ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۱۲/۲۰
340 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بهترین کاری که یک مدیر حرفه ای می تواند برای بهبود کسب و کار خود انجام دهد این است که استراتژی خود را روی حفظ تمرکز کارکنان در محل کار قرار دهد. اصولا هر چه نیروی کار تمرکز بیشتری داشته باشد و احساس کند که مدیران هم در کنار آنها مشکلات مختلف را تجربه می کنند، انگیزه بیشتری دارند.

یک مدیر خوب برای کارکنان:

  • نقش یک معلم برای آموزش را دارد
  • نقش یک روانشناس برای درک مشکلات و برطرف کردن آنها را دارد
  • نقش یک برادر برای همکاری در حل مشکلات شخصی را دارد
  • نقش یک پدر برای انجام فعالیت های دستوری و آمرانه را دارد
  • نقش یک فرمانده برای مدیریت شرایط بحرانی را دارد
  • نقش یک مسکن برای کنترل درد لحظه ای آن ها را دارد.

طبیعتاً مدیران هم امتیازات جالب توجهی از حفظ تمرکز کارکنان در محل کار به دست می آورند. حالا در ادامه خواهیم گفت که چرا حفظ این تمرکز مهم است و یک مدیر می تواند از چه طریقی تمرکز کارکنان خود را حفظ کند.

چرا حفظ تمرکز کارکنان در محل کار در اولویت است

طبیعتاً هر مدیری با توجه به تجربه ای که در حوزه های مختلف دارد پاسخ متفاوتی به این سوال خواهد داد. مسلماً وقتی که شما مدیر یک باشگاه ورزشی پرطرفدار باشید شرایط متفاوتی نسبت به یک شرکت کوچک کارآفرینی دارد. اما به طور کلی حفظ تمرکز کارکنان در محل کار به چند دلیل زیر ضروری است:

اول از همه خود مدیر راحت تر است!

وقتی که همه کارکنان یک شرکت روی هدف و وظیفه خود متمرکز هستند، طبیعتاً توانایی بیشتری برای انجام وظیفه خود می گذارند و تمام نیروی خود را معطوف به این می کند که آن کار به بهترین شکل ممکن انجام شود. گاهی می‌بینیم که افراد متمرکز می تواند سخت ترین کار های ممکن را انجام دهند. اما در طرف مقابل کسانی که متمرکز نیستند در انجام ساده‌ترین کار های ممکن هم ناتوان می مانند و آمار بازدهی بسیار پایینی دارند.

چرا حفظ تمرکز کارکنان در محل کار در اولویت است

اهداف قابل پیگیری می شوند

معمولاً هر سازمان دولتی یا خصوصی برای گام‌های مختلف خود اهداف مختلفی برنامه ریزی می کند. مثلاً شما به عنوان یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی ممکن است در ماه اول فروش ۲۰ بسته را برنامه‌ریزی کرده باشید و برای ماه دوم چهل و ماه سوم ۸۰ بسته را برنامه‌ریزی کرده باشید.

حفظ تمرکز کارکنان در محل کار شرایطی به وجود می‌آورد که همه آنها به طور کامل روی اهداف خود باقی بمانند. حالا اگر این اهداف در یک جهت باشند مانند حرکت چند مسیر رودخانه در یک جهت است که در نهایت به اقیانوس ختم می شود.

نظم در محل کار افزایش می یابد

مطمئناً یک دروازه‌بان نمی‌تواند گوشه چپ یا گوشه راست بازی کند. همین وضعیت در مورد مهاجم و سایر پست های یک تیم فوتبال هم وجود دارد و هر کسی برای یک هدف برنامه ریزی شده است. شاید یک بازیکن برای یک بازی مجبور شود که جایگزین بازیکن مصدوم تیم می شود، اما هیچ وقت نظم و کارایی اولیه خود را ندارد و نظم کلیه تیم به هم میریزد.

حفظ تمرکز کارکنان در محل کار شرایطی را به وجود می‌آورد که هر کسی در محل مناسب و از پیش تعیین شده خود قرار گیرد و بین اهداف سازمانی هیچ‌گونه منافاتی پیش نیاید. این موضوع درگیری های سازمانی را به حداقل می رساند و کار مدیر را راحت تر می کند.

می توان راحت تر آنالیز کرد

یک مهاجم با تعداد گل‌های زده شناخته می‌شود و یک دروازه‌بان با تعداد کم گل‌های خورده. گوش چپ و گوش راست باید مشخص کند که در هر بازی چند سانتر را دارند و یک هافبک هم مشخص می‌کند که در طول بازی چند پاس داده است. این یعنی یک مدیر برای سنجش موقعیت هر کدام از کارکنان خود یک معیار در اختیار دارد.

حالا اگر شما کارکنان خود را به صورت متمرکز در اختیار داشته باشید و برای هر کدام از آنها وظیفه خاصی تعریف کرده باشید، خیلی راحت می توانید آنها را قضاوت کنید و در مورد آن ها تصمیمات دیگری هم بگیرید.

راهکارهای حفظ تمرکز کارکنان در محل کار

اگر از اهمیت متمرکز ماندن کارکنان چشم پوشی کنیم، احتمالاً هر کدام از مدیران با توجه به شناختی که از کارکنان خود دارند راهکارهای مختلفی برای حفظ تمرکز آنها هم پیشنهاد می دهند. طبق آمارها مشخص شده که بیشترین دلیل عدم تمرکز کارکنان مربوط به مسائل خانوادگی و مسائل مالی بوده و در کنار آن نحوه مدیریت هم تاثیرگذار است. بنابراین به طور کلی یک مدیر برای حفظ تمرکز کارکنان در محل کار خود می تواند موارد زیر را تحت کنترل بگیرد:

مدیریت وضعیت مالی کارکنان

مسائل مالی برای کارکنان بسیار مهم هستند و بعضاً دیده شده که حتی وفاداری کارکنان به خاطر حقوق و دستمزد بیشتر، کمتر هم شده است. بله متاسفانه برخی از شرکت ها نیروهای زبده کسب و کارهای دیگر را با وعده پرداخت دستمزد بیشتر می دزدند. از طرف دیگر حفظ تمرکز کارکنان در محل کار با وجود وضعیت مالی نامناسب بسیار سخت است.

اگرچه یک مدیر هیچ وقت اجازه ندارد که وارد زندگی خصوصی کارکنان خود شود، اما گرفتن اطلاعات کلی از وضعیت مالی آنها یک ضرورت در مدیریت مالی است. در واقع شما علاوه بر تعیین حقوق بر مبنای استعداد و توانایی کارکنان، لازم است که پاداش های متنوعی هم با توجه به شرایط مالی آنها تعریف کنید تا از این طریق شرایط مالی و تمرکز آنها را پوشش داده باشید.

راهکارهای حفظ تمرکز کارکنان در محل کار

شناخت نیاز کارکنان

نیاز کارکنان فقط مسائل مالی نیست و ممکن است مشکلات دیگری هم در زندگی شخصی یا حتی در محل کار آنها وجود داشته باشد. گاهی ممکن است دو فرد از کارکنان شما به دلیل مسائل سیاسی یا حتی مسائل شخصی امکان فعالیت در کنار یکدیگر را نداشته باشند. پنهان ماندن این موضوع ممکن است منجر به اختلاف پنهان درون شرکت و سازمان شود.

یک مدیر برای حفظ تمرکز کارکنان در محل کار باید بداند که چه نیازهایی دارند و از چه طریقی می توان این نیازها را برطرف کرد. حتی در نظر گرفتن پرسشنامه و جلسه مشاوره برای کارکنان هم می تواند در این مورد چاره‌ساز باشد.

آموزش کارکنان

آموزش کارکنان در بسیاری از موارد می تواند مشکلات درون سازمانی را مرتفع کند. در مطالب قبلی در مورد استخدام نیروی کار صحبت کردیم و گفتیم که چه فاکتورهایی را رعایت کنید که استعداد افراد با کار شما همخوانی داشته باشد. اما به هر حال بعد از گذشت زمان بلندی احتمالآ کارکنان شما نیاز به آموزش دارند و ممکن است در برخی موارد احساس ضعف داشته باشند.

ناتوانی کارکنان در انجام موارد و وظیفه های محوله باعث عدم تمرکز آنها می شود و بازدهی کارکنان را پایین می آورد. بنابراین طبیعی است که مدیر باید دوره‌های آموزش روانشناسی یا دوره‌های آموزش حرفه‌ای را برای کارکنان خود در نظر بگیرد تا با توجه به نیاز کار پاسخ دهند.

استفاده از قدرت مدیریت مدیر!

اگرچه انعطاف پذیری مدیر برای پاسخ به نیاز کارکنان یک ضرورت است، اما این به معنی نادیده گرفتن اقتدار مدیر نیست و در برخی موارد توانایی زورگویی و دیکتاتوری مدیر هم لازم است. یک مدیر در حالتی مدیریت یک سازمان را برعهده گرفته که تجربه شرایط مختلف را دارد و نشان داده که می‌تواند در برخی موارد تصمیم های درستی بگیرد.

تفسیر جالبی از مدیریت این است که مدیر زمانی می تواند توانایی خود را به رخ بکشد که قوانین برای شرایط موجود چیزی نداشته باشد. پس در برخی موارد دیکتاتور بودن مدیر برای انجام برخی کارهای خاص ضروری است و شرایط ایجاد می‌کند که به منظور حفظ تمرکز کارکنان در محل کار از این توانایی استفاده شود.

اعتماد در شرایط بحرانی

یک دست هیچ وقت به اندازه چند دست صدا ندارد. همه ما این ضرب المثل قدیمی را به شکل های مختلف شنیده ایم و در شرایط مختلف زندگی خود تجربه کرده ایم. همان طور که در بند قبلی هم گفتیم که دیکتاتوری یک مدیر می تواند در بیشتر موارد به او کمک کند، در برخی موارد مدیران نیاز دارند که به کارکنان خود اعتماد کنند و از توانایی آنها برای تصمیم گیری و حل مشکلات مختلف کمک بگیرند.

یکی از حربه هایی که می تواند به حفظ تمرکز کارکنان در محل کار کمک کند این است که مدیران در برخی شرایط خاص و بحرانی از آنها کمک بخواهند. کارکنان زمانی که احساس کنند که برای شرکت مفید هستند و تصمیم آنها روی سرنوشت شرکت تاثیرگذار است تمام تلاش خود را به کار می‌برند. این رفتار با کارکنان نوعی انگیزه برای آنها به وجود می آورد که در مسیر کلی کسب و کار تاثیر گذار است و می تواند موفقیت بالایی برای آنها به دنبال داشته باشد.

جمع بندی

مدیرانی که در حفظ تمرکز کارکنان در محل کار خود موفق هستند و معمولاً با نیروی کار با انگیزه سر و کار دارند و شانس آنها برای رسیدن به اهداف مختلف افزایش می‌یابد. این مدیران معمولاً برنامه‌های آموزشی متنوعی برای کارکنان خود در نظر می‌گیرند و سعی می‌کنند که مشکلات مالی آنها را برطرف کنند. در ضمن در نظر گرفتن مسائل دیگری مانند نظم بین کارکنان و رفتار دیکتاتور گونه هم می تواند در برخی موارد چاره ساز باشد. خوشحال می شویم که شما هم در بحث ما شرکت کنید و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات همین مطلب بنویسید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *