انتخاب نام برای یکی از خطوط هواپیمایی
چه طور می شود اسم یک خط هواپیمایی را که در محدوده ی شرق ایالات متحده پرواز می کند خطوط هواپیمایی بین المللی کیوی Kiwi International Airlines گذاشت؟ کیوی نام یک نوع پرنده است که قادر به پرواز نیست و در نیوزیلند زندگی می کند. به نظر شما آیا این اسم اصلابرای یک شرکت هواپیمایی در آمریکا مناسب است؟
جالب است بدانید، حتی زمانی که در سال ۱۹۹۶، شرکت هواپیمایی کیوی تنها چهار سال پس از سر بیرون آوردن از تخم ورشکست شد و بال و پرش ریخت، مدیر عامل آن، علت این امر را حادثه ی سقوط ولیوجت Valujet و افزایش نظارت دولت بر خطوط هواپیمایی تازه تاسیس بیان کرد و هیچ صحبتی هم درباره ی نام پرنده ی بال و پر شکسته به میان نیامد.
در سال ۱۹۹۴، خطوط هوایی کیوی، توسط خوانندگان مهم ترین مجله ی مسافرتی به نام کُنده نست تراولر Conde Nast Traveler، بعنوان بهترین خطوط هواپیمایی داخلی شناخته شده بود. اما چطور ممکن است بهترین شرکت هواپیمایی داخلی آمریکا تنها پس از دو سال ورشکست شود؟
نام های تجاری در ابتدا توسط اطلاع رسانی و در ذهن ساخته می شود. فکر می کنید اولین پرسشی که یک خبرنگار ممکن است از مدیریت شرکت کیوی بپرسد چیست؟ چرا یک نام نیوزیلندی را برای یک خط هواپیمایی نیوجرسی انتخاب کرده اید؟
(لازم به یادآوری است که شرکت هواپیمایی ولیوجت Valujet هنوز تحت نام ایرترن Air Tran پرواز دارد، آیا اسمی مثل ایرترن باعث نجات شرکت کیوی شود؟ به عقیده ی ما می توانست.)
(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)
ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید