ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۳/۲۰
1,024 بازدید
۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
زنجیره ی حرف ها

همانطور که در مقاله ی اعتبار اجتماعی گفته شد، بعضی حرف ها به این خاطر بیان می شوند که مردم با کمک شان خودی نشان دهند و نظر بقیه را جلب کنند. ولی این تنها دلیل ما برای حرف زدن نیست.

می شود اسم اغلب گفتگو ها را گذاشت: “حرف های بیهوده”.

دوست نداریم همینطوری ساکت یکجا بنشینیم، پس شروع می کنیم به حرف زدن؛ درباره ی هر چیزی که به ذهن مان برسد. همینطوری یک چیزی می گوییم که دور هم یک حرفی زده باشیم. ولی در این لحظه ها معمولا درباره ی چه چیزی حرف می زنیم؟ آن چیزی که از بقیه در دسترس تر باشد.

وقتی می آمدیم تریلی ها و بلدوزر ها دیدیم و در نهایت، یاد ساخت و ساز افتادیم. یکی از دوستان ورزش دوست مان را می بینیم و یاد بازی شب قبل می افتیم. زنجیره ها حرف سازند.

برگردیم به اطلاعات بازایجنت. زنجیره ها به ما کمک کردند بفهمیم چرا مردم درباره ی بعضی از محصولات بیش از بقیه حرف می زنند.

فعالیت های روزانه ی ما باعث می شوند بعضی از محصولات بیشتر در ذهن مان باشند و در نتیجه، بیشتر درباره شان حرف بزنیم. محصولات فعال تر نه فقط همهمه ی موقت دارند؛ که اگر با زنجیره های شان درست در ارتباط باشند، حرف های مستمر و مداوم هم خواهند داشت.

پس به جای اینکه فقط به فکر یک پیام گیرا باشید، مفهوم را هم در نظر داشته باشید. به این فکر کنید که پیام تان تا چه حد با محیطی که مردم هر روز با آن در ارتباط هستند، پیوند دارد.

یک زنجیره ی قوی خیلی بهتر از جملات و شعارهای گیرا عمل می کند.

شرکت بیمه ی “گایکو” تبلیغی پخش کرد که در آن می گفت عضویت در بیمه ی گایکو آن قدر ساده است که یک انسان غارنشین هم می تواند در آن عضو شود. از بعد خلاقانه اگر به این تبلیغ نگاه کنیم، واقعا هوشمندانه و عالی ست.

ولی از بعد زنجیره ها اگر بخواهیم بررسی اش کنیم، خیلی ضعیف است. کدام یک از ما در روز با انسان های غار نشین در ارتباط هستیم؟ خب، همین موضوع کافی ست برای این که به ندرت یاد این تبلیغ بیفتیم.

هر چه از آن دوره ی همهمه ی موقت یک محصول می گذرد، بیشتر به زنجیره ها احتیاج پیدا می کند. بازاریابی معمولی بیشتر به بخش ابتدایی (همهمه ی موقت) و واکنش اولیه ی مصرف کننده می پردازد.

کیت کت و قهوه

یکی از محصولاتی که خیلی خوب و هوشمندانه از زنجیره ها استفاده کرده، شکلات کیت کت است.

شعار تبلیغاتی شان این است: ” یه کم استراحت کنید و یه کیت کت بخورید”. شعری که یکی از به یاد ماندنی ترین آهنگ های دنیاست. اول کلمات اش را برای هر آدم بالای بیست و پنج سالی بخوانید تا آخرش را برای تان می خواند.

ولی سال ۲۰۰۷، “کالین کوراک” را مسئول کردند تا نام تجاری کیت کت را دوباره زنده کند. شعرشان مال بیست و اندی سال پیش بود و به نظر می رسید دیگر حال و هوای گذشته را ندارد.

سوالی که در ذهن کالین شکل گرفت این بود که مردم چه وقت هایی کیت کت می خورند: وقت های استراحت یا همراه یک نوشیدنی گرم.

فکری به ذهنش رسید: کیت کت و قهوه.

پروژه ی کیت کت و قهوه، کیت کت را دوباره بر سر زبان ها انداخت. عوامل زیادی در موفقیت ایده شان دخیل بود. “کیت کت و قهوه” هم آوایی خوبی دارند و از قضا امکان ندارد قهوه در ساعات استراحت مردم جایی نداشته باشد. ولی من می خواهم یک دلیل دیگر را به این فهرست اضافه کنم. زنجیره ها.

خیلی ها در کل دنیا قهوه می نوشند. کالین با ربط دادن این دو چیز به هم کاری کرد که هر کس هر جا قهوه می بیند یاد کیت کت بیفتد.

(منبع: راهکارهای بازاریابی ویروسی، جونا برگر)

ادامه ی مقالات بازاریابی ویروسی سری زنجیره ها را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

3 پاسخ به “بازاریابی ویروسی (زنجیره ها ۳)”

  1. salesman گفت:

    اینم خیلی خوب بود، جونا برگر واقعاً روی بازاریابی ویروسی مسلطه
    ممنون از نویسنده و گردآورنده

  2. خرید اينترنتی گفت:

    موضوعی بسیار جالب بود و بخوبی روی بازاریابی آگاهی کامل جمع آوری شده که بنوعی ارزنده و قابل سنجش است

    باسپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *