ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۲/۰۲
396 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

محصول مهم است یا نام آن؟

به عقیده ی بسیاری از مدیرعاملانی که با آنها ملاقات داشتیم، نام اهمیت چندانی ندارد. آنچه که مهم است، خود کالا یا محصول، قیمت سرویس، و توزیع آن است. با اینکه هنوز اسامی می توانند بسیار تاثیر گذار باشند. کمپانی مَستر چارج Master Charge (قبل از اینکه نامش به مستر کارد Master Card تغییر یابد)، مهم ترین شرکت کارت اعتباری در آمریکا بود، و شرکت بنک امریکارد Bank Americard پس از آن در مرتبه ی دوم قرار داشت. تا اینکه در مارس ۱۹۷۷ بنک امریکارد نامش را به ویزا تغییر داد.

امروز سهم ویزا از بازار کارت اعتباری تقریبا دو برابر مستر کارد است، و همین نام جدید است که سبب این مقدار اعتبار شده است. یک نکته ی دیگر این است که بسیاری از بانک ها از اینکه نامی مشابه رقبایشان داشته باشند، امتناع می کنند (بانک آمریکا)، و نکته ی دیگر اینکه نام ویزا دارای جذابیت و نشان بین المللی است که مسترکارد فاقد آن است.

بسیاری از شرکت ها از تغییر نامشان خودداری می کنند، چون می پندارند که این کار خیلی گران تمام می شود. وقتی کسی تغییر نام را پیشنهاد می کند، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند، برنامه ی پر خرج تبلیغاتی است.

چرا برای تغییر نام، آنقدر پول خرج تبلیغات کنید، در حالیکه اطلاع رسانی این کار را بهتر و بسیار کم خرج تر انجام می دهد؟ زمانی که کمپانی فیلیپ موریس اعلام کرد که قصد دارد نامش را به آلتریا گروپ Altria Group Inc تغییر دهد، کار اصلی را اطلاع رسانی انجام داد. اما تبلیغات آلتریا نادیده گرفته شد. چه کسی حاضر است یک تبلیغ خود محورانه با عنوان: “هنگامی که یک شرکت از نامش بزرگ تر می شود” بخواند؟

در تبلیغ آمده بود: “چرا نام آلتریا؟ این لغت برگرفته از آلتوس Altus لاتین به معنای اوج و بالاست. آلتریا هم نشانگر تمایل شرکت ما به اوج گرفتن هرچه بیشتر است، فلسفه ای که پشت تمام تصمیمات ما وجود دارد” در هیچ قسمتی از تبلیغ آلتریا، به لغت تنباکو یا سیگار اشاره نشده بود. (البته دلیل واضح این تغییر نام دور شدن از سیگار بود.)

ولی در همه جای داستان ها و گزارش هایی که درباره ی این مسئله چاپ شد، لغت تنباکو به چشم می خورد.

تیتر نیویورک تایمز چنین بود: “شرکت سعی در منحرف ساختن توجه از تنباکو دارد.” اگر تمام تبلیغات، به اندازه ی داستان های خبری ای که از رسانه ها می شنوید، می بینید یا می خوانید، مختصر، صادقانه، و صریح بودند، شاید تبلیغات هم دارای اعتبار می شد. اما یک تبلیغ صادقانه در دریایی از تبلیغات نیرنگ آمیز، چقد تاثیر خواهد داشت؟

به قول ارسطو: “هنگامی که دروغگویان حقیقت را می گویند، کسی حرف آنان را باور نخواهد کرد.” اعتبار هر تبلیغی که ارائه دهید، بر مبنای آنچه که در آن گفته اید، سنجیده نمی شود، بلکه بر مبنای هر تبلیغ دیگری که تا امروز ارائه شده است، محک می خورد. (ممکن است واقعا یک اردک باشد، ولی در خانه ی مرغ ها زندگی می کند!)

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *