برندسازی شخصی : از همکاران راهنمایی بخواهید
شاید این توصیه با مفهوم رقابت تناقص داشته باشد ؛ ولی یکی از منابع ارزشمند که می توانید داشته باشید همکاران شما هستند اگرچه ممکن است در برخی موارد رقیب شما هم محسوب شوند . ولی در اینجا به کمی سیاست نیاز دارید ، باید سعی کنید که رقیبان شما رقیب مستقیم شما نباشند .
به عنوان مثال : ممکن است شما شخصی را پیدا کنید که همان کار شما را ارائه می دهد ولی در شهر دیگری در این مورد می توانید تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید . حتی ممکن است شخصی را پیدا کنید در شرکت که در بخش دیگری کار می کند . مردم وقتی احساس تهدید نکنند ، اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می دهند در واقع از اینکه بتوانند به کسی کمک کنند و یا نقش مربی را داشته باشند حس خوبی هم می گیرند.
منابع دیگری هم هستند که برای اطلاعات گرفتن از همکاران ، می توان از آنها بهره برد :
- سایت ها ، گروه ها و شبکه های اجتماعی : به ویژه فضاهایی که مربوط به کسب و کار هستند ، شما را به کسانی متصل می کنند که علایقی شبیه به شما دارند و اطلاعات مفید و خوبی در اختیارتان قرار می دهند.
- خبرنامه های صنعتی : مطالب این خبرنامه ها می تواند دید و نگرش ارزشمندی به شما دهند ، پیرامون کاری که انجام می دهید و افرادی که مخاطب شما هستند .
- سایت های ویژه ی صنایع : کارشناسان صنایع اغلب در این سایت ها معرفی می شوند و شما می توانید اخبار مربوط به حرفه خود را دنبال کنید . این سایت ها می توانند اطلاعاتی را که درباره ی کاری که می کنید و بازارهایی که به آنها خدمت می دهید را در اختیارتان قرار دهند .
- انجمن های تخصصی و حرفه ای : شما می توانید با حضور در این انجمن ها شبکه ی ارتباطی کار خود را افزایش دهید ، به سخنرانی ها گوش دهید تا متوجه شوید که شخصیت های برجسته در صنعت مربوط به شما چه کسانی هستند و چگونه رفتار می کنند .
- درباره ی رقبای تان اطلاعات جمع آوری کنید : اگر بازارتان رقیب دارد از آن نترسید ، این را بدانید که شما گوشه ی امنی دارید که ممکن است برای دیگران هم جذاب باشد . با برندسازی شخصی ، با روشی اصیل رقابت کنید تا مخاطب هدف را جذب خودتان کنید .
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید