نقش مدیریت در یک سازمان چیست؟
مدیریت، نقش اساسی در پیشبرد یک کسب و کار دارد. چهار عامل مهم مدیریت عبارتند از:
– برنامه ریزی planning یا تصمیم گیری برای اهداف تجاری و روش های دستیابی به آنها،
– سازماندهی و تخصیص منابع یا تعیین بهترین فرد برای هرکار
– هدایت، انگیزه دادن، آموزش و نظارت بر پرسنل،
– کنترل و یا تجزیه و تحلیل معیارها و شاخصها در طول مسیر تا رسیدن به اهداف برندینگ.
یک مدیریت قوی و کارآمد لازم است از روشهای جدید بهره مند شود که در ادامه لیست راهکارها و آموزش کاربردی به طور خلاصه تشریح میشوند.
بازاریابی Agile چه وظایفی دارد؟
بازاریابی چابک و انعطاف پذیر، یا Agile marketing، یک رویکرد بازاریابی تاکتیکی است که در آن تیم های بازاریابی پروژههای ارزشمندی را شناسایی میکنند، اهداف آن را تعیین مینمایند و در این مسیر تلاشهای جمعی خود را متمرکز میسازند. پس از آن، با سرعت هرچه تمامتر، تأثیرات پروژه را اندازه گیری میکنند و سپس به طور پیوسته نتایج را در طول زمان بهبود میبخشند. این نوع بازاریابی نیاز به همچنین برنامه های بازاریابی کوتاه مدت، متوسط مدت و دراز مدت دارد. این تیم تحت نظر مدیریت، وظیفه تقسیم وظایف به فازهای کوتاه کاری دارد که پس از هر مرحله آن را مجددا ارزیابی کرده و اهداف را به طور مکرر با برنامه ها تطبیق میدهد.
روش OKR چیست؟
روش اهداف و نتایج کلیدی یا Objective and Key Results به اختصار (OKR)، گفته میشود. روش OKR یک متدولوژی بر پایه تعیین هدف است که از نتایج به جای تکالیف به عنوان انگیزه و مشوق افراد استفاده میکند. در این روش، اهداف و نتایج حاصل از آنها در دوره های ۳ ماهه و یکساله تعریف و پیگیری میشود. در این روش هر فرد شاغل در یک سازمان میتواند ببیند که هر فرد دیگر یا مدیریت روی چه پروژهای کار میکند و اینکه سابقه یک پروژه در سازمان چه بوده است.
شاخص kpi چیست؟
شاخص کلیدی کارآیی یاKey Performance indicator یک میزان جهت ارزیابی موفقیت در یک کسب و کار است. با داشتن این شاخص، یک شرکت میتواند میزان رسیدن به اهداف خود را بسنجد و با ارزیابی عملکرد خود، قدم به قدم به اهداف تعیین شده خود نزدیک شود. با اندازهگیری شاخص کلیدی کارآیی، یک شرکت متوجه میشود که تا چه میزان با اهداف کلیدی خود فاصله دارد و چقدر به آنها نزدیک شده است.
نقش مارکتینگ در یک سازمان چیست؟
بازاریابی یا مارکتینگ، در علم امروز به عنوان یک فرآیند واسط بین مدیریت و اجتماع تعریف میشود. وظایف واحد بازاریابی جذب مشتریان جدید، حفظ مخاطبان فعلی، گسترش ارتباط سازمان و مشتریان است. در این راستا واحد بازاریابی، طرح بازاریابی یا Marketing plan را ارائه میدهد که استراتژی تبلیغاتی سازمان برای تحقق اهداف خود را مشخص میکند. دو رویکرد در این علم دارای اهمیت است که در ادامه توضیح داده میشود.
– بازاریابی اجتماعی یا Social marketing، رویکردی است که عقیده دارد که تصمیمات بازاریابی یک سازمان باید با در نظر گرفتن اهداف شرکت، نیازهای مصرفکنندگان، و در نهایت منافع درازمدت جامعه تعیین شود. اصل مهم قائل شدن ارزش زیاد برای مشتری است.
– بازاریابی آنلاین یا Online marketing، مجموعه ای از ابزارها و روشها با بهرهگیری تکنولوژی اطلاعات یا IT، برای عرضه خدمات یا محصولات سازمان از طریق اینترنت است. در ادامه لیست ابزارهای مورد استفاده در بازاریابی آنلاین یا Marketing tools آورده میشود.
آنالیز SWOT چه کاربردی دارد؟
از آنالیز یا تجزیه و تحلیل SWOT برای توسعه یک استراتژی بازاریابی استفاده میشود. تجزیه و تحلیل SWOT یک مدل ساده است که نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدهایی که برای یک سازمان پیش میآید مورد ارزیابی و تحلیل قرار میدهد و از آن برای پایه ریزی استراتژی بازاریابی سازمان استفاده میکند.
نقش SEO در بازاریابی دیجیتال چیست؟
بهینه سازی موتور جستجو یا SEO، اهمیت جستجوگرها در بازاریابی دیجیتال را نشان میدهد. در فرآیند ساخت یک صفحه وب مواردی مثل پیدا کردن آسان ، خزیدن آسان، و دسته بندی آسان، بسیار مهم است. در مبحث بازاریابی این کار به مشتریان سازمان کمک می کند که از میان هزاران کسب و کار دیگر، شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند. در حال حاضر SEO یک بخش جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است.
چرا ابزار STP اهمیت دارد؟
ابزار STP یک رویکرد سه مرحله ای برای ایجاد یک طرح بازاریابی هدفمند است. در اینجا “S” برای segmenting یا تقسیم بندی، “T” برای targetingیا هدف گیری و “P” برای positioning یا موقعیت یابی مورد استفاده قرار می گیرد. بازاریابیSTP نقش مهمی را در مارکتینگ ایفا میکند تا مشتری به حق خود برسد. هر سه مورد فوق ابزار مورد استفاده مدیریت برای هماهنگ کردن محصولات سازمان با مشتریان خود میباشد.
ادامه مقالات مدیریت را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید