در ادامه ی آنچه در مقاله ی گذشته، در راستای بازاریابی در شبکه های اجتماعی گفته شد؛ امروز به بررسی یکی از این شبکه ها و چگونگی استفاده از آن می پردازیم.
لینکداین
با استفاده از این شبکه، می توانید از آخرین روندهای دنیای مراکز خرید و مال ها با خبر باشید. برای این کار باید در صفحات و گروه های مراکز خرید و انجمن بین المللی مراکز خرید (ICSC) عضو شوید. گروه های لینکداین به شما کمک می کند تا انجمن های حرفه ای را پیدا کنید که در حال اشتراک گذاری تجارب، احساسات، علایق، وابستگی ها و اهداف مشابه شما هستند. می توانید ایده های زیادی درباره ی برنامه بازاریابی و استراتژی های کسب و کار در این گروه ها پیدا کنید.
لینکداین تنها شبکه ی اجتماعی فراگیری است که به روابط بنگاه به بنگاه (Business to Business) توجه می کند. یعنی افراد حرفه ای و متخصص و سازمان های مختلف در این شبکه ی اجتماعی فعال هستند.
در سال ۲۰۰۹، بیش از ۲۰۰ هزار گروه در لینکداین وجود داشت که این عدد در سال ۲۰۱۴، به بیش از ۸۱۲ هزار گروه رسید و همچنان نیز در حال رشد می باشد. قطعا می توانید گروه های مورد علاقه ی خود را پیدا کنید و در آنها عضو شوید. یک قدم بالاتر بروید و گروه خود را تاسیس کنید. لینکداین قوانین راحتی را برای ساخت گروه در نظر گرفته است.
متاسفانه مراکز خرید و مال های کمی درساخت این گروه ها فعال هستند. شما می توانید به راحتی و با صرف کمترین هزینه برای مرکز خرید خود گروهی تاسیس کنید. می توانید از مخاطبان خود پرسش هایی بپرسید و نظر آنها را در شکل و محتوای گروه تاثیر دهید. سعی کنید آنها را در موضوعات جذاب و مرتبط با کار خود درگیر کنید مانند پوشاک، مد، لوازم آرایشی و بهداشتی، رستوران ها و غیره. همچنین درباره فروشگاه های جدید و ویژگی های آن اطلاع رسانی نمایید. هر چقدر می خواهید، خلاق باشید.
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید