کاری کنیم که دیگران نمی‌کنند و کاری کنیم که دیگران نمی‌توانند بکنند

کاری کنیم که دیگران نمی‌کنند و کاری کنیم که دیگران نمی‌توانند بکنند
مجموع 5 از 5 رای

ایده-پردازان

قطعا در دنیای کسب و کار ایران، عده زیادی از کسب و کارها را می‌بینید که در حال سقوط هستند و بسیاری از این بنگاه های اقتصادی در حال تعطیلی هستند، اما عده عدد شماری هستند که با استفاده از منابع درون سازمانی خود و بدون رانت و … همچنان زنده مانده‌اند و با تمام سختی‌ها در حال پیشرفت هستند، دلیل موفقیت این کسب و کارها چیست؟

یک نکته مشترک بین اکثر این کسب و کارها وجود دارد و آن این است که کاری را می‌کنند که دیگران نمی‌کنند و کاری را می‌کنند که دیگران نمی‌توانند بکنند، برای انجام این کار چند راهکار ساده وجود دارد :

توجه به جزئیات: کسب و کارهایی که در محصولات خود به جزئیات توجه می‌کنند می‌توانند محصول خود را با دیگران متمایز کنند، این همان کاری هست که دیگران نمی‌کنند، که در مقاله دیگری به این مورد خواهم پرداخت.

خلاقیت و نوآوری: معمولاً این کسب و کارهای موفق در فرآیند کاری خود خلاقیت و نوآوری دارند، راهکارهایی را ارائه می‌کنند که دیگران ارائه نکرده‌اند و حتی راهکاری را ارائه می‌کنند که دیگران با کپی برداری هم نمی‌توانند اجرا کنند، بررسی بسیاری از برندهای مطرح دنیا مانند اپل، پورشه و … گویای این موضوع است.

ارائه خدمات و محصولات بیش از انتظار به مشتریان: معمولاً این شرکت‌ها، محصولات یا خدماتی فراتر از انتظار مشتریان به آن‌ها ارائه می‌کنند.

راهکارهای دیگری نیز برای پیشرفت در کسب و کار و برون رفت از بحران اقتصادی وجود دارد که در مقالات دیگری به آن‌ها خواهم پرداخت، شما نیز اگر راهکاری را تجربه کرده‌اید، در انتهای این مطلب آن را با ما در میان بگذارید، تا ما نیز تجربه‌ها را تجربه کنیم.


دیدگاه بگذارید

با خبرم کن
avatar
نیلوفر محسنی

صحبت‌های شما در جلسه‌ی دیروز پیرامون همین موضوع بسیار مفید بود.

سالار نظری

واقعاً همینطوره
توی دنیای کسب و کار هر چه توقع مشتریان رو بالا ببریم، برد کرده ایم و این رقابت بر سر بالا بردن توقع انتها نداره

پیمان لطیفی

سلام ممنون از مطلب مفیدی که انتشار دادید . بله دقیقا سه نکته خیلی مهم و اشاره کردید جزئیات، خلاقیت و ارایه خدمات و محصولات بیشتر به مشتری ، یکی از دلایل مهم در نزول کسب و کارها شاید مرتبط باشه با گزینه سوم، زیرا برای کوچکترین خدمات مشتری را مستلزم پرداخت هزینه میکنند. در صورتی که بیشتر از اون هزینه دریافتی را صرف جذب مشتری جدید میکنند و برای نگهداشت مشتری برنامه ای ندارند.

حسين غفارپور

یک محصول برای فروش نیازی نیست که صد در صد باشه. اما لازم هست همه اون چیزی رو که در موردش توضیح میدید رو سامل بشه

بارانا

عالی بود این مطلب دوست داشتم ممنون

سهیل عرفان زاده

خلاقیت و‌نوآوری واقعا خیلی مهم هست برای هر کسب و کاری و استفاده کردن از افراد خلاق و‌کمک به آنها برای پیشبرد تفکراتشون‌ واقعا به کسب و کارها کمک میکنه

wpDiscuz