ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۱۵
811 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

مشتری مداری: ضرورت اخذ بازخورد از مشتری

از آنجایی که نظرات مشتری می تواند مستقیما ما را به عملکردی بهینه راهنمایی کند لذا:

در محله ی اول، ضروروت استقرار یک مکانیزم بازخورد Feedback موثر، فوق العاده ضروری است تا به این وسیله نکات مثبت و اثربخش سازمان و همچنین نکات منفی و آسیب رسان آن شناسایی گردد.

مرحله ی دوم، نحوه ی دریافت بازخورد از مشتری باید مورد بررسی قرار گیرد.

مرحله ی سوم، شامل چگونگی اندازه گیری و ارزیابی بازخوردهاست.

مرحله ی چهارم، دریافتن شیوه های موثر برای مرتفع ساختن نقاط ضعف و عملکرد بهینه، مدیریت شکایات مشتریان و نحوه ی بررسی و رسیدگی به آنها می باشد.

مرحله ی پنجم، نقاط مثبت سیستم که بر روی بهترین مشتریان سازمان یعنی مشتریان کلیدی و وفادار ما تاکید دارد را مورد مطالعه قرار می دهد.

 

مرحله ی اول: ضرورت استقرار مکانیزم بازخورد

بنابراین ضرورت با استقرار بازخورد از نیازهای بسیار اساسی سازمان های موفق می باشد. زیرا که:

۱.بازخورد روشی سودمندی برای اندازه گیری عملکرد و تخصیص منابع، برای پروژه ها و کارهای پربازده می باشد.

۲.تمرین مفیدی برای نزدیک شدن به مشتری و درک متقابل از همدیگر می باشد.

۳.ابزاری برای تقویت شایستگی و راه های امن سازمان برای رسیدن به بهینه سازی مستمر کالا و خدمات است.

۴.وسیله ای برای جلوگیری به موقع از انحرافات عملکردی، شکایت و نارضایتی مشتری است که اگر به موقع دریافت نکنیم شاید درمان های بعدی ما “نوشداروی بعد از مرگ سهراب” باشد.

۵.معیار مطمئنی برای حصول اطمینان از اجرای درست برنامه های بهبود، تکامل و توسعه است.

۶.استقرار سیستم بازخورد سبب تبادل افکار بین مشتری و فروشنده گشته و کیفیت کالا و روابط را بسیار بهبود می بخشد.

۷.آقای مورال رافل هم در این زمینه می گوید: تجارت موفق دو راز بسیار ساده دارد که عمل به آن توفیق می آورد وگرنه موجب شکست می شود:

  • از مشتری خود بپرسید: چه می خواهد؟
  • آنچه را که می خواهد به او بدهید، نه آنچه را که دارید به او تحمیل کنید.

۸.با استقرار سیستم بازخورد شما می توانید مشتریانی که شما را دوست ندارند شناسایی کنید و با یک سیستم پوششی Recovery از طریق تقویت نقاط اشتراک، فاصله ی خود را با آنها کم کنید. به این آمار حساس و تکان دهنده برای توجه به ضرورت گرفتن بازخورد توجه فرمایید:

  • شرکت های موفق هم به طور متوسط هر پنج سال یکبار نیمی از مشتریان خود را از دست می دهند اما چون این کار به تدریج صورت می گیرد، اصلا متوجه از دست دادن این سرمایه ی عظیم که با هزینه های گزاف بدست آمده، نمی شوند.
  • شرکت هایی که سالانه ۵ درصد مشتری را حفظ می کنند ۲۵ تا ۷۵ درصد افزایش سود خواهند داشت.
  • جذب مشتری جدید بین ۵ تا ۱۰ برابر نگهداری مشتری قدیمی هزینه دارد.
  • وقتی مشتری خشنود باشد، برای شما تلاش و هزینه ی کمتری در بر دارد.
  • مشتریان اطلاعات بسیار ارزشمندی در زمینه ی مصرف و نحوه ی استفاده از کالا و خدمات دارند که در صورت دسترسی به آنها برای فروشنده بسیار سودمند خواهد بود.
  • بسیاری از مشتریان ناراضی هرگز به طور مستقیم شکایت نمی کنند و به سادگی به سوی رقیب می روند.
  • تمایل مشتریان ناراضی به گله و شکایت نزد تولید کننده کم است و در اکثر صنایع فقط ۵ درصد از مشتریان به خود زحمت شکایت می دهند و می بایست با اتخاذ شیوه های مناسب این درصد را افزایش دهیم.

۹.تحقیقات نشان داده که گرفتن بازخورد و گوش دادن به شکایات مشتریان ۹۰ درصد کار است، اقدام برای حل آن ۷ درصد و پیگیری برای اطلاع از راضی شدن یا نشدن (بازخورد مجدد) ۳ درصد دیگر را تشکیل می دهد. سازمان های هوشمند، مشتریان را تشویق به شکایت و انتقاد می کنند و تسهیلات لازم را جهت این کار برای مشتری فراههم می کنند، زیرا عدم وجود شکایات، بیانگر مدیریتی غیر موثر و ناکارآمد است.

۱۰.شاکیان و انتقاد کنندگان دوبرابر مشتریانی که مشکل خدماتی داشته ولی شکایت هایشان را مطرح نکرده اند، ارزش دارند، زیرا:

در مقابل هر شکایتی که از مشتریان دریافت می شود ۲۶ درصد شاکی دیگر نیز وجود دارد که سکوت می کنند. ولی این ۲۶ نفر عدم رضایت خود را حداقل با ۸ تا ۲۰ نفر در میان می گذارند و آن را به سوی شرکت رقیب می کشانند.

۱۱.امکان اینکه ۹ تا ۳۷ درصد از مشتریان، از خدمتی که دریافت کرده اند عصبانی و خشمگین بوده ولی شکایت نکرده اند، دوباره مراجعه کنند، بسیار اندک است. اما اگر به شکایت آنها فقط گوش بدهیم، مراجعات بعدی ۵۰ درصد بیشتر می شود.

(منبع: مشتری مداری، اسماعیل محمدی)

ادامه ی مقالات مشتری مداری را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *