قدرت فروش: ۱۰ چیزی که هرگز نباید بگویید (۱)
هیچ فرمول رویایی برای فروش یا معاملات شما وجود ندارد. صرف نظر از اینکه شما چه کاری انجام داده اید، گاهی فروش انجام نمی شود. در این حالت، شما نیاز به زمان شناسی برای فروش دارید.
بهترین چیزی که شما بعنوان یک شخص فروشنده مثبت می توانید انجام دهید، این است که شرایط ممکن را ایجاد کنید. شرایطی که در آن بیشترین احتمال فروش وجود دارد. علیرغم اینکه کارهای قطعی و معینی وجود دارد که می توانید انجام دهید، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که با بکار گیری آنها حتما فروش اتفاق بیفتد.
در زیر به مواردی اشاره می کنم که فروش را صد در صد با شکست مواجه می کند، از گفتن این جملات بپرهیزید:
- این مورد نیاز شما نیست
هیچ چیز به این اندازه مشتری را عصبانی نمی کند که شما به جای او تصمیم بگیرید. بعضی مواقع که کسی با من اینگونه برخورد می کند، دلم می خواهد به فروشنده بگویم: “لعنت به تو، من خودم می توانم تصمیم بگیرم! من بالغ هستم و می دانم چه کاری به نفع من هست و چه کاری نیست. اگر اشتباهی کردم خودم در مقابل آن مسئولیت دارم. سعی نکنید مرا از قابلیت هایم دور کنید.”
تا جایی که می توانید آنها را به تدریج از نتایج کارشان آگاه کنید. نباید به خاطر اشتباهات، واقعیت ها را نادیده بگیرید.
- شرکت ما هرگز این کار را انجام نمی دهد
“هرگز” کلمه ای بسیار بزرگ است. همه ی چیزهای موجود در جهان در حال تغییر است، پس چرا فکر می کنید شرکت شما مطلقا تغییر نمی کند؟
عکس العمل اولیه ی شما باید معقول باشد و با خواسته های مشتری تطابق داشته باشد. در بدترین شرایط هم باید بگویید: “بسیار خوب، این یک گام بسیار بزرگ برای ما خواهد بود، زیرا تا کنون چنین کاری را انجام نداده ایم. اجازه دهید تا من با رئیسم صحبت کنم و نتیجه ی آن را با شما در میان بگذارم.”
بعضی از پاسخ ها شما را بعنوان فردی مسئولیت پذیر، موافق با تغییر و آگاه از نتایج پیشنهادات مشتری، بدون بی حرمتی به ساختار زنجیره ای فرماندهی شرکت نشان می دهد. اینها مواردی هستند که نشانگر احترام به مشتری هستند، برای اینکه، هر کسی برای شرکتش به دنبال همین کارها است.
( منبع : قدرت فروش مثبت ، استفان شیفمن )
ادامه مقالات قدرت فروش مثبت را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید