم گسیختگى و شکست‌ها باعث رشد برند می‌شوند. با نگاهی به ۷۷ برند تجاری که از سال ۲۰۱۵ و طی پنج سال گذشته در صدر ۱۰۰ رتبه اول قرار داشتند، ۴۰ درصد افزایش ارزش را مشاهده می‌کنیم، این در حالی است که ۱۰ برند تجاری که به مشکلات درون شرکتی و از هم گسیختگى مواجه بودند نگاهی می‌اندازیم، رشد ۱۱۰ درصدی را در آنها مشاهده می‌کنیم.

اما در سال ۲۰۱۹، جایی که از هم گسیختگى در همه جا است، “از هم گسیختگى معنی دار” است که کلید ربط ترقی و پیشرفت است.

به همین دلیل است که نتفلیکس با رتبه سی و چهارم و ارزش سود ۶۵ درصدی و اوبر با رتبه پنجاه و سوم و ارزش سود ۵۱ درصدی در رتبه بندی در حال صعود هستند. آنها محصولات و خدماتی را ارائه می‌دهند که شامل نیازها و انتظارات مصرف‌کننده می‌شوند، که به نوبه خود باعث افزایش برتری، چیزی که دیگر تضمین رشد نیست، می‌شود.

گوئریرا می گوید: “برندهایی که دارای ثبات هستند یا در سراشیبی رکودند آنهایی هستند که بیشتر شناخته شده‌اند. نقطه تفاوت این است که همیشه قابل استفاده و سودمند باشید، اما باید نقطه تفاوتی که انتخاب می‌کنید معنادار باشد “. ” اگر شما در موقعیتی قرار دارید که نام برند و خودتان شناخته شده‌تر از مناسباتتان است، با مشکل مواجه هستید. اگر مناسبلتتان نسبت به شناخته شده‌تر بودنتان بیشتر باشد، این فرصت است.”

این حالت را می‌توان در بازار فعلی ارتباطات هند با اپراتور Jio دید، که دستورالعمل جدید بنیانی دارد و کلا بازار را برهم زد.

هنگامی که جیو در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد، USP آنها برای برای ثبت نام‌های جدید، شش ماه اینترنت رایگان ارائه می‌داد. این کار باعث شد تا رهبران این بازار یعنی Vodafone و Airtel را مجبور به کاهش قیمت‌های خود در بازار کنند و در نهایت اوضاع به گونه‌ای پیش رفت تا Vodafone خود را از بازار هند خارج کرد.

ارزش جهانی برند Jio در سال گذشته ۶۹ درصد افزایش یافته است و در طول دو سال به لیست ۱۰۰ برند برتر رسیده است.

گوئریرا عنوان می‌کند: “قدرت مصرف کننده همیشه بیشتر از قدرت برند است.

به عنوان مثال، تاکسی‌های لندنی ” Black cabs ” جلوه حقیقی خود را نه بخاطر اوبر، بلکه بخاطر چشم پوشی کردن از نیاز مصرف کننده که یک سرویس سریع، ارزان و همیشه آماده است، از دست داده است. این سرویس چیزی است که برخی از شرکت‌ها بخاطر آن جلوه حقیقی‌ خود را از دست داده‌اند و این یک مشکل است. مواجه با مشکلات و از هم گسیختگی‌ها به معنی بررسی نیازها و انتظارات مصرف کنند‌ها است. به همین سادگی.”

ادامه ی مقالات برند سازی را دنبال کنید…

منبع: marketingweek

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *